ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME SELENYUM İÇEREN BESİNLER NELERDİR?

SELENYUM İÇEREN BESİNLER NELERDİR?

Selenyum nedir, faydaları nelerdir? Selenyum içeren besinler nelerdir? Selenyum eksikliğinde ne olur? İşte, selenyum bakımından çok zengin olan 20 besin:
Selenyum İçeren Besinler Nelerdir?

Selenyum elementi vücudun hastalıklara karşı direncini arttırır. Vücudunuz üremeden enfeksiyonla mücadeleye kadar birçok temel işlevi için önemli bir mineral olan selenyuma ihtiyaç duyar. Gıdalardaki selenyum miktarı, besinlerin yetiştirildiği topraktaki selenyum miktarına bağlı olarak değişir. Buharlaşma, yağmur, böcek ilaçları ve pH seviyelerinin tümü, topraktaki selenyum miktarını etkiler.


Bu yazıda sizlere Selenyum açısından yüksek 20 gıdadan bahsedeceğiz. Bu besinlerin selenyum değerleri yüksek olabilir ancak ciddi selenyum düşüklüğünde doktorunuza danışmayı unutmayın.  

Selenyum Faydaları Nelerdir?

  • Antikor üretmeye yardımcı olur.
  • Antioksidan özelliğe sahiptir.
  • Kanserojen maddelerin etkisini azaltmasıyla bilinir.
  • Kemoterapinin yan etkilerini azaltabilir.
  • Tırnak ve saç gelişimine destek olur.
  • Tiroit bezinin düzgünce çalışmasını sağlar.
  • Bağışıklığı güçlendirir.
  • Yanık ve yaraların iyileşme sürecini hızlandırır.
  • Hücrelerin genç kalmasını sağlar, yaşlanmayı geciktirir.
  • İltihap azaltma özelliği vardır.
  • Grip ve hepatit C hastalıklarında iyileşme sürecine destek olur.

Selenyum İçeren Besinler Nelerdir?


Brezilya fındığı selenyum açısından yüksek değerlere sahip olan kaynaklardan biridir. Yaklaşık altı ila sekiz fındık, yaklaşık 544 mcg içerir. Fazla selenyum tüketimini önlemek için haftada birkaç kez sadece bir porsiyon Brezilya fındığı yemeniz yeterli, fazla tüketmemeye özen gösterin.  


Özellikle sarıkanat, 85 gram başına yaklaşık 92 mcg selenyum içerir. Mükemmel bir selenyum kaynağıdır. Bu selenyum miktarlarını 40 ile 65 mcg arasında değişen sardalye, istiridye, pisi balığı, karides, somon ve yengeç takip ediyor. Bu yüzden balık yemeklerine haftada bir kez sofranızda yer verebilirsiniz.


Genellikle yüksek tuz oranından dolayı jambondan kaçınılır. Ancak 85 gr jambonda 42 mcg selenyum bulunulur. Günlük önerilen alımın yüzde 60’ını karşılar.  


Makarnalar, kepekli ekmekler ve tam tahıllı tahıllar dahil olmak üzere bazı ürünler selenyum ve diğer minerallerle zenginleştirilmiş veya güçlendirilmiştir. Zenginleştirilmiş gıdalardan selenyum ihtiyacınızı karşılarken bir yandan bitki temelli gıdalardan da selenyum ihtiyacınızı karşılamayı unutmayın.  


85 gr domuz eti, 33 mcg selenyum içeriğine sahiptir. 


Dana etinden alınacak selenyum miktarı kesim tekniği ve bölgesi ile alakalıdır. Yuvarlak şekilde kesilen bir biftek yaklaşık 33 mcg selenyum sağlar. Kıyma 18 mcg, karaciğer ise 28 mcg selenyum sağlar.