ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER KALP SAĞLIĞINI KORUYAN BESİNLER NELERDİR? İŞTE KALP DOSTU 9 BESİN!

KALP SAĞLIĞINI KORUYAN BESİNLER NELERDİR? İŞTE KALP DOSTU 9 BESİN!

Kalp ve damar hastalıklarından korunmak için neler yapılmalıdır? Kalp sağlığına iyi gelen 9 besin ve daha fazlası Lezzet'te.
Kalp Sağlığını Koruyan Besinler Nelerdir? İşte Kalp Dostu 9 Besin!

Vücudumuzun en önemli organlarından biridir kalbimiz. Bir günde ortalama 1000 kez kasılır ve her kasılmasında organlarımız için gerekli olan kan dolaşımını sağlar. Kalbin kendisini besleyen damarlar vardır ve kalbin her gevşemesinde bu damarlara kan dolarak, kalbin beslenmesi sağlanır. Günümüzde 40 yaşın üzerindeki erkek ve kadınlarda ölüm nedeni, yüzde 50’ye varan oranlarda kalp ve damar hastalıklarıdır. Yüksek kolesterol, sigara, tansiyon, kişinin genleri, beslenmesi ve yaşam tarzı bu hastalıkların nedenlerinden sadece birkaçı. Kalp sağlığını korumak için yapılması gerekenlere ve kalbe iyi gelen besinlere yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.

Kalp ve Damar Hastalıklarından Korunmanın Yolları

  • Genetik mirasınız kötü ise yani ailenizde kolesterol yüksekliği ve kalp hastalığı varsa öncelikle doktorunuza başvurarak, sağlık risk analizinizi yaptırın.
  • Bununla birlikte mutlaka günlük yağ alımınızı azaltın. Özellikle doymuş yağlar olan, tereyağ, hayvansal yağlar ve şarküteri ürünlerinden uzak durun.
  • Kırmızı et tüketimi haftada 2-3 günü geçmemeli. Diğer günler balık, tavuk, hindi eti gibi beyaz etleri tercih etmek daha doğru.
  • Süt ve yoğurdu az yağlı olarak tüketmekte fayda var. Bununla birlikte bitkisel sterol eklenmiş yoğurtlardan tüketmek diyetsel kolesterolün azaltılmasına yardımcı olur.
  • Haşlanmış yumurta tüketimi haftada 1-2 olabilir. Bol bol meyve ve sebze yemek vücudun hem bağışıklık sistemini güçlendirir hemde kolesterolün düşmesine yardımcı olur.
  • Kuru baklagilleri haftada 2-3 gün tüketmekle hem vücudun protein ihtiyacı karşılanır hem de kuru baklagillerin içerdikleri diyetsel lif nedeni ile kolesterol oranı düşer, kan şekeri düzeni sağlanır.

Kalp Dostu 9 Besin!

  • Zeytinyağı;

Güçlü antioksidan kaynağı olan zeytinyağı, LDL'yi düşürmeye yardımcı olur. Kötü kolesterolü düşüren bu besin, damar tıkanıklığı riskini de düşürür. İyi kolesterolün dengede kalmasını sağlar. Öğle ve akşam öğünleri için düşük kalorili zeytinyağlı yemek tariflerinden yararlanabilirsiniz.

  • Balık;

Hayvansal fonksiyonel besinlerden biri olan Omega-3 yağ asitleri; somon, uskumru, sardalya gibi balıklarda daha çok bulunur. Omega-3 yağ asitleri kötü kolesterol olan LDL’yi düşürür. Günde 35 gram kadar balık tüketimi bile ani kalp krizine bağlı ölümü azaltır. Fırında somon tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

  • Kuru Baklagiller (Fasulye);

İyi bir bitkisel protein ve lif kaynağı olan kuru baklagillerin düzenli kullanımı kalp damar hastalıklarından korunmada önemli bir yer tutar.

  • Brokoli;

Stres, depresyon, panik ve kaygı sorunlarına karşı iyi gelen brokoli, kalp sağlığı için de yararlıdır. Buharda birkaç dakika pişirilen brokoliyi, pul biber, limon ve zeytinyağı ile karıştırın ve haftada iki kez tüketin. Nefis brokoli çorbası tarifini listenize eklemeyi unutmayın.


  • Çikolata;

Yüksek oranda kakao içeren bitter çikolata, mutluluk hormonunu arttırır. Depresyon ve strese karşı olumlu etkileri vardır. Yapılan araştırmalara göre kalp sağlığına iyi gelen çikolata kötü kolesterolü düşürürken, damar tıkanıklığı riskini de azaltır. Çikolatalı tatlılar sayfamıza mutlaka göz atın.


  • Kuruyemiş (Ceviz, badem);

Ceviz içerdiği Omega 3 sayesinde kötü kolesterolü düşürür. Aynı zamanda tüm kuruyemişler tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri ile birlikte bitkisel sterollerden zengindir. Bu da kötü kolesterolün düşürülmesinde önemlidir. Atıştırmalık körili badem tarifi için tıklayın.

  • Yeşil Çay;

Sakinleştirici etkisi ile bilinen yeşil çayın içerisinde bulunan polifenoller, kalp hastalıklarına karşı vücudu korur. Kahve ve siyah çay yerine, evde kolayca hazırlayabileceğiniz adaçayı, papatya çayı, yeşil çay ve rezene tüketmeye özen gösterin. Gece uyumadan bir saat önce ayvalı adaçayı içerek vücudunuzun gevşemesini sağlayabilirsiniz.


  • Kuşkonmaz;

Zengin besin içeriğine sahip olan kuşkonmaz, damar içinde oluşabilecek pıhtılaşmayı engeller. Bu sayede ani kalp krizi, damar tıkanıklığı ve felç riskini düşürür. Kuşkonmaz hakkında daha fazla bilgi almak için, kuşkonmazın faydaları yazımızı okuyabilirsiniz.

  • Karpuz;

Antioksidan özelliği sayesinde kalp sağlığını koruyan bir besindir. Özellikle yaz aylarında karpuz tüketerek vücudun toksinlerden arınmasını sağlayabilirsiniz. Karpuz peltesi tarifine göz atmayı unutmayın.

Kalp Sağlığını Korumak İçin Uygulayabileceğiniz Beslenme Programı

  • Kalp krizi, yaş ve kiloya bağlı olarak ciddi riskler oluşturur. Bu nedenle kişi, ideal kilosunu bilmeli ve bu kiloyu korumalıdır.
  • Kırmızı et tüketimi haftada bir kez olmalıdır. Bunun yerine tavuk, hindi ve balık tüketimine ağırlık verilmelidir.
  • Günlük alınan kalori değerine dikkat edilmeli, bu değerin üstüne çıkılmamalıdır.
  • Katı yağlar (margarin) yerine, bitkisel sıvı yağlar kullanılmalıdır. (Zeytinyağı, ayçiçeği yağı, soya yağı, fındık yağı, mısırözü yağı)
  • Kalori ve yağ değeri yüksek olan cips, pasta, kek ve poğaça gibi besinler tüketilmemelidir.
  • Gün içinde bol bol su içilmelidir.
  • Besinleri pişirirken fırınlama, ızgara ve haşlama teknikleri kullanılmalıdır. Kızartmalardan uzak durulmalıdır.
  • Tuz ve şeker tüketimi azaltılmalıdır.
  • Sigara tüketilmemelidir. Sigara içilen ortamlardan uzak durulmalıdır.
  • Haftada en az 3 gün egzersiz yapılmalıdır. Yeni başlayanların ağır egzersiz programlarından kaçınması gerekir.
  • Her gün yarım saat hafif tempoda yürüyüşler yapılmalıdır. Park, sahil gibi temiz havada yürüyüş yapmak damar tıkanıklığı riskini düşürür.
  • Asitli içecek tüketimi azaltılmalıdır.

Diğer yazılarımıza da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!