ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER TARİF LİSTELERİ İFTAR İÇİN DİYET YEMEKLER: AZ KALORİLİ 17 NEFİS TARİF

İFTAR İÇİN DİYET YEMEKLER: AZ KALORİLİ 17 NEFİS TARİF

İftar sofralarında kilo kontrolüne dikkat etmek isteyenler için en lezzetli diyet tariflerimizi derledik. İşte, az kalorili, doyurucu ve pratik 17 diyet yemeği tarifi:
İftar İçin Diyet Yemekler: Az Kalorili 17 Nefis Tarif

Ramazan ayında diyetine ara vermek istemeyenler için birbirinden lezzetli diyet yemeklerini sizler için derledik. Çorbadan ana yemeğe, hamur işinden tatlıya az kalorili yemekleri sizlerin beğenisine sunuyoruz. Yüksek oranda lif içeren bu besinler hem kilo verme sürecine destek olur, hem de uzun süre tokluk hissi verir. İşte, iftar sofralarına çok yakışacak düşük kalorili 17 nefis tarif:

Diyetisyen Burcu İnce tarafından hazırlanan günlük iftar menüsü ve günlük sahur menüsüne göz atmayı unutmayın.



Yoğurt, kepekli erişte ve tam buğday unu ile hazırlanan yoğurt çorbası, bazı yörelerde yayla çorbası ismiyle de bilinir. Porsiyonu yaklaşık 80 kalori olan bu çorba, özellikle kış aylarında haftada bir kez tüketilmelidir.



Biber, domates, soğan gibi közlenmiş sebzelerle hazırlanan diyet çorba, ortalama 60 kalori değerindedir. Baharatlarla zenginleştirilen bu çorba, sıcak başlangıçlar yapmak için idealdir.



Kalp sağlığını korumasıyla bilinen kabak, diyet listelerinde sık sık kullanılan bir sebzedir. Kabak, domates ve salça ile hazırlanan kabak bastı, ortalama 30-35 dakika içinde sofralardaki yerini alır.



Klasik taze fasulye yemeğini bu kez tavuk etiyle zenginleştirdik ve ortaya nefis bir tarif çıktı. Yüksek oranda protein içeren tavuklu taze fasulye, düşük kalorili ve lezzetiyle diyet listelerinin favorisi olacak, bizden söylemesi.



Balkabağını yalnızca tatlı yapımında kullananlar için, nefis bir önerimiz var. Balkabağı, pirinç ve dereotu ile hazırlanan bu yemek, yüksek oranda lif içerir. Porsiyonu ortalama 40 kaloridir.



Balkabağı sevmeyenler için, sindirim sistemini rahatlatan ve kolesterolü düşürmesiyle bilinen çanak kereviz yemeğini öneriyoruz. Havuç, patates ve bezelye ile hazırlanan çanak kerevizleri, portakal suyuyla tatlandırabilirsiniz.



Patatesin safran ve köriyle harmanlanmasıyla hazırlanın soslu patates, ana yemeklerin yanında atıştırmalık olarak sunulur. Porsiyonu yaklaşık 200 kaloridir. Bir porsiyonun içinde 4 adet soslu patates bulunur.