ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER NE İYİ GELİR? KIŞ BUNALIMINA İYİ GELEN BESİNLER NELERDİR?

KIŞ BUNALIMINA İYİ GELEN BESİNLER NELERDİR?

Kış bunalımı nedir, neden olur? Kış bunalımına ne iyi gelir? Kış bunalımından kurtulmak için ne yapmak gerekir? İşte, kış bunalımına iyi gelen 10 mucizevi besin:
Kış Bunalımına İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Mevsimsel duygu durum bozukluğu, kış depresyonu ve yaz depresyonu olarak ikiye ayrılır. Yılın çoğu zamanında normal ruh sağlığına sahip olan kişilerin kış aylarında depresif bir ruh haline bürünmesine kış bunalımı denilmektedir. Kişinin motivasyonunu düşüren bu durum, yanı zamanda isteksizlik, hevessizlik, kış aylarında sürekli yorgunluk hissi gibi belirtilerle görülür. Kış bunalımını artıran durumlardan biri de beslenme düzenidir. Beslenme düzeninde sürekli doymuş yağ, rafine şeker, kafein ve abur cuburlara yer vermek, depresyon belirtilerini şiddetlendirebilir. Bu yüzden beslenme programında mutlaka sağlıklı besinlere yer vermek gerekir.

Kış Bunalımına Ne İyi Gelir?


Yağsız proteinler, ruh halini olumlu yönde etkiler ve vücuda enerji verir. Bu özelliği ile yorgunluğun giderilmesine de katkı sağlar. Balık dışındaki deniz ürünleri, sütpeyniryoğurt ve soya fasulyesi, yağsız proteinlere örnektir. 


Pittsburgh Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada, daha fazla omega 3 yağ asidi tüketen kişilerin orta depresyon semptomlarını yaşama ihtimalinin daha düşük olduğunu bulunmuştur. En fazla omega 3 içeren besinler, keten tohumusomon ve cevizdir


Şeker, ilk başta size mutluluk verse de, UCLA'da yapılan bir araştırmada çok fazla şeker tüketmenin beyninizi işlevsel olarak değiştirebileceği bulunmuştur. Bu yüzden özellikle depresyon döneminde yüksek şekerden sonraki çöküş, sizi eski halinize döndürebileceği için uzak durmanız önerilir.


Stres, vücudu yorar ve depresyon semptomlarını şiddetlendirir. Çilekahududu ve yaban mersini, kortizol salınımını önlemeye yardımcı olabilir. Stresle baş etmek için bu meyveleri beslenme programınıza ekleyebilirsiniz.


Folik asidin beyin üzerindeki etkisine dair yapılan araştırmalarda, ruh halinizi iyileştirebileceğine dair bazı gözlemler yapıldı. Vücudun bunu, ruh halini etkileyen bir nörotransmitter olan serotonin oluşturmak için kullandığına dair bazı kanıtlar var, ancak nasıl çalıştığına dair kesin bir kanıt yok. Yine de folik asit içeren yulaf ezmesiportakalmercimek, soya fasulyesi ve börülce gibi besinleri beslenme programına eklemenizde fayda var.


B12 vitamini eksikliği, depresyona yakalanma ihtimalinizi artırabilir. Bu yüzden somon, yengeç, sığır eti, istiridye, yumurta, süt ve güçlendirilmiş tahılları beslenme programınıza ekleyebilirsiniz.