Yılbaşı Sofrasında Hangi Yemeklere Yer Verilmeli?

Sağlıklı yılbaşı sofrasında neler olmalı? Yılbaşı sofrasında hangi yemeklere yer vermeliyiz? İşte, hem sağlıklı, hem de lezzetli bir yılbaşı sofrası hazırlamak için dikkat etmeniz gerekenler:
Yılbaşı Sofrasında Hangi Yemeklere Yer Verilmeli?
11 Aralık 2023, 10:34
Lezzet Trendleri

Yeni yıla sayılı günler kala 'Yılbaşında ne yemek yapsam?' sorusu da gündeme gelmeye başladı. Yeni umutları ve yeni başlangıçları temsil eden yılbaşında, birbirinden lezzetli yemekler, mezeler ve aperatifler de sofralarımıza konuk oluyor. Bu durumda insanın kendini tutabilmesi ise biraz zor olabiliyor. Tam da bu yüzden, Yeni Yüzyıl Üniversitesi Gaziosmanpaşa Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümünden, Diyetisyen Şeyma Türköner, yılbaşı sofrası hazırlarken nelere dikkat edilmeli konusunda bilgiler verdi.

  1. Hindi


Yılbaşı sofralarının vazgeçilmezi olan hindi eti, aslında kırmızı ete göre daha az kolesterol içermektedir. Kalp dostu bir besin olduğu için, normal günlerde de tüketilmesi önerilir. Hindi etinin faydaları saymakla bitmese de, kullanılan pişirme yöntemi oldukça önemlidir. Hindiyi pişirmek için, kavurma veya kızartma yöntemlerinden uzak durmak gerekir. Bunun yerine fırınlama, ızgara veya haşlama yöntemlerini tercih edebilirsiniz.

  1. İç Pilav


Pirinç, kan şekeri seviyesini anlık olarak yükselttiği için, insülin direncine sebep olabilir. Bu yüzden yılbaşı sofralarında tüketilen iç pilavı, bulgur veya karabuğday ile yapmayı deneyebilirsiniz. Ayrıca iç pilav yapımında kullanılan kuru meyveler, yüksek kaloriler içermektedir. Bu yüzden iç pilava ekleyeceğiniz kuru üzüm miktarını da azaltabilirsiniz. İç pilava yağlı tohum ekleyecekseniz, ay çiçek yağı ve zeytinyağı miktarını azaltmanızı öneririz.

  1. Mezeler


Yılbaşı sofrasında meze seçimleri yaparken de dikkatli olmanız gerekiyor. Mümkün olduğunda çiğ sebzelerle veya haşlama usulüyle pişirilmiş mezeleri tercih etmelisiniz.

  1. Deniz Börülcesi


Deniz börülcesi, güzelce temizlendikten sonra buharda pişirilmeli ya da 15 dakika kaynar suda bekletilmelidir. Üzerine sarımsak ve sirke ekleyerek lezzeti arttırılabilir. Hem düşük kalorili, hem de sağlıklı bir tariftir.

  1. Piyaz


Piyazın ana malzemesi olarak bilinen kuru fasulye, hem bitkisel protein içerir, hem de karbonhidrat kaynağıdır. Piyaz yapımında fasulyeyi haşlama yöntemiyle pişirmek gerekir. İçerisine soğan, maydanoz gibi besleyici sebzeler eklenebilir.

  1. Şakşuka


Şakşuka, kızartılmış patlıcan ile hazırlanan bir mezedir. Bu yüzden şakşuka pek tavsiye edilmez. Ancak patlıcanları kızgın yağda kızartmak yerine, fırınlayarak pişirirseniz daha masum bir meze olarak sunabilirsiniz.

  1. Rus Salatası


Rus salatasının içinde nişasta kaynağı olarak da bilinen 3 sebze vardır; Patates, havuç ve bezelye. Rus salatasını daha sağlıklı bir hale getirmek için, mezeyi hazırlarken mayonez kullanmak yerine sadece yoğurt kullanın. İkinci olarak 1 yemek kaşığından fazla tüketmeyin.

  1. Patlıcan Ezmesi