Sağlıklı Yağ İçeren Besinler Nelerdir?

Yağ korkulanın aksine insan vücudunun ihtiyacı olan bir besin maddesidir. Bu yağı sağlıklı gıdalardan kontrollü dozlarda alındığında faydaları saymakla bitmez. İşte, sağlıklı yağ içeren 9 besin:
Sağlıklı Yağ İçeren Besinler Nelerdir?
20 Aralık 2021, 13:27
Lezzet Trendleri

Yağ korkulanın aksine insan vücudunun ihtiyacı olan bir besin maddesidir. Bu yağı sağlıklı gıdalardan kontrollü dozlarda alındığında faydaları saymakla bitmez. Uzmanlar yağ tüketiminde doymuş yağları kısıtlar ve kalori alımınızın %10’u ile doymuş yağ alımınızı kısıtlamanız gerektiği söylenir. Sizlere sağlıksal açıdan faydalı yağları listeledik. Beslenme düzeninize kesinlikle eklemelisiniz. 

  1. Avokado


Avokado, meyve dünyasında benzersizdir. Çoğu meyve esas olarak karbonhidrat içerirken, avokado yağlarla yüklüdür. Aslında, avokado kalori olarak yaklaşık %80 yağ içerir ve bu da onları çoğu hayvansal gıdadan alınan yağlardan daha fazladır. Avokado çok iyi bir potasyum kaynağıdır. Ayrıca çeşitli antioksidan bileşikleri ile doludur. Sayısız sindirim, kalp sağlığı ve kilo yönetimi faydaları sunan harika bir lif kaynağıdır

  1. Peynir


Peynir, şaşırtıcı derecede besleyicidir. Harika bir kalsiyum, B12 vitamini, fosfor ve selenyum kaynağıdır ve başka birçok besin içerir. Aynı zamanda protein açısından da zengindir, 28 gram peynir, 6 gram protein içerir, neredeyse bir bardak sütün içeriği kadardır. 

  1. Bitter Çikolata


Bitter çikolata, lezzetli, besleyici bir besindir. Yağ oranı çok yüksektir ve yağ, kalorinin yaklaşık %65'ini oluşturur. Ek olarak, bitter çikolata lif ve bazı kişilerin yeterince almakta zorlanabileceği demir ve magnezyum dahil olmak üzere birçok önemli besin içerir. Bitter çikolata seçerken en az %70 kakao içeren çikolatayı seçmek önemlidir. 

  1. Yumurta


Bütün olarak yumurta tüketmek sağlıksız olarak kabul edilebilir. Çünkü yumurtanın sarısı yüksek kolesterol ve yağ içerir. Bununla birlikte, yeni araştırmalar, yumurtalardaki kolesterolün, en azından insanların çoğunda değil, kandaki kolesterolü olumsuz etkilemediğini göstermiştir. Ek olarak, yumurtalar, çeşitli vitamin ve mineraller içeren, son derece besleyici yoğundur. Yumurta aynı zamanda kilo vermeye yardımcı bir besindir. Bunlar, öğünler arasında daha tok kalmanıza ve fazla kalorileri azaltmanıza yardımcı olabilecek protein açısından yüksektir.

  1. Yağlı Balıklar


Yağlı balıklar, yaygın olarak mevcut en besleyici hayvansal protein kaynaklarından biri olarak kabul edilir. Buna somon, alabalık, uskumru ve sardalya balığı gibi balıklar dahildir. Bu balıklar kalp dostu omega-3 yağ asitleri, yüksek kaliteli proteinler ve çeşitli vitamin ve minerallerle yüklüdür. Araştırmalar, düzenli yağlı balık tüketiminin bilişsel işlevi iyileştirebileceğini, kan şekeri düzeylerini düzenlemeye yardımcı olabileceğini ve kalp hastalığı riskini azaltabileceğini gösteriyor. Balık yiyemiyorsanız (veya yemiyorsanız), balık yağı takviyesi almak faydalı olabilir. 

  1. Kuruyemiş


Fındık inanılmaz derecede sağlıklıdır. Sağlıklı yağlar ve lif bakımından yüksektirler ve bitki bazlı iyi bir protein kaynağıdırlar. Kuruyemişler ayrıca E vitamini içerir ve çoğu insanın yeterince alamadığı bir mineral olan magnezyum ile yüklüdür. Araştırmalar, kuruyemiş yiyen kişilerin daha sağlıklı olma eğiliminde olduğunu ve çeşitli hastalıklara yakalanma riskinin daha düşük olduğunu gösteriyor. Buna obezite, kalp hastalığı ve tip 2 diyabet dahildir. 

  1. Chia Tohumu