ANASAYFA SAĞLIK VE GÜZELLİK BESLENMEDE GÜÇLÜ GIDA EŞLEŞMELERİ

BESLENMEDE GÜÇLÜ GIDA EŞLEŞMELERİ

Beslenme uzmanlarının önerileri

Tek başına yenildiğinde başlı başına vitamin değeri taşıyan bazı gıdalar, bileşenleriyle tüketildiğinde vücudumuz için çok daha ayrı bir öneme sahip olabiliyor.

Tahıl ve süt, domates ve zeytinyağı gibi bazı gıdalar birlikte tüketildiğinde besin değeri bakımından daha faydalı oldukları uzmanlar tarafından önemle vurgulanıyor. Bu gıdaların birlikte tüketilmesi sindirime, besinlerin depolanmasına ve faydalı hale gelmesine yardımcı oluyor. Yediğimiz tüm besinlerin birbirleriyle olan dengelerine dikkat ekmek gerekir. Aksi takdirde yarar yerine zarar oluşabilir. Her şeyi bilinçli tüketmekte fayda var. Önerdiğimiz eşleşmeler size örnek olabilir. Gün içinde protein, karbonhidrat, lifli yiyeceklerle sebze ve meyve tüketimini belirli miktarlarda yaparak sağlıklı beslenin.

LİMON VE ISPANAK
Ispanak, bitkide bulunan ve kolay sindirilemeyen bir demir çeşidi ile yüklüdür. Narenciyelerin içinde bol miktarda bulunan C vitamini bu demirin molekül yapısını değiştirir ve vücutta daha kolay sindirimini sağlar.

Benzer eşleştirmeler
Portakal suyu ve yulaf ezmesi
Brokoli ve soya peyniri

TAM TAHILLI KAHVALTILIK GEVREK VE SÜT
Süt ürünleri, tohumlar (susam, kabak çekirdeği, keten tohumu) ve koyu yeşil yapraklı sebzeler, güçlü kemikler ve dişler için gerekli kalsiyumu içerir. Tam tahılın, fındığın ve soyanın içinde bulunan magnezyum olmazsa kemikler ve dişler gerekli kalsiyumu yeterince vücutta tutamaz.

Benzer eşleştirmeler
Tam buğday ekmeği ve peynir
Esmer pirinç ve lahana

FISTIK EZMESİ VE MUZ
Muz, fıstık ezmesi gibi tuzlu yiyeceklerde bulunan sodyumun vücutta daha az tutulmasını sağlayan potasyum ile doludur. Potasyum hücrelere girdiğinde buna karşılık sodyum dışarı çıkar. Sodyumun çok fazla olması yüksek tansiyona ve fazla suyun vücutta tutulmasına neden olur. Potasyumlu yiyecekler bu dengeyi sağlar.
~
Benzer eşleştirmeler
Soya sosu ve ton balığı
Sezar salata sosu ve marul

TAVUK VE HAVUÇ
Kümes hayvanları, kabuklu deniz canlıları, süt, fındık ve fasulyenin içinde bulunan çinko, göz için gerekli A vitamini (havuç, tatlı patates ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur) taşıyan proteini üretir. Retina, retinal molekülünü üretmek için A vitaminine ihtiyaç duyar. Bu molekül düşük ışıkta görebilme ve renkli görüş için gereklidir.

Benzer eşleştirmeler
Hindi eti ve tatlı patates
Fasulye ve cheddar peyniri

DOMATES VE ZEYTİNYAĞI
Domates ve karpuz gibi kırmızı besinler likopen içerir. Likopen güçlü bir antioksidandır ve bağırsak duvarından kolay emilebilmek için yağa ihtiyaç duyar. Zeytinyağı, avokado, balık ve fındıkta bulunan doymamış yağlar en sağlıklısıdır.

Benzer eşleştirmeler
Pembe greyfurt ve avokado
Pişmiş domates ve somon balığı


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!