ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NASIL ANLAŞILIR? D VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER NELERDİR?

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NASIL ANLAŞILIR? D VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER NELERDİR?

D vitamini eksikliği belirtileri nelerdir? D Vitamini eksikliği nasıl anlaşılır? Hangi besinlerde D vitamini bulunur? İşte, Güneş dışında D vitamini almanızı kolaylaştıracak mucizevi besinler
D Vitamini Eksikliği Nasıl Anlaşılır? D Vitamini İçeren Besinler Nelerdir?

D vitamini; kalsiyumun emilmesini sağlayan, kasların ve sinir sisteminin sağlıklı çalışmasını sağlayan ve bağışıklığı güçlendiren bir vitamin çeşididir. D vitamini eksikliğinde vücutta bazı belirtiler ortaya çıkar. Eksiklik durumuna göre bu belirtiler şiddetlenebilir. Esas olarak Güneş'ten aldığımız D vitamini, bazı besinlerde de bulunmaktadır. Toplumda yaygın bir şekilde görülen D vitamini eksikliği, takviyeler ve besinler sayesinde normale döndürülebilir. Peki, D vitamini eksikliği nasıl anlaşılır? D vitamini eksikliğini gidermek için ne yapılmalıdır?


D Vitamini Eksikliği Nasıl Anlaşılır?

  • D vitamini eksikliği kendini vücut yorgunluğu ve halsizlik olarak gösterir.
  • Ciddi bir D vitamini eksikliği yaşıyorsanız, yürümekte zorlanma, kemik ağrıları ve kuvvet kaybı yaşanmaktadır.
  • Eklemlerde, parmaklarda, el ve ayak bileklerindeki ağrılarda D vitamini eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir.
  • D vitamini eksikliğinde bağışıklık zayıfladığı için daha sık enfeksiyon kapma riski ortaya çıkar.
  • Değişken ruh hali, uykusuzluk, depresyon ve baş ağrısı da D vitamini eksikliği belirtilerindendir.
  • D vitamini eksikliğinde en çok görülen belirtilerden biri de saç dökülmesidir.
  • Yetişkin bireyler uzun süredir D vitamini eksikliği yaşıyorsa; kas güçsüzlüğü, kemik erimesi ve düşme riskinde artış gözlemlenebilir.
  • D vitamini eksikliği çocuklarda aşırı ve uzun süreliyse, raşitizm hastalığına yol açabilir.


D Vitamini Eksikliği Neden Olur?

  • D vitamini eksikliğinin başlıca nedenleri arasında Güneş ışığı almamak gelmektedir. Uzun süre kapalı alanlarda kalmak bu nedeni tetikler. Ayrıca kış aylarında vitamin eksikliği riski de artmaktadır.
  • Obezite ve gebelik D vitamini eksikliği tetikleyen nedenlerdendir.
  • Cildin sürekli kapalı tutulması, yoğun miktarda güneş kremi kullanımı da eksikliğe yol açmaktadır.
  • Koyu ten rengine sahip bireyler, D vitamini eksikliğinde daha fazla risk altındadır. Bunun nedeni güneş ışınlarının koyu ten renginde daha az D vitamini üretilmesine neden olmasıdır.


D Vitamini Eksikliği İçin Ne Yapılmalıdır?

D vitamini eksikliği oluşmasını önlemek için ilk olarak güneş ışınlarından faydalanılmalıdır. Gün içinde 30-60 dakika arası açık alanda durmak ve yeterince güneş ışığı almak, önemli ölçüde D vitaminini karşılar. Bununla birlikte güneş koruyucu kremler, açık havada uzun saatler durulacağı zaman kullanılmalıdır. D vitamini eksikliği tanısı için, yukarıda verdiğimiz belirtilerden birkaç tanesi veya hepsi görülüyorsa sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Vitamin eksikliğini ve eksiklik oranını belirlemek için kan testi yapılır. Doktor, kişinin sağlık durumuna göre uygun tedavi yöntemini belirler.


D Vitamini İçeren Besinler Nelerdir?

  • Somon
  • Ton balığı
  • Süt, peynir, yoğurt, ayran, kefir
  • Uskumru
  • Tereyağı
  • Yumurta sarısı
  • Karaciğer
  • Tatlı patates
  • İstiridye
  • Maydanoz
  • Mantar
  • Balık yağı
  • Isırgan otu
  • Yonca
  • Yulaf


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!