ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ PALEO DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

PALEO DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

Paleo diyeti nedir? Paleo diyetinin faydaları ve zararları nelerdir? Paleo diyetinde hangi besinler tüketilir, nasıl yapılır? İşte, kilo verme sürecine destek olan paleo diyeti hakkında her şey:
Paleo Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Paleo diyeti, yüksek proteinli, düşük karbonhidratlı bir beslenme planından oluşur. Avcı-toplayıcı ataların zamanında obezite, diyabet ve kalp hastalıkları gibi kronik rahatsızlık oranlarının daha düşük olduğu inancına dayanır. Bazı insanlar bu diyetin sağlığı iyileştirirken kilo kaybını artırabileceğine inanırken, bazıları ise bu diyetin aşırı kısıtlayıcı olduğuna dikkat çekmektedir. Peki, paleo diyeti nedir? Paleo diyeti, insan atalarının beslenme alışkanlıklarını taklit etmek için tasarlanmış bir beslenme modelidir. Bu diyet, meyve, sebze, et ve kümes hayvanları gibi bütün gıdaların tüketimini teşvik eder. İşlenmiş gıdalar, tahıllar, baklagiler ve yapay tatlandırıcılar ise yasaktır. 




Paleo Diyetinde Yenebilecek Besinler


  1. Et: Kuzu, keçi, sığır, geyik vb.
  2. Kümes hayvanları: Tavuk, kaz, ördek, hindi vb.
  3. Deniz ürünleri: Ton balığı, somon, uskumru, alabalık, hamsi, mezgit, yayın balığı vb.
  4. YumurtalarYumurtanın sarısı ve beyazı
  5. Meyveler: Elma, portakal, muz, şeftali, erik, kavun, çilek, yaban mersini vb.
  6. Sebzeler: Dolmalık biber, brokoli, soğan, lahana, karnabahar, ıspanak, roka, kabak vb.
  7. Kuruyemişler: Kaju, antep fıstığı, ceviz, badem, Brezilya fıstığı vb.
  8. Tohumlar: Keten tohumu, chia tohumu, kabak çekirdeği vb.
  9. Yağlar: Zeytinyağı, palmiye yağı, hindistan cevizi yağı, avokado yağı vb.
  10. Otlar ve baharatlar: Kekik, fesleğen, kimyon, biberiye, zerdeçal, zencefil vb.



Paleo Diyetinde Kaçınılması Gereken Besinler


  1. Baklagiller: Mercimek, fasulye, nohut, yer fıstığı vb.
  2. Süt ürünleri: Yoğurt, tereyağı, süt, kefir, peynir vb.
  3. Patates: Patates kızartması, patates cipsi vb.
  4. Tahıllar: Ekmek, pirinç, makarna, kinoa, çavdar, karabuğday, arpa vb.
  5. İşlenmiş gıdalar: Simit, kurabiye, hazır yemek, fast food vb.
  6. Rafine yağlar: Kanola yağı, soya fasulyesi yağı, aspir yağı, üzüm çekirdeği yağı vb.
  7. Yapay tatlandırıcılar: Sakarin, aspartam, sukraloz vb.
  8. İlave şeker: Şekerler, tatlılar, şekerle tatlandırılmış içecekler, unlu mamuller vb.

Ancak bazı kişiler, bu gıdaların ölçülü bir şekilde diyete eklenebileceğini savunmaktadır. 



Paleo Diyetinin Faydaları Nelerdir?

  1. Kalp hastalığı için çeşitli risk faktörlerini azaltır.
  2. Bir çalışmada, 4 ay boyunca paleo diyetini izleyen yüksek kolesterol düzeyine sahip 20 kişi, HDL (iyi) kolesterol ve düşük trigliserit düzeylerinin yanı sıra daha düşük toplam ve LDL (kötü) kolesterol yaşadı.
  3.  Tip 2 diyabetli kişilerde kan şekeri düzeylerini düşürmeye ve insülin duyarlılığını artırmaya yardımcı olabileceğini düşündürmektedir. Tip 2 diyabetli 32 kişide yapılan bir çalışmada, 12 hafta boyunca paleo diyetinin ardından kan şekeri düzeylerinin ve insülin duyarlılığının %45 oranında arttığı bulundu.
  4. Paleo diyeti, besin açısından zengin bütün gıdaları yemeyi teşvik eder ve genellikle kalorisi yüksek olan ve kilo alımına katkıda bulunabilecek işlenmiş gıdaları sınırlar.
  5. Son yıllarda, birkaç çalışma paleo diyetinin kilo kaybını artırmaya yardımcı olabileceğini bulmuştur.


Paloe Diyetinin Dezavantajları Nelerdir?

  1. Son derece sağlıklı olan birkaç besin grubunu ortadan kaldırır. Örneğin baklagiller gibi.
  2. Veganlar ve vejetaryenler için daha kısıtlayıcı ve takip etmesi zor bir diyettir.
  3. Dışarıda yemek yemeyi zorlaştırır.
  4. Çok fazla et, balık gibi besin tüketmek, normal beslenmeden daha pahalı olabilir.




Örnek Diyet Planı


1. Gün

  1. Kahvaltı: Sarımsaklı, soğanlı, domatesli ve ıspanaklı omlet
  2. Öğle: Hindi köftesi ve marinara soslu kabak eriştesi
  3. Akşam: Fırında pişmiş somon, kavrulmuş brokoli ve tatlı patates dilimleri

2. Gün

  1. Kahvaltı: Badem, ceviz, hindistan cevizi gevreği ve kuru meyve ile tahılsız granola
  2. Öğle: Marul sarma ve yan salata ile bizon burger
  3. Akşam: Sebze çorbası ile ızgara tavuk


Önemli not: Kronik rahatsızlığı olan kişiler, düzenli ilaç kullananlar, hamileler ve emziren anneler, paleo diyetini uygulamadan önce mutlaka doktora danışmalıdır.


Şunlara da göz atın;

  1. Victoria Secret diyeti nedir?
  2. Histamin diyeti nasıl yapılır?
  3. Kolesterol diyeti nasıl yapılır?
  4. Kilo alma diyeti nedir?
  5. İsveç diyeti nasıl yapılır?


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!