ANASAYFA YAZARLAR DİYETTEN FAZLASI KAJUNUN FAYDALARI NELERDİR, KAJU FISTIĞI NASIL TÜKETİLİR?

KAJUNUN FAYDALARI NELERDİR, KAJU FISTIĞI NASIL TÜKETİLİR?

Kaju fıstığının faydaları nelerdir? Kaju günde kaç tane yenmeli? Kaju fıstığı nasıl tüketilmeli? İşte, kajunun faydaları, zararları ve kullanımı:
Kajunun Faydaları Nelerdir, Kaju Fıstığı Nasıl Tüketilir?

Sakız ağacıgiller familyasına ait tropikal iklim bitkisi olan kaju, ağaçta yetişir. Hem tatlıların, hem de yemeklerin içerisinde kullanılan kaju, Brezilya'da yetiştirilmiş, Portekizliler tarafından dünyaya tanıtılmıştır. Kajunun en çok bulunduğu bölge ise Ekvator'dur. Peki, kajunun faydaları nelerdir? İşte, kajunun faydaları ve tüketimi:


Kajunun Faydaları Nelerdir?

  • Sağlıklı kas ve sinirleri destekler. 74 mg magnezyum içeriği ile iyi bir magnezyum kaynağıdır. Yetişkinlerin günde 400 mg magnezyuma ihtiyacı vardır. Magnezyum kemiklerin, kasların, dokuların ve vücut organlarının gelişimi için hayati öneme sahiptir.
  • Beraberinde kan basıncını korumaya, bağışıklığı artırmaya, sinir işlevini korumaya ve kemikleri güçlü tutmaya yardımcı olur. 
  • Kolesterolü düşürür. Araştırmalar, kaju fıstığının yüksek karbonhidratlı bir atıştırmalıkla ikame edildiğinde toplam kolesterolü ve LDL (kötü) kolesterolü azaltabileceğini göstermektedir. 
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir. Daha güçlü bir bağışıklık sistemi için iki temek bileşen olan iyi bir çinko ve protein kaynağıdır. 
  • Güçlü kemikler sağlar. Fosfor ve magnezyum içeriği kemik sağlığı ve büyümesine katkıda bulunur. 
  • Sağlıklı bir diyeti teşvik eder ve kilo artışını önlemeye yardımcıdır. Genel olarak kaju fıstığı ve kuruyemişler yüksek kalori içerseler de aynı zamanda besleyicidirler ve bir miktar vitamin ve minerallerle doludurlar. Birçok çalışma, özellikle kırmızı et veya rafine karbonhidrat gibi daha az sağlıklı yiyecekler yerine düzenli olarak kuruyemiş tüketmenin obezite ve tip 2 diyabetin önlenmesine yardımcı olabileceğini saptamıştır. Kuruyemişlerdeki yüksek protein ve lif içeriği, daha uzun süre tok hissetmeye yardımcı olur. 
  • Kalp koruyucu tekli doymamış yağ asitleri içerir. Diyabetik hastalar üzerinde yapılan araştırmalar, düşük yağlı bir diyete eklendiğinde tekli doymamış yağın yüksek trigliserid seviyelerini düşürmeye yardımcı olabileceğini göstermektedir. Yüksek trigliserid seviyeleri, artmış kalp hastalığı riski ile ilişkilidir. Bu nedenle, kajunun tadını çıkararak diyetinizde bazı tekli doymamış yağlar olmasını sağlamak, özellikle diyabetli bireyler için iyi bir fikirdir. 
  • Safra taşlarını önlemeye yardımcı olur. 80.000 kadından toplanan 20 yıllık diyet verileri her hafta en az 1 avuç (28 g) fındıkgillerden (veya 2 yemek kaşığı fındıkgil ezmeleri) yiyen kadınların safra taşı gelişme riskinin %25 daha düşük olduğunu göstermiştir. 
  • Kırmızı kan hücrelerinin oluşumuna katkı sağlar. Kaju fıstığı bakır mineralinden zengindir. Kırmızı kan hücrelerinin oluşumuna yardımcı olarak demir metabolizmasını destekler, bağışıklık sisteminin sağlıklı kalmasına yardımcı olur.
  • Bakır minerali sinir ve iskelet sistemi için de hayati önem taşır.


Kajunun Sakıncaları Nelerdir?

Diyet yapanlar, kalorisi yüksek olduğundan kajudan kaçınmak isteyebilir, porsiyon miktarınca (4-5 adet) yendiğinde sorun teşkil etmeyecektir. Ağaç fındıklarına (ceviz, brezilya fındığı, makademya cevizi) alerjisi olanlar anafilaktik şok durumuna neden olacağından sakınmalıdır. Kaju çok miktarda yendiğinde kan şekerini artırabilir, diyabet ilaçları ile birlikte kaju tüketmek, diyabet ilaçlarının etkilerini azaltabilir. 


Kajunun Besin Değerleri Nelerdir?

Kaju, doğal bileşikler olan protein, demir, magnezyum, çinko, bakır ve bitki sterolleri içeriği ile kolesterol düşürücü özelliklere sahiptir. Kaju fıstığının yağ oranı yüksek olsa da tüm kuruyemişler gibi yağlarının yüzde 55’i kalp sağlığına uygun tekli doymamış yağlardan gelmektedir. 28 gram kaju (18 adet) 163 kaloridir, 4 gr protein, 13 gr yağ ve 1 gr lif içerir.  


Önemli Not: Kardiyovasküler ve koroner kalp hastalığı riskinizi azaltmak için haftada en az 4 kez bir avuç kaju fıstığı veya diğer fındıkgillerden ya da 1 yemek kaşığı bunların ezmelerinin tadını çıkarın.  


Kaju Nasıl Tüketilir?

Kajuyu, sebzelere, salatalara, kinoa veya esmer pilava, granola veya yulaf ezmelerine ekleyerek protein kalitelerini artırabilirsiniz. Yaklaşık 75 °C’de 15-20 dk fırınlayabilirsiniz. Kuru meyvelerle birlikte atıştırmalık yapabilirsiniz. Düşük-orta ateşte kaju ezmesini, soya sosu, kırmızı biber, sarımsak, zencefil ve suyla karıştırarak balık/sebze/soya peyniri/pilav gibi yemeklere sos hazırlayabilirsiniz. Kaju ezmesini sütlere veya smoothielere karıştırarak kullanabilirsiniz.  


Kaju Fıstığı Günde Ne Kadar Yenmeli?

Kaju fıstığının faydalarından yararlanabilmek için, günde 4 adet tüketmek yeterlidir. Aşırı tüketilmesi, sağlık sorunlarına yol açabilir.


Önemli Not: Ciddi kronik rahatsızlığı olanlar, alerjik bünyeye sahip olan kişiler, hamileler ve emziren anneler, kaju tüketmeden önce mutlaka doktora danışmalıdır.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!