ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER KORONA VİRÜSE KARŞI BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİREN BESİNLER NELERDİR?

KORONA VİRÜSE KARŞI BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİREN BESİNLER NELERDİR?

Korona Virüse Karşı Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?
Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?

Güçlü bir bağışıklık sistemi, sağlıklı bir yaşam sürmenin temelini oluşturur. Tüm dünyada hızlı bir şekilde yayılan ve birçok kişiyi etkileyen yeni tip koronavirüse (COVID-19) karşı korunmak için alınabilecek en etkili önlem bağışıklık sistemini güçlü tutmaktır. Sağlıksız yeme alışkanlıkları ve düzensiz yaşam tarzı, bağışıklık sisteminin düzgün ve etkili bir şekilde çalışmasına engel olur. 

Detoks, vücudu yoğun şekilde toksinlerden arındırırken, bedenin sindirim gibi fonksiyonlar için daha az enerji harcayarak, asıl enerjisini bağışıklık sistemini yenilemeye ve güçlendirmeye odaklamasını sağlar.

Vücudunuza direnç kazandırın, virüslerden korunun…

The LifeCo Wellbeing’in uzman hekimlerinin bu yaklaşım ile geliştirdiği Bağışıklık Güçlendirici Program, etkin bir detoks planı ile bedeni temizlemeyi, besin değeri yüksek sağlıklı beslenme planı ile hücreleri beslemeyi, damar yolu ile uygulanan kuvvetli serumlar ile bağışıklık sistemini kısa sürede güçlendirmeyi amaçlıyor. Program kapsamındaki özellikli terapiler, vücutta oksijen seviyesini artırıyor, metabolik stresi ortadan kaldırarak vücudun doğal bağışıklığını yoğun olarak destekliyor, yüksek mineral ve vitamin takviyesi sayesinde (C vitamini, Vitamin B1, B6 Vitamini, Selenyum, Çinko) vücudun dış etkenlere karşı yüksek direnç kazanmasını sağlıyor.

Bağışıklığı Güçlendirmenin Yolları Nelerdir?

  • Vücudun günlük su ihtiyacını karşılayabilmek için, gün içerisinde en az 2 litre su içilmelidir. Vücudun susuz kalması durumunda başta böbrek ve akciğer olmak üzere birçok hastalık ortaya çıkacaktır.
  • Vücuttan toksinlerin atılmasını sağlamak için doğal beslenmeye özen gösterilmelidir. Özellikle sebze, meyve ve süt ürünlerinin organik olmasına dikkat edin.
  • Meyve ve sebzeleri tüketmeden önce suda bekletin ve suda durulamayı ihmal etmeyin.
  • Sebzeleri çiğ tüketmeyin. Çiğ besinlerin enzim seviyesi yüksek olduğu için, vücuda yarardan çok zarar verir.
  • Gün içerisinde bol bol egzersiz yapmaya çalışın. Özellikle sabah yürüyüşleri ve akşam saatlerinde yapılan egzersizler vücudun bağışıklığını olumlu yönde etkiler.
  • Uyku düzeni oluşturun. Vücudun dinlenebilmesi ve gerekli enerjiyi toplayabilmesi için ortalama 7-8 saat uyumaya özen gösterin. 
  • Yıllık kontrollerinizi ihmal etmeyin. Yılda bir kez check up yaptırın.

Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?

  • Deniz ürünleri: Balık türleri, karides, deniz börülcesi
  • Kırmızı et: Koyun, kuzu ve dana etiyle hazırlanan yemekler
  • Hindi eti: Düşük kalorili ve zengin içerikli hindi köftesi, hindi dolması
  • Havuç: Salata ve yemeklerin içerisinde kullanılmalıdır.
  • Ispanak: Sade veya et yemekleriyle birlikte sunulabilir.
  • İnek ve keçi sütü: Günde iki bardak süt içilmelidir.
  • Sarımsak: Yemeklerin içerisinde 1 diş sarımsak koyarak bağışıklık kazanın.
  • Tarhan otu: Taze veya kurutulmuş tarhan otunu sebze yemeklerine katabilirsiniz.
  • Biber: Kırmızı ve acı biber yiyerek gribe karşı kendinizi koruyun.
  • Brokoli: Diyet yemeklerinin vazgeçilmezi olan brokoliyi yoğurtlu salata olarak tüketebilirsiniz.
  • Esmer pirinç: Esmer pirinç, diğer pirinç türlerine göre daha faydalıdır.
  • Karnabahar: İçeriğindeki B vitamini ve lifler sayesinde vücudun dinç kalmasını sağlar.
  • Turunçgiller: Haftada en az iki kere portakal, greyfurt veya mandalina tüketmeye özen gösterin.
  • Kivi: Kiviyi sade tüketmek istemiyorsanız, tatlıların içerisine ekleyin.
  • Ceviz: Ara öğünlerde 1 avuç ceviz yemek fiziksel ve zihinsel gelişimi destekler.
  • Ay çekirdeği: Ay çekirdeğini hamur işi tariflerde kullanabilirsiniz.
  • Mantar: Protein deposu olarak bilinen mantarı haftada bir kez tüketin.
  • Süt Ürünleri: Kahvaltı sofralarında peynir ve yemeklerin yanında yoğurt tüketmeye özen gösterin.
  • Balık Yağı: Balık yağını salatalara ekleyebilir veya takviye olarak kullanabilirsiniz.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Yapabileceğiniz 5 Nefis Tarif!

Brokoli Çorbası;


Ispanaklı Makarna;


Cevizli Kabak Salatası;


Muzlu Smoothie;


Elma Çayı;


Diğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz.


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.