ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER MAGNEZYUM İÇEREN BESİNLER NELERDİR? MAGNEZYUM EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

MAGNEZYUM İÇEREN BESİNLER NELERDİR? MAGNEZYUM EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

Magnezyum nedir, ne işe yarar? Magnezyumun faydaları nelerdir? Magnezyum eksikliği nasıl tespit edilir? Hangi besinler magnezyum içerir? Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan magnezyum eksikliği ve işlevleri
Magnezyum İçeren Besinler Nelerdir? Magnezyum Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

Magnezyum; Vücudunuzun kemikleri oluşturmasına ve güçlendirmesine, osteoporozu önlemesine yardımcı olmak için kalsiyumu emmesine ve tutmasına yardımcı olur. Beraberinde kan şekerini, kan basıncını, kas ve sinir fonksiyonlarını düzenlemede önemli rol oynar. Vücudunuz magnezyum depolamakta iyi olmadığından, diyetinizde yeterince aldığınızdan emin olmanız önemlidir. 


Magnezyum İçeren Besinler Nelerdir?

  • Yağlı tohumlar (kabak çekirdeği, keten tohumu, susam)
  • Kabuklu yemişler (özellikle badem, kaju, yer fıstığı)
  • Sebzeler (pazı, kabak, ıspanak, hardal yeşillikleri, brokoli, salatalık, kereviz, deniz sebzeleri, şalgam)
  • Baklagiller (mercimek, fasulye, nohut)
  • Deniz ürünleri
  • Tam tahıllı besinler
  • Kuru üzüm
  • Muz
  • Yulaf ezmesi
  • Kabuklu patates
  • %70 oranında kakao içeren bitter çikolata


Magnezyum Eksikliğinde Ne Olur?

Böbrekler magnezyumun idrar yolluyla atılımını sınırladığından eksikliği nadirdir. Belirli sağlıklı koşulları, kronik alkolizm ve/veya belirli ilaçların kullanımı magnezyum kayıplarına/eksikliklerine yol açabilir. Magnezyum eksikliğinin erken belirtileri arasında iştah kaybı, bulantı, kusma, yorgunluk ve halsizlik yer alır. Magnezyum eksikliği kötüleştikçe uyuşma, karıncalanma, kas kasılmaları ve krampları, nöbetler, kişilik değişiklikleri, anormal kalp ritimleri ve koroner spazmlar oluşabilir.


Magnezyum Eksikliği Belirtileri Nedir?

  • Saç dökülmesi
  • Huzursuz bacak sendromu
  • Kabızlık
  • İştah kaybı
  • Halsizlik/yorgunluk
  • Baş ağrısı ve baş dönmesi
  • Kalp çarpıntısı ve ritim bozukluğu
  • Uyku problemleri


Günlük Magnezyum İhtiyacı: Günde Ne Kadar Magnezyum Alınmalı?

Günlük alınması gereken magnezyum miktarı 320-350 mg arasıdır. Daha az alındığında magnezyum eksikliği, çok miktarda alındığında ise magnezyum fazlalığı ortaya çıkar. Bu nedenle uygun miktarda alınması gerekir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!