ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER 1 LİTRE KAÇ BARDAK EDER? GÜNDE KAÇ BARDAK SU İÇMELİYİZ?

1 LİTRE KAÇ BARDAK EDER? GÜNDE KAÇ BARDAK SU İÇMELİYİZ?

Bir litre kaç bardak su eder? Günde kaç bardak ya da litre su içmeliyiz? Su içerek zayıflamak mümkün mü? İşte, günlük içilmesi gereken su miktarı
1 Litre Kaç Bardak Eder? Günde Kaç Bardak Su İçmeliyiz?

Vücudun temel ihtiyaçlarından biri olan suyu, gün içinde 2-2 buçuk litre içmemiz gerekiyor. Günlük içilmesi gereken su miktarı boy, kilo ve yaşa göre değişiklik gösterebiliyor. Ter atmak, tuvalete çıkmak, egzersiz yapmak gibi aktiviteler günde 10 bardak su kaybı yaşamamıza neden oluyor. Kaybettiğimiz suyu yerine koymak için de belli miktarda su içmek gerekiyor. 


1 Litre Su Kaç Bardak?

1 litre su ortalama 4 bardak suya denk geliyor. Gün içinde 8 bardak su içmek, organların işlevini yerine getirebilmesi için yeterli bir miktardır. 100 ml su yarım bardak ederken, 200 ml 1 bardak suya denk geliyor. 


Vücudun Yüzde Kaçı Sudan Oluşuyor?

  • Kasların %75'i,
  • Kemiklerin %22'si
  • Kanın %92'si
  • Vücudun %75'i sudan oluşuyor.


Su İçmek Zayıflatır Mı?

Öncelikle sabah aç karna içilen su, bağırsakların ve metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlar. Aynı şekilde yemeklerden önce 1 veya 2 bardak su içmek de, tokluk hissi verir. Bu sayede daha az yemek yiyebilirsiniz. Soğuk su içmek kalori yakma konusunda oldukça etkilidir. Suyu içtikten 10 dakika sonra metabolizma hızlanır ve 30 dakika sonra en hızlı haline ulaşır. Fakat zayıflamak için su tek başına yeterlidir. Bununla birlikte doktor tarafından tavsiye edilen diyetler ve egzersiz programları da uygulanmalıdır. Sabahları uyanır uyanmaz içilen suyun vücut açısından birçok faydası vardır.


Su Yerine Başka Sıvılar İşe Yarar Mı?

Meyve suyu, kola, soda gibi içecekler suyun yerini tutamaz. Gün içinde 8 bardak meyve suyu veya başka bir içecek içmek, suyun verdiği faydaları vermeyecektir. Özellikle kola kafein ve şeker içeren bir içecek olduğu için, yaklaşık 140 kaloridir. Su  ise şeker ve kalori içermeyen bir sıvıdır.


Hangi Durumlarda Daha Çok Su İçilmesi Gerekir?

Günlük içilmesi gereken su miktarı 1.5-2.5 litre arasında değişkenlik gösterir. Spor sonralarında, hastalık durumunda, hamilelikte ve emzirme döneminde vücudun ihtiyaç duyduğu su miktarı artar. Bu gibi durumlarda günlük su tüketimi arttırılabilir.


Kiloya Göre Su Miktarı Ne Kadar Olmalı?

Vücut ağırlığının 1/36'sı kadar su içilmelidir. 70 kilo bir bireyin günlük içmesi gereken su miktarı 2 litredir. Özellikle yetişkin bireylerin günde en az 1.5 litre su içmesi gerekir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!