ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME HASTALIKLARDAN KORUNMAYI SAĞLAYACAK İYİLEŞMEYİ HIZLANDIRAN 10 BESİN

HASTALIKLARDAN KORUNMAYI SAĞLAYACAK İYİLEŞMEYİ HIZLANDIRAN 10 BESİN

İyileşmeyi hızlandıran besinler nelerdir? Hastalık, sakatlanma ve ameliyattan sonra iyileşmeyi hızlandırmak için ne yenir? İşte, iyileşme sürecini hızlandıran ve bağışıklığı güçlendiren 10 besin:
Hastalıklardan Korunmayı Sağlayacak İyileşmeyi Hızlandıran 10 Besin

Hastalık, sakatlanma ve ameliyattan sonra yediğiniz besinler, sağlık açısından çok önemlidir. Sağlıksız beslenmek, hastalığı atlatma sürecini yavaşlatırken, bazı besinler iyileşme sürecine destek olur. Bağışıklığın güçlenmesine katkıda bulunan bu besinler, vücuda enerji verir. Hastalıkların iyileşme sürecini hızlandırmasının yanı sıra, daha kolay toparlanmanızı da sağlar. Bu besinleri, beslenme programınıza ekleyerek iyileşme sürecini hızlandırabilirsiniz.

İyileşmeyi Hızlandıran Besinler


Roka, ıspanak, pazı, lahana gibi yeşil yapraklı sebzeler, bağışıklığı güçlendirir ve iltihaplanmayı azaltır. A, C vitamini, folat, magnezyum ve manganez bakımından zengin olan bu sebzeler, içeriğinde bulunan antioksidanlar sayesinde vücuttaki zararlı toksinlerin uzaklaştırılmasını sağlar. C vitamini, yaraları iyileştirme konusunda oldukça önemli bir kaynaktır. Bu yüzden yaralanma ve ameliyatlardan sonra yeşil yapraklı sebzeler tüketmek, vücudun kısa sürede kendini toparlamasını sağlar.


Omega 3, demir, çinko ve selenyum bakımından zengin olan somon, ek olarak tüketildiğinde iltihaplanmayı azaltır. Yaraların iyileşmesini destekleyen bu besin, bağışıklık fonksiyonlarını da arttırır.


1 adet büyük yumurta, yaklaşık 6 gram protein sağlar. Yaraların iyileşmesini destekleyen bu besin, emilebilir bir protein kaynağıdır. Yumurta, A, B12 vitamini, çinko, selenyum ve demir minerali içerir. Bu nedenle iyileşme sürecinde mutlaka beslenme programına eklenmelidir.


Pikan cevizi, ayçiçeği tohumu, badem, ceviz, kenevir tohumu gibi kuruyemişler ve tohumlar, iyileşme sürecini destekleyen vitamin ve mineral içeriklerine sahiptir. Özellikle E vitamini bakımından zengin olan kuruyemişler, sağlık açısından oldukça faydalıdır. E vitamini, vücuttaki hücresel hasarlara karşı antioksidan görevi görür. Bazı araştırmalara göre E vitamininin, hastalık ve enfeksiyonlarla savaşmaya yardımcı olduğu belirtilmektedir.


Beslenme programınıza mutlaka eklemeniz gereken besinlerden biri de sakatatlardır. Bu besinler kolajen üretimi ve bağ dokusu onarımı için ihtiyaç duyulan A, B vitamini, çinko, demir ve bakır içeriğine sahiptir. Sakatatlar, hastalık ve ameliyattan sonra iyileşme sürecini hızlandıran mükemmel protein kaynaklarından biridir.


Tavuk ve hindi başta olmak üzere kümes hayvanları, arginin ve glutamin içerir. Arginin kolajen üretimine, yaların iyileşmesine yardımcı olurken, glutamin hastalık sürecinde hücresel koruma sağlar. Ayrıca kümes hayvanları, hastalık sürecinde azalan arginin seviyesini de dengeler.


Çilek, kiraz, orman meyveleri gibi yüksek oranda C vitamini ve antioksidan içeren kabuksuz meyveler, vücudun iyileşme sürecine destek olur. Yaraların iyileşmesine de katkıda bulunan kabuksuz meyveler, kolajen üretimini uyarır.