ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİREN BESİNLER NELERDİR: 15 MUCİZEVİ BESİN

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİREN BESİNLER NELERDİR: 15 MUCİZEVİ BESİN

Virüslere ve hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendirmenin yolları nelerdir? Hangi besinler bağışıklığı güçlendirir? İşte, mutfağınızdan eksik etmemeniz gereken 15 mucizevi besin:
Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?

Bağışıklık sistemi, immun sistem olarak da bilinir. Canlılarda hastalıklara karşı oluşturulan bir savunma mekanizmasıdır. Bağışıklık sistemini güçlü tutmaya yardımcı olabilecek besinler vardır. Ancak bu besinlerin hiç biri bir tedavi yöntemi değildir. Hastaysanız eğer en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Bu besinler sadece bağışıklık sistemini güçlendirmenizi destekleyecek besinlerdir. Yemeklerinizden eksik etmemeye çalışın. 

Bağışıklığı Güçlendirmenin Yolları Nelerdir?

  • Vücudun günlük su ihtiyacını karşılayabilmek için, gün içerisinde en az 2 litre su içilmelidir. Vücudun susuz kalması durumunda başta böbrek ve akciğer olmak üzere birçok hastalık ortaya çıkacaktır.
  • Vücuttan toksinlerin atılmasını sağlamak için doğal beslenmeye özen gösterilmelidir. Özellikle sebze, meyve ve süt ürünlerinin organik olmasına dikkat edin.
  • Meyve ve sebzeleri tüketmeden önce suda bekletin ve suda durulamayı ihmal etmeyin.
  • Sebzeleri çiğ tüketmeyin. Çiğ besinlerin enzim seviyesi yüksek olduğu için, vücuda yarardan çok zarar verir.
  • Gün içerisinde bol bol egzersiz yapmaya çalışın. Özellikle sabah yürüyüşleri ve akşam saatlerinde yapılan egzersizler vücudun bağışıklığını olumlu yönde etkiler.
  • Uyku düzeni oluşturun. Vücudun dinlenebilmesi ve gerekli enerjiyi toplayabilmesi için ortalama 7-8 saat uyumaya özen gösterin.
  • Yıllık kontrollerinizi ihmal etmeyin. Yılda bir kez check up yaptırın.
  • Hazır gıdalar, kalorisi yüksek ve besin değeri düşük atıştırmalıklar, fazla tuzlu ya da fazla şekerli hamur işleri, şekerli ve gazlı içeceklerden uzak durun.
  • Her gün mutlaka bir porsiyon mevsim meyvesi, bol bol yeşil yapraklı sebzeler, taze sıkılmış meyve suyu, sigarasız bir hayat, haftada 2-3 öğün balık tüketin.

Bağışıklığı Güçlü Bünyenin Yapı Taşları

Vücudun yeterli miktarda vitamin ve minerale sahip olması bağışıklığı güçlü bir vücudun olmazsa olmazıdır. Vitamin ve mineraller tek başına yeterli değildir ve metabolizma mutlaka protein, yağ asitleri ve karbonhidrata da ihtiyaç duyar. Bunlardan bazıları:

  • Selenyum: Ay çekirdeği, balıklar, hindi eti ve kırmızı et, en çok selenyum içeren besinler arasındadır.
  • A Vitamini: A vitamini eksikliğinin bağışıklık sistemini zayıflattığı ve bulaşıcı hastalıklara yakalanma riskini arttırdığı biliniyor. Havuç, ıspanak, karalahana, keçi ve inek sütü, balıklar ve yoğurtta bol miktarda bulunuyor.
  • B2 Vitamini: Bakteriyel enfeksiyonlara karşı vücudun direncini arttırıyor.
  • B6 Vitamini: Esmer pirinç, toz acı biber, Antep fıstığı, tarhun otu, sarımsak, adaçayı en çok B6 içeren besinler arasında ilk sıralarda. Aşırı oranda tüketilmemesi öngörülüyor. Nedeni ise olası tümör oluşumlarında büyümeye yol açma riski taşıması.
  • C Vitamini: Özellikle gribal enfeksiyonlarda öne çıkan vitamin olarak biliniyor. Çilek, dolmalık biber, brokoli, kivi, portakal, karnabahar ve greyfurtta bolca bulunuyor.
  • D Vitamini: Kemik gelişimi ve hücre yenilemesi için önemli. Balık, balık yağı, yumurta, süt ve süt ürünleri, mantar ve patates D vitamini bakımından en zengin besinler.
  • Çinko: Eksikliği gibi fazla oluşu da vücut için zararlı olabilir. Hayvansal gıdalarda, kuruyemişlerde ve sebzelerde bulunuyor. 

Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?


'Turunçgiller nelerdir?' öncelikle ona değinmek isteriz. Popüler bazı turunçgiller; Portakal, mandalina, greyfurt, limon, misket limon, bergamot, kumkuat… Çoğu insan üşüttüklerinde ya da halsiz hissettiklerinde C vitaminine doğru giderler. Çünkü bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardımcı olur. C vitamininin enfeksiyonlarla savaşmanın anahtarı olan beyaz kan hücrelerinin üretimini arttırdığı düşünülmektedir. Hemen hemen tüm turunçgiller C vitamini bakımından yüksektir. C vitamini karşılayacağınız seçenekler bu kadar fazlayken beslenme rutininize sokmanızda oldukça kolay olacaktır. C vitamini vücutta depolanabilen bir vitamin değildir. Günlük olarak alınması gerekir. Genellikle günlük kullanımda önerilen miktarlar; 

  • Kadınlar için; 75 mg,
  • Erkekler için; 90 mg şeklindedir.


Turunçgillerin en yüksek oranda C vitamini içerdiğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Kırmızı dolmalık biberler 30 gr başına portakala göre neredeyse 3 kat daha fazla C vitamini içerir. Ayrıca zengin bir beta karoten kaynağıdırlar. 


Bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanı sıra, C vitamini sağlıklı cildi korumanıza yardımcı olabilir. Vücudunuzun A vitaminine dönüştürdüğü beta karoten, gözlerinizin ve cildinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olur. 


Brokoli, vitamin ve minerallerle doludur. A, C ve E vitaminlerinin yanı sıra lif ve diğer birçok antioksidanla dolu brokoli, tabağınıza koyabileceğiniz en sağlıklı sebzelerden biridir. Brokoliden alabileceğiniz en yüksek verimi almak için çiğ tüketebilirsiniz. Dip soslar ile birlikte yemesi keyifli olacaktır. Çiğ tüketmek istemiyorsanız buharda pişirerek tüketmeyi tercih edebilirsiniz.


Sarımsak, dünyada hemen hemen her mutfakta kullan��lan bir üründür. Yemeklere kattığı lezzetin yanı sıra sağlık içinde olmazsa olmaz bir gıdadır.  

İlk uygarlıklar enfeksiyonlar ile savaşmada sarımsağı kullanmışlardır. Sarımsağın bağışıklık arttırıcı özellikleri, allisin gibi kükürt içeren bileşiklerin yoğun konsantrasyonundan geliyor gibi görünüyor. 


Zencefil, hastalandıktan sonra birçok kişinin başvurduğu başka bir malzemedir. Zencefil iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir, bu da boğaz ağrısını ve iltihaplı hastalıkları azaltmaya yardımcı olabilir. Zencefil mide bulantısına da iyi gelir. Zencefil ayrıca kronik ağrıyı azaltabilir ve hatta kolesterol düşürücü özelliklere sahip olabilir.