ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME ANTİOKSİDAN BESİNLER NELERDİR: ANTİOKSİDAN ZENGİNİ 11 BESİN

ANTİOKSİDAN BESİNLER NELERDİR: ANTİOKSİDAN ZENGİNİ 11 BESİN

Antioksidanlar vücudumuzu birçok zararlı oluşuma karşı koruma altına alırlar. Bu antioksidanları dışarıdan, gıdalar sayesinde de alabiliriz. Sizler için antioksidan oranı yüksek 11 gıdayı listeledik. Hazırsanız yazının detayları aşağıda...
Antioksidan Açısından Yüksek 11 Gıda

Antioksidanlar, vücudunuzda üretilen ve gıdalarda bulunan bileşiklerdir. Serbest radikaller olarak bilinen potansiyel olarak zararlı moleküllerin neden olduğu hasarlardan hücrelerinizi korumaya yardımcı olurlar. Serbest radikaller biriktiğinde strese neden olabilirler. Bu, DNA'nıza ve hücrelerinizdeki diğer önemli yapılara zarar verebilir. Kronik stres ise şeker, kalp gibi rahatsızlıklara sebep olabilir. Eğer beslenme düzeninizde antioksidan oranı yüksek gıdalara yer verirseniz hastalıklara karşı bünyenizi güçlendirmeye yardımcı olacaktır.  Bu sebeple sizler için antioksidan oranı yüksek olan gıdaları bir liste halinde sıraladık. Hazırsanız antioksidan oranı yüksek gıdalarda bahsettiğimiz yazı aşağıda.


Çikolata severler için güzel bir haber. Bitter çikolata oldukça besleyicidir, mineral ve antioksidan açısından zengin bileşikler içerir.100 gram bitter çikolata başına 15 mmol antioksidan içerir. Bu miktar birçok meyvenin içerdiği antioksidan miktarından daha fazladır.  Ayrıca, kakao ve bitter çikolatadaki antioksidanlar, daha az iltihaplanma ve kalp hastalığı için azaltılmış risk faktörleri gibi etkileyici sağlık yararları ile ilişkilendirilmiştir. Yüksek kakao içeriği antioksidan miktarını artırır. 


Ceviz özellikle pikan cevizi iyi bir sağlıklı yağ ve mineral kaynağıdırlar, ayrıca yüksek miktarda antioksidan içerirler. 100 gram başına 10,6 mmol antioksidan içerirler. Cevizler harika bir sağlıklı yağ kaynağı olmasına rağmen, kalorileri de yüksektir. Bu nedenle, çok fazla kalori tüketmekten kaçınmak için cevizleri ölçülü olarak yemek önemlidir.


Kalorileri düşük olmasına rağmen, yaban mersini antioksidanlarla doludur. 100 gram yaban mersini 9.2 mmol kadar antioksidan içeriğine sahiptir. Hatta bazı araştırmalar yaban mersininin yaygın olarak tüketilen tüm meyve ve sebzeler arasında en yüksek miktarda antioksidan içerdiğini öne sürüyor. Kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabilecek antosiyaninler ve diğer antioksidanlar açısından zengindirler.


Çilek, gezegendeki en popüler meyveler arasındadır. Tatlıdırlar, çok yönlüdürler ve zengin bir C vitamini ve antioksidan kaynağıdırlar. 100 gram başına 5,4 mmol antioksidan içerirler. Ayrıca çilekler, onlara kırmızı rengini veren antosiyaninler adı verilen bir tür antioksidan içerir. Daha yüksek antosiyanin içeriğine sahip çilekler daha parlak kırmızı olma eğilimindedir. Araştırmalar, antosiyaninlerin "kötü" LDL kolesterol düzeylerini azaltarak ve "iyi" HDL kolesterolü yükselterek kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermiştir.