ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI YAŞAM RAMAZANDA SUSUZLUĞU GİDEREN 10 BESİN!

RAMAZANDA SUSUZLUĞU GİDEREN 10 BESİN!

Susuzluğu gideren besinler nelerdir? İşte, Ramazan ayında vücudun su ihtiyacını karşılayan ve oruç tutarken susuzluk yaşamamanızı sağlayacak 10 mucizevi besin:
Ramazanda Susuzluğu Gideren 10 Besin!

İnsan vücudunda bulunan su oranı, hayati önem taşımaktadır. Uzmanlara göre gün içerisinde en az 2-2.5 litre su içilmesi gerekir. Ramazan ayında oruç tutarken vücutta oluşan su kaybını önlemek için, iftardan sahura kadar olan süreyi iyi değerlendirmek gerekiyor. Aynı zamanda gün içerisinde oluşacak susuzluğu en az seviyeye getirmek de oldukça önemli. Vücutta sıvı kaybı yaşandığında, yaşamsal faaliyetleri etkileyen bir takım sonuçlar ortaya çıkıyor. Uzun süre susuz kalmak bedensel ve beyinsel faaliyetlerin bozulmasına neden olur. Sıvı kaybı baş ağrısı, baş dönmesi, konsantrasyon eksikliği ve böbrek sorunlarına yol açıyor. Ramazan ayında gün içerisinde oluşan susuzluğu gidermek için, bazı besinleri tüketmeye özen göstermemiz gerekiyor. İşte, susuzluğu gideren 10 mucizevi besin:


İçeriğinde %95 oranında su bulunan salatalık, vücudun susuzluğunu gideren besinlerin başında gelir. Özellikle sıcak havalarda ve sıvı kaybına neden olan egzersizler yapıldığında su açığının salata yiyerek kapatılması gerekir.


İçeriğinde bulunan likopen sayesinde bağışıklığı güçlendiren domates, sıvı kaybını önleyen besinlerden biridir. İçeriğinde yaklaşık %95 oranında su bulunur. İsteğe göre çiğ veya pişirilerek tüketilebilir.


Bahar ve yaz aylarının vazgeçilmez meyvesi olan karpuz, %92 oranında su içerir. Vitamin ve mineral bakımından zengin olan bu meyve, kan dolaşımını da hızlandırır. Ayrıca gün içinde daha enerjik olmanızı sağlar. İftar sonrasında ve sahurda 2 dilim karpuz tüketmeye özen gösterin. 


İçeriğinde %90 oranında su barındıran çilek, C vitamini bakımından zengindir. Kalp ve damar hastalıklarına karşı önemli bir kalkan olan çilek, uzun süre tokluk hissi de verir. İftardan sonra ara öğün olarak bir porsiyon çilek tüketmek, sıvı kaybını önleyecektir.


Yemeklerin içerisinde sık sık yer verilen biber,%90 oranında su içerir. A ve C vitamini bakımından zengin olan bu besin, hücrelerin dengeli çalışmasını da sağlar. Biberi iftar menülerinde yemeğin içerisine, sahurda ise söğüş salatasının içine ekleyebilirsiniz.


Yoğurdun su içeriği %80 oranındadır. İçeriğinde bulunan mineraller sayesinde sindirimin kolaylaşmasını ve rahatlamasını sağlar. Ayrıca mideyi temizlemesiyle de bilinir. Bu nedenle iftar ve sahur menülerinde mutlaka bir porsiyon yoğurt yemeye özen gösterin. 


Salataların içinde sık sık yer verilen marulun su oranı %95'tir. C vitamini bakımından zengin olan marulu özellikle sıcak havalarda tüketmek, sıvı kaybını büyük ölçüde önlemeye yarar.


İçeriğinde %90 oranında su barındıran limon, bağışıklığı güçlendiren besinlerden biridir. Yemeklerin içerisinde limon kullanmak, susuzluğun giderilmesinde etkili olacaktır. Ayrıca iftardan sonra bir bardak çilekli limonata veya naneli limonata tüketerek, sıvı kaybını önleyebilirsiniz.


Kalsiyum deposu olarak bilinen süt, gün içinde oluşan susuzluğu azaltmasıyla bilinir. Sahurda yemeğinizi yedikten sonra, bir bardak ılık süt içmek vücudun susuz kalmasını engeller.