İftar İçin Diyet Yemekler: Az Kalorili 25 Lezzetli Tarif

Diyet iftar yemekleri arayanları böyle alalım. İşte, iftarda kilo kontrolüne dikkat etmek isteyenler için az kalorili, doyurucu ve pratik 25 diyet yemeği tarifi:
İftar İçin Diyet Yemekler: Az Kalorili 25 Lezzetli Tarif
22 Mart 2023, 15:05
Lezzet Trendleri

Ramazan ayında diyetine ara vermek istemeyenler için birbirinden lezzetli diyet yemeklerini sizler için derledik. Çorbadan ana yemeğe, hamur işinden tatlıya az kalorili yemekleri sizlerin beğenisine sunuyoruz. Yüksek oranda lif içeren bu besinler hem kilo verme sürecine destek olur, hem de uzun süre tokluk hissi verir. İşte, iftar sofralarına çok yakışacak düşük kalorili 20 lezzetli tarif:

Diyetisyen Burcu İnce tarafından hazırlanan günlük iftar menüsü ve günlük sahur menüsüne göz atmayı unutmayın.

  1. Erişteli Yoğurt Çorbası

erişteli yoğurt çorbası

Yoğurt, kepekli erişte ve tam buğday unu ile hazırlanan yoğurt çorbası, bazı yörelerde yayla çorbası ismiyle de bilinir. Porsiyonu yaklaşık 80 kalori olan bu çorba, özellikle kış aylarında haftada bir kez tüketilmelidir.

  1. Diyet Çorba

diyet çorba

Biber, domates, soğan gibi közlenmiş sebzelerle hazırlanan diyet çorba, ortalama 60 kalori değerindedir. Baharatlarla zenginleştirilen bu çorba, sıcak başlangıçlar yapmak için idealdir.

  1. Kabak Bastı

kabak bastı

Kalp sağlığını korumasıyla bilinen kabak, diyet listelerinde sık sık kullanılan bir sebzedir. Kabak, domates ve salça ile hazırlanan kabak bastı, ortalama 30-35 dakika içinde sofralardaki yerini alır.

  1. Tavuklu Taze Fasulye

tavuklu taze fasulye

Klasik taze fasulye yemeğini bu kez tavuk etiyle zenginleştirdik ve ortaya nefis bir tarif çıktı. Yüksek oranda protein içeren tavuklu taze fasulye, düşük kalorili ve lezzetiyle diyet listelerinin favorisi olacak, bizden söylemesi.

  1. Zeytinyağlı Balkabağı

zeytinyağlı balkabağı

Balkabağını yalnızca tatlı yapımında kullananlar için, nefis bir önerimiz var. Bal kabağı, pirinç ve dereotu ile hazırlanan bu yemek, yüksek oranda lif içerir. Porsiyonu ortalama 40 kaloridir.

  1. Zeytinyağlı Portakallı Çanak Kereviz

zeytinyağlı portakallı çanak kereviz

Bal kabağı sevmeyenler için, sindirim sistemini rahatlatan ve kolesterolü düşürmesiyle bilinen çanak kereviz yemeğini öneriyoruz. Havuç, patates ve bezelye ile hazırlanan çanak kerevizleri, portakal suyuyla tatlandırabilirsiniz.

  1. Soslu Patates

soslu patates

Patatesin safran ve köriyle harmanlanmasıyla hazırlanın soslu patates, ana yemeklerin yanında atıştırmalık olarak sunulur. Porsiyonu yaklaşık 200 kaloridir. Bir porsiyonun içinde 4 adet soslu patates bulunur.

  1. Yeşil Mercimek Salatası

yeşil mercimek salatası

Demir bakımından çok zengin olan yeşil mercimek, diyet listelerinde de kendine yer bulur. Nar, maydanoz ve soğan ile hazırlanan yeşil mercimek salatası, 115 kalori değerindedir ve uzun süre tokluk hissi verir.

  1. Probiyotik Yoğurt