ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME LİF AÇISINDAN YÜKSEK GIDALAR: 18 LİFLİ BESİN

LİF AÇISINDAN YÜKSEK GIDALAR: 18 LİFLİ BESİN

Lif açısından yüksek gıdaları beslenme düzeninize ekleyerek daha sağlıklı bir sindirim sistemine sahip olabilirsiniz. Sizler için lif açısından zengin besinleri sıraladık. İşte o besinler!
Lif Açısından Yüksek Gıdalar

Lifli gıda tüketmek insan vücudu için inanılmaz önemlidir. Bağırsak dostudur. Lifli ürünleri mide sindiremez ve bağırsağa geçer, bağırsakta sağlıklı bakteriler ile birlikte sindirilir. Bazı lif türleri ayrıca kilo vermeyi, kan şekeri düzeylerini düşürmeyi ve kabızlıkla savaşmayı teşvik edebilir. Her birey günlük beslenme düzenine lifli gıdaları sokmalı. Ortalama olarak bakıldığında bir kadının yaklaşık 24 gram, erkeğin ise 38 gram lif tüketmesi gerekir. Bu yazıda yüksek oranda lif içeren gıdalardan söz ettik. Bu gıdaları beslenme düzeninize ekleyerek, günlük gereken lif tüketim miktarınızı ayarlayabilirsiniz. 

  1. Armut


Armut, hem lezzetli hem de besleyici bir meyvedir. En iyi meyve lif kaynaklarından biridir. 100 gram çiğ bir armutta yaklaşık 3.1 gram lif bulunur. 

  1. Çilek


Çilek, taze yenebilecek lezzetli, sağlıklı bir seçenektir. Bol miktarda C vitamini, manganez ve çeşitli güçlü antioksidanlarla övünerek yiyebileceğiniz en besleyici meyveler arasındadırlar. 100 gram çilekte yaklaşık 2 gram lif bulunur.

  1. Avokado


Avokado, eşsiz bir meyvedir. Sağlıklı yağlar ile yüklüdür. Avokado, C vitamini, potasyum, magnezyum, E vitamini ve çeşitli B vitaminleri bakımından çok yüksektir. Ayrıca sağlık açısından sayısız faydaları vardır. 100 gram avokado yaklaşık 6-7 gram lif içerir. 

  1. Elma


Elma, yiyebileceğiniz en lezzetli ve en doyurucu meyveler arasındadır. Ayrıca lif bakımından nispeten yüksektir. Sade tüketebilir ya da salatalarınızın içinde tüketmeyi deneyebilirsiniz. 100 gram elma da yaklaşık 2,4 gram lif bulunur.

  1. Ahududu


Ahududu çok güçlü bir tada sahip oldukça besleyicidir. C vitamini ve manganez açısından zengindir. 100 gram çiğ ahududu 6,5 gram lif içerir. 

  1. Muz


Muz, C vitamini, B6 vitamini ve potasyum dahil olmak üzere birçok besin maddesini alabileceğiniz iyi bir kaynaktır. Yeşil veya olgunlaşmamış bir muz ayrıca, lif gibi işlev gören bir tür sindirilemeyen karbonhidrat olan önemli miktarda dirençli nişasta içerir. 100 gram muzda yaklaşık 2,6 gram lif vardır. 

  1. Havuç