ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ F-FAKTÖR DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

F-FAKTÖR DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

F-faktör diyeti nedir, ne işe yarar? F-faktör diyetinde hangi besinler tüketilir? F-faktör diyeti zayıflatır mı? İşte, F-faktör diyetinin faydaları, uygulanışı ve kilo üzerindeki etkileri:
F-Faktör Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

F-faktör diyeti, yağsız proteinlere ve yüksek lifli gıdalara odaklanan bir kilo verme planıdır. Tanya Zuckerbrot tarafından oluşturulan bu diyet, sizi sevdiğiniz yiyeceklerden mahrum bırakmadan sağlıklı kilo vermenize yardımcı olur. Egzersiz yapmanızı gerektirmez. Bu diyetin ilkeleri, doğru karbonhidratları tüketmek, egzersiz için daha az zaman harcamak ve sevdiğiniz yemekleri yemektir. 

F-Faktör Diyeti Nasıl Yapılır?

Günde 3 öğün ve bir atıştırmalığı hedefler. Yağsız proteinleri yüksek lifli gıdalarla birleştirir. Yiyecek seçiminde kalorisi düşük olanlar, uzun süre tok tutanlar ve yoksunluk duygularını önleyenler tercih edilmelidir. Günde 20-130 gram karbonhidrattan oluşan düşük karbonhidratlı bir diyettir. 

Rafına tahıllar ve şekerler yerine meyveler, sebzeler, kabuklu yemişler, kepekli tahıllar ve tohumlar tercih edilir. 3 aşamadan oluşur.

  1. 1. aşama: Günde 35 gramdan az karbonhidrat içerir. Bu karbonhidrat 3 porsiyona yayılmıştır. Kilo kaybını hızlandırmak içindir.
  2. 2. aşama: Günde 75 gramdan az karbonhidrat tüketilmelidir. 6 porsiyona yayılmalıdır.
  3. 3. aşama: Günde yaklaşık 125 gramdan az karbonhidrat tüketilmelidir. Bakım aşamasıdır. 



Yenebilecek Besinler;

  1. Kepekli tahıllar: Esmer pirinç, kinoa, darı, yulaf ezmesi, kepek ekmek.
  2. Baklagiller: Siyah fasulye, bezelye, mercimek, nohut, barbunya.
  3. Kuruyemişler: Kabak çekirdeği, kaju, fındık ezmesi, ceviz, antep fıstığı.
  4. Lifli meyveler: Armut, elma, muz, hurma, çilek ve portakal.
  5. Lifli sebzeler: Havuç, pancar, brokoli, karnabahar, enginar, avokado, tatlı patates.
  6. Yağsız proteinler: Tavuk, balık, süzme peynir, yumurta.


Kaçınılması Gerekenler;

  1. Rafine gıdalar: Makarna, beyaz ekmek, beyaz pirinç, tortilla.
  2. İşlenmiş gıdalar: Patates cipsi, fast food, kızartmalar, unlu mamuller.
  3. Rafine yağlar: Soya fasulyesi yağı, mısır yağı, kanola yağı.
  4. İçecekler: Soda, tatlı çay, meyve suyu, enerji içecekleri, spor içecekleri.



F-Faktör Diyetinin Faydaları Nelerdir?

  1. Sağlıklı gıdaları yemeyi vurgular.
  2. Kilo verme yolculuğunu destekler. Aşırı kilolu veya obezitesi olan 345 yetişkin üzerinde yapılan bir çalışmada, kalori alımı veya diyetlerinin makro besin bileşiminden bağımsız olarak, lif alımının kilo kaybını teşvik eden en önemli diyet faktörü olduğu bulundu.
  3. Uzun süre tok tutan besinler tercih edilir.
  4. Kalp sağlığını iyileştirebilir. Kötü kolesterolü düşürür ve plak birikimini önleyebilir.
  5. Kan şekerinizi düşürebilir. Tip 2 diyabet riskini azaltır.
  6. Kabızlığı önleyebilir.
  7. Bağırsak düzenliliğini artırır.


Önemli Not: Kronik rahatsızlığı olanlar, hamileler, emziren anneler ve hassas bünyeye sahip olan kişiler, bu diyeti uygulamadan önce mutlaka doktora danışmalıdır. Doktorun onay vermediği hiçbir diyet uygulanmamalıdır.


Şunlara da göz atın;

  1. Kalibra diyeti nedir?
  2. Pegan diyeti nasıl yapılır?
  3. İngiltere diyeti nedir?
  4. Paleo diyeti nasıl yapılır?
  5. Flexitarian diyet nasıl uygulanır?


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!