ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ İSVEÇ DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

İSVEÇ DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

İsveç diyeti nedir? İsveç diyeti nasıl yapılır? İsveç diyetinde hangi besinler tüketilebilir? İşte, Dyt. Ezgi Dilan Şeker'den isveç diyeti hakkında merak edilen her şey!
İsveç Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

İsveç diyeti, temel olarak İskandinav ülkelerin obezite oranını düşürmeyi hedeflemesi üzerine çıkardıkları beslenme şekline dayanır. Çok düşük kalori içeren bu diyet uzun süre uygulanmaması gereken bir diyettir. Temelinde yüksek oranda kaliteli yağları ve proteinleri içeren bu diyetin karbonhidrat oranı düşüktür. Meyve ve kök sebze tüketimini yasaklayan bu diyet uzun vadede mineral ve vitamin kaybına neden olacağı için dikkatli uygulanması gereken bir diyet.


Diyet kalori içeriği düşük bir diyet olduğu için uzun süre uygulandığında metabolizma hızını düşürebilir. Bu nedenle kısa süreli kilo verme hedefiniz varsa 2 haftayı geçmeyecek şekilde bu diyeti uygulayabilirsiniz. Daha sonrası vitamin ve mineral içeriği yeterli ve dengeli bir diyet ile beslenmenizi düzenlemeniz gerekiyor.

İsveç Diyetinde Ne Tüketilir?

Haftada 2 günden fazla tüketilmemesi gereken besinler;

İsveç Diyetinde Tüketilmemesi Gereken Besinler

İsveç Diyetini Kimler Uygulayabilir?

Bilimsel olarak bakıldığında Amerikan Kalp Vakfı acil bir şekilde kilo vermesi gereken kalp hastalarında İsveç diyetini önerirken, 35 yaş üzerinde olan ve sağlık sorunları olan kişilerin asla uygulamaması gerektiğinin altını çizmektedir. Çünkü son derece katı ve keskin kuralları olan bir yönergedir. Araştırmalar kısa süreli kilo kaybına ve kan basıncı düşüşüne fayda sağlarken, diğer sağlık parametreli için tutarsızdır. Temel olarak şok bir diyet uygulanmaktadır. Kısa sürede ani su ve kilo kaybı vücutta böbrek rahatsızlıkları, safra taşları, kansızlık, dikkatte azalma, halsizlik, yorgunluk, mide bulantısı ve kusmaya neden olabilir.


Not: Doktorunuza ya da beslenme uzmanınıza danışmadan kesinlikle bu diyete başlamayın.

İsveç Diyetinde Uyulması Gereken Kurallar

  • Günde en az 10-12 bardak kadar su için.
  • Şekerli ve asitli içecekleri tamamen hayatınızdan çıkarın.
  • Bu diyeti 13 günden fazla sürdürmeyin.
  • 6 günden az bir uygulamada sonuç alınmayacağını bilin.
  • 3 aydan kısa bir sürede bu diyeti tekrarlamayın.

İsveç Diyetinin Zararları Nelerdir?

İsveç diyeti uzun vadede kas kaybına neden olabilecek bir diyettir. Diyet içeriği doğru planlanmazsa kabızlık, sodyum düşüklüğü, magnezyum düşüklüğü gibi sağlık sorunlarına neden olabilir. Ayrıca bu şekilde uygulanan düşük kalorili bir diyet kadınlarda adet döngüsünün bozulmasına da neden olabilir.


Önemli Not: İsveç diyetini şeker hastaları, kanser hastaları, ergenlik çağındakiler, hamile ve emziren kadınlar, böbrek ve karaciğer hastalığı olanlar, ülseratif kolit, chron gibi otoimmun hastalığı olanların uygulamaması gerekir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!