ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI YAŞAM KALP VE DAMAR SAĞLIĞINA İYİ GELEN BESİNLER NELERDİR?

KALP VE DAMAR SAĞLIĞINA İYİ GELEN BESİNLER NELERDİR?

Kalp dostu besinler nelerdir? Kalp ve damar sağlığını korumak için ne yemeliyiz? İşte, Uzm. Dr. Sinem Yiğit Uğur'dan kalp ve damar sağlığına iyi gelen 15 farklı besin:
Kalp ve Damar Sağlığına İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Kalp ve damar sağlığına iyi gelen besinleri ve merak edilenleri Kalp ve Damar Cerrahi Uzmanı Sinem Yiğit Uğur sizler için derledi. 

Düşük doymuş yağ içeriği; lif, antioksidanlar, tekli doymamış yağ ve balıktan zengin bir diyet kardiyovasküler hastalık üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Hayatınızı uzun yıllar sağlıklı bir kalple sürdürmek istiyorsanız, kalp ve damar sağlığına iyi gelen besinleri alışveriş listenize eklemelisiniz. Doymuş yağ yerine zeytinyağı kullanmak kan kolesterolünü düşürerek kan basıncını düzenleyebilir. Özellikle zeytinyağı, kalp ve damar sağlığı için çok faydalı bir besindir.

Kalp Sağlığı İçin Doğru Beslenme Programı Nasıl Yapılır?

  • Günlük alınan kalori miktarınızı azaltın.
  • Katı yağlar yerine zeytinyağı, fındık yağı gibi bitkisel yağları tercih edin.
  • Balık tüketiminizi artırırken, kırmızı et tüketimini ise sınırlandırın. Tercihinizi tavuk ya da hindi gibi beyaz et çeşitlerinden yapabilirsiniz.
  • Cips, poğaça, kek gibi yağ içeriği yüksek besinlerden uzak durmaya çalışın.
  • Pişirme yöntemlerinizi ızgara, buğulama ya da haşlama gibi yöntemler ile değiştirin.
  • Tuz tüketiminizi kontrol altına alın.
  • Zararlı alışkanlıklardan alkol, sigara gibi uzak durun.
  • Basit şekerler içeren besinlerden kaçının. 

Yüksek yağlı yiyecekler mevcut koroner kalp hastalığına neden olabilir ve kötü kolesterol seviyesini yükselterek bu hastalığın ortaya çıkmasına neden olabilir. Kaçınılması gereken en önemli besin tuzdur. Tuz "en tehlikeli üç beyazdan" biridir. Aşırı tüketim tansiyonu yükseltebilir. Yüksek tansiyon kalp hastalığına, böbrek yetmezliğine ve felce neden olabilir. Bununla birlikte, diyetteki tuzun (sodyum) azaltılması, hipertansiyonu olan hastalarda kan basıncının düşmesine yardımcı olabilir. 

Kalp Dostu Besinler Nelerdir?


Protein, vitaminler (B6, B12), selenyum ve demir kaynağıdır. Somon, uskumru ve ton balığı gibi balıklar, kalp sağlığına son derece faydalı olan çok miktarda omega 3 yağ asidi içerir. Balık, kanın pıhtılaşmasını azaltarak ritim bozukluklarını önler. 


Süt ve yoğurt gibi süt ürünleri yüksek kaliteli protein, kalsiyum, B vitamini, mineraller ve az miktarda yağ içerir.


İçerdikleri lifler ve biyolojik olarak aktif bileşikler nedeniyle kalp dostudurlar. Yaban mersini, ahududu ve böğürtlene renk veren bileşikler kan basıncını dengeleyebilir ve kan damarı sağlığını koruyabilir. A, C, E ve K vitaminlerinin yanı sıra kalsiyum, demir, potasyum, magnezyum gibi insan sağlığına faydalı birçok mineral vardır. İçinde sağlık açısından oldukça kıymetli olan fitoaleksin bulunur ve güçlü bir antioksidan kaynağıdır. 


Protein ve karbonhidrat içeriği nedeniyle besleyici bir besindir. Ayrıca potasyum, magnezyum ve selenyum gibi mineraller içerir. Bağırsakları düzenler. 


B6 vitamini, folik asit, C vitamini, keratin ve çeşitli lifler içeren düşük kalorili bir besindir. Bir kase pişmiş kuşkonmaz vücudun günlük B vitamini ihtiyacının %66'sını karşılayabilir.


Elma, çözünür ve çözünmez olmak üzere iki tip lif içerir. Çözünür "pektin" lifi nedeniyle kolesterolü düşürmeye yardımcı olur. 


Karbonhidrat depolama arpası B6 vitamini, demir ve çinko içerir. Kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olur.