ANASAYFA SAĞLIK VE GÜZELLİK SAĞLIKLI OL FORMDA KAL

SAĞLIKLI OL FORMDA KAL

Bağışıklık sistemi mi dediniz?...

Domates, kırmızı elma, çilek, karpuz, ahududu, kiraz, turp gibi kırmızı besinler bağışıklık sistemi açısından oldukça önemli. Kırmızı-mor renkli besinlerin renklerindeki canlılık kan damarlarına da can veriyor. Nar, domates, karpuz, çilek, kiraz, kırmızı biber, nar, kuşburnu, böğürtlen, kırmızı pancar, kırmızı lahana, kırmızı erik, patlıcan gibi besinlerin bulunduğu kırmızı renkli besinler oldukça etkin bir antioksidan. Alzheimer hastalığına karşı koruma sağlıyor. Kalbin kan akımını düzenleyip yüksek tansiyonu önlediği ve üriner sistemi koruduğu biliniyor. Bu besinler C vitamini ve potasyum açısından zengin olup bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğe de sahip. Özelikle domates, kuşburnu ve karpuzda bulunan likopen bazı kanser türevleri (özellikle prostat kanseri) ve kalp hastalıklarına karşı önleyici etki gösteriyor. Bu yiyecek içecek grubunun bir diğer önemli özelliği ise hafızayı güçlendirmeleri ve konsantrasyon yeteneğini artırmaları.
Bol miktarda potasyum ve C vitamini içeren nar, kansere karşı koruyucu antioksidanlar yönünden oldukça zengin. Nar suyundaki antioksidan miktarının, yeşil çay, kızılcık ve portakal suyuna göre kat kat fazla olduğu belirtiliyor. Yine bağışıklık için antioksidan özellikteki antosiyaninler de çilek ahududu, kuşburnu gibi kırmızılarda bolca bulunuyor. Özellikle kuşburnu, C vitamini deposu olarak portakalın sekiz katı fazla C vitamini barındıran tek meyve. Yine kiraz, kırmızı soğan da bağışıklığın askerleri gibi.


Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için kendinizi bunlardan sakının
• Hazır gıdalar
• Kalorisi yüksek ve besin değeri düşük atıştırmalıklar
• Fazla tuzlu ya da fazla şekerli hamur işleri
• Şekerli ve gazlı içecekler

Mutlaka uygulayın
• Her gün mutlaka bir porsiyon mevsim meyvesi
• Bol bol yeşil yapraklı sebzeler
• Taze sıkılmış meyve suyu
• Sigarasız bir hayat
• Haftada 2-3 öğün balık

Bağışıklığı güçlü bir bünyenin yapı taşları
Vücudun yeterli miktarda vitamin ve minerale sahip olması bağışıklığı güçlü bir vücudun olmazsa olmazıdır. Vitamin ve mineraller tek başına yeterli değildir ve metabolizma mutlaka protein, yağ asitleri ve karbonhidrata da ihtiyaç duyar. Bunlardan bazıları:
Selenyum: Ay çekirdeği, balıklar, hindi eti ve kırmızı et, en çok selenyum içeren besinler arasındadır.
A Vitamini: A vitamini eksikliğinin bağışıklık sistemini zayıflattığı ve bulaşıcı hastalıklara yakalanma riskini arttırdığı biliniyor. Havuç, ıspanak, karalahana, keçi ve inek sütü, balıklar ve yoğurtta bol miktarda bulunuyor.

B2 Vitamini: Bakteriyel enfeksiyonlara karşı vücudun direncini arttırıyor.
B6 Vitamini: Esmer pirinç, toz acı biber, Antep fıstığı, tarhun otu, sarımsak, adaçayı en çok B6 içeren besinler arasında ilk sıralarda. Aşırı oranda tüketilmemesi öngörülüyor. Nedeni ise olası tümör oluşumlarında büyümeye yol açma riski taşıması.

C Vitamini: Özellikle gribal enfeksiyonlarda öne çıkan vitamin olarak biliniyor. Çilek, dolmalık biber, brokoli, kivi, portakal, karnabahar ve greyfurtta bolca bulunuyor.
D Vitamini: Kemik gelişimi ve hücre yenilemesi için önemli. Balık, balık yağı, yumurta, süt ve süt ürünleri, mantar ve patates D vitamini bakımından en zengin besinler.
Çinko: Eksikliği gibi fazla oluşu da vücut için zararlı olabilir. Hayvansal gıdalarda, kuruyemişlerde ve sebzelerde bulunuyor.

Düşük bağışıklık işlevinin en yaygın nedeni besin yetersizlikleridir. Günlük beslenmede çok fazla şekere yer verilmesi, obezite, alkol tüketimi çeşitli nedenlerle bağışıklık sisteminin işlevini azaltır. Yeterli protein alımı, en iyi düzeyde bağışıklık işlevi için şarttır. Fakat fazlası yine bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkiler.


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!