ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ VİCTORİA SECRET DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

VİCTORİA SECRET DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

Victoria Secret modeli diyeti nedir, ne işe yarar? Victoria Secret diyetinde hangi besinler tüketilir, hangi besinler yasaklanır? İşte, kilo verdirdiği iddia edilen Victoria Secret diyeti hakkında merak edilenler:
Victoria Secret Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Victoria Secret diyeti, çeşitli yiyecekleri içeren ve kilo vermeye odaklanan bir diyettir. Diğer diyetlerden farklı olarak, tek bir kuralı yoktur. Bunun yerine Victoria Secret modellerinin takip ettiği iddia edilen yeme kalıplarına ve egzersiz rutinlerine dayanır. Bu yüzden diyetin birden fazla versiyonu vardır. Bazı versiyonlara göre günlük kalori alımı 1300 kalori ile sınırlandırılırken, bazı versiyonlarında yiyecek alımının her gün belli zaman aralığıyla sınırlandırılması (aralıklı oruç diyeti) önerilir. Bu diyetin en önemli noktalarından biri de, egzersizdir. Bireyler, yürüyüş, yoga, boks, bisiklete binme, pilates gibi aktivitelere teşvik edilir. 



Victoria Secret Diyetinde Yenilebilen Besinler

Victoria's Secret modellerinin çoğu, meyveler, sebzeler, kepekli tahıllar, proteinler ve sağlıklı yağlar dahil olmak üzere besleyici yoğun tam gıdalar açısından zengin bir diyet uygular.

  1. Sebze: Brokoli, domates, karnabahar, kabak, havuç, kuşkonmaz.
  2. Meyve: Elma, portakal, çilek, armut, şeftali, erik.
  3. Tam tahıllar: Kahverengi pirinç, kuskus, yulaf, kinoa.
  4. Protein: Yağsız et, kümes hayvanları, yumurta, deniz ürünleri.
  5. Tohumlar: Kabak çekirdeği, keten tohumu, chia tohumu.
  6. Baklagiller: Fasulye, nohut, mercimek.
  7. Sağlıklı yağlar: Zeytinyağı, avokado yağı, hindistan cevizi yağı.



Victoria Secret Diyetinde Kaçınılması Gereken Besinler

Victoria's Secret modellerinin çoğu, hiçbir gıdayı diyetlerinden tamamen çıkarmadıklarını belirtse de, birçoğu belirli gıda türlerini sınırlandırıyor. İşte, sınırlandırılması gereken besinler;

  1. Alkol: Bira, şarap gibi alkollü içkiler
  2. İşlenmiş gıdalar: Kurabiye, cips, simit, fast food, şekerler, unlu mamuller
  3. Rafine gıdalar: Ekmek, pirinç, tortilla, beyaz makarna çeşitleri
  4. Şeker: Sofra şekeri, bal, akçaağaç şurubu, esmer şeker
  5. Yüksek şekerli meyveler: Muz, mango, üzüm, ananas
  6. Nişastalı sebzeler: Patates, tatlı patates, bezelye, mısır



Victoria Secret Diyetinde Hangi Egzersizler Yapılır?

Düzenli egzersizler, Victoria Secret diyetinin önemli bileşenidir. Çoğu model, haftada ortalama 3-5 kez egzersiz yapar. Egzersiz seansları 30-60 dakika arasında değişir. Ancak yeni başlayanlar için daha kısa süreler tercih edilmelidir.

  1. Kuvvet antrenmanı
  2. Güç yürüyüşü
  3. Pilates
  4. Yoga
  5. Boks
  6. Koşu
  7. Yüzme
  8. Zumba



Victoria Secret Diyeti Kilo Verdirir Mi?

Bu diyet hakkında herhangi bir araştırma bulunmamasına rağmen, araştırmalar diyetin belirli bileşenlerinin kilo kaybı için faydalı olabileceğini bulmuştur. Yeni başlayanlar için kümes hayvanları, yağsız et parçaları, deniz ürünleri dahil olmak üzere yüksek kaliteli protein kaynakları yemeyi teşvik eder. Araştırmalar, protein alımını artırmanın tokluk hissini artırmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor. Planda yer alan düzenli egzersiz ise hem yağ kaybını, hem de kilo kaybını artırabilir. 



Victoria Secret Diyetinin Faydaları Nelerdir?

  1. Besin açısından zengin, çeşitli ve sağlıklı gıdaları yemeyi teşvik eder.
  2. Kalp hastalığı, diyabet, depresyon, kanser gibi kronik hastalıklarla ilişkilendirilen işlenmiş gıda tüketimini sınırlar.
  3. Eklenen şeker tüketiminin sınırlandırılması, birçok sağlık sorununa iyi gelebilir.
  4. Bu diyet, fiziksel aktivite ve egzersize vurgu yaparak yaşamınızı uzatmaya yardımcı olabilir.
  5. Esneklik sunan diyetleri tercih edenler için çekici olabilir.

Victoria Secret Diyetinin Dezavantajları Nelerdir?

  1. Uyulması gereken tek bir kural yoktur.
  2. Bireylerin beslenme ihtiyaçlarının cinsiyet, yaş, kilo ve boy gibi faktörlere göre değişebileceği unutulmamalıdır.
  3. Diyetin bazı versiyonlarında kalori alımı 1300 kalori ile sınırlandırılır. Bu çoğu insan için yetersizdir. Bu yüzden tavsiye edilmemektedir.
  4. Diyetin ağır bir şekilde yapılması yorgunluk, açlık, mide bulantısı, kabızlık gibi yan etkilere neden olabilir. 
  5. Diyet yapanlar, gerçekçi ve sağlıklı bir hedef olmayan Victoria Secret modelleri gibi görünmeyi hayal edebilir. Bu oldukça zordur.
  6. Diyet, genel sağlığı desteklemekten ziyade kilo vermeye öncelik verir.


Önemli Not: Diyetlerin bireyler üzerindeki etkisi farklılık gösterebilir. Kronik hastalığı olanlar, düzenli ilaç kullananlar, hamileler, emziren anneler ve 18 yaşındaki küçük bireyler, herhangi bir diyeti uygulamadan önce mutlaka doktora danışmalı, doktor kontrolünde daha bilinçli bir programa uymalıdır. 


Şunlara da göz atın;

  1. Satvik diyeti nedir?
  2. Histamin diyeti nasıl yapılır?
  3. Dukan diyeti nedir?
  4. Kolesterol diyeti nasıl yapılır?
  5. İsveç diyeti nasıl yapılır?


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!