ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME FOSFOR HANGİ YİYECEKLERDE BULUNUR?

FOSFOR HANGİ YİYECEKLERDE BULUNUR?

Fosfor insan vücudunun en çok ihtiyacı olan minerallerden biridir. Peki fosfor almak için hangi besinleri tüketmeliyiz? İşte yüksek oranda fosfor içeren 11 besin:
Yüksek Fosfora Sahip 11 Gıda

Fosfor, vücudunuzun sağlıklı kemikler oluşturmak, enerji oluşturmak ve yeni hücreler oluşturmak için kullandığı temel bir mineraldir. Kalsiyumdan sonra insan vücudunda en çok bulunan maddedir. Yetişkinler için önerilen günlük alma dozu 700 mg'dır, ancak büyüyen gençler ve hamile kadınların daha fazlasına ihtiyacı vardır. Bu grupların günlük alması gereken miktarı 1.000 mg olduğu düşünüldü ancak sonrasında yapılan araştırmalar neticesinde ihtiyaçlarını karşılamak için 1.250 mg tüketmeleri gerektiği güncellendi. Yetişkinlerin çoğu her gün önerilen miktarlardan daha fazlasını yediğinden, gelişmiş ülkelerde fosfor eksikliği nadiren görülür. Fosfor çoğu insan için faydalı olsa da aşırı tüketildiğinde zararlı olabilir. Böbrek hastalığı olan kişiler onu kanlarından uzaklaştırmakta zorluk çekebilir ve fosfor alımını sınırlamaları gerekebilir. Fosfor çoğu gıdada bulunur, ancak bazı gıdalar özellikle yüksek oranlarda bulunur. Bu yazıda sizlere özellikle fosfor bakımından yüksek olan 11 gıdadan bahsedeceğiz.

Fosfor İçeren Besinler Nelerdir?


140 gram sotelenmiş tavuk veya hindi, önerilen günlük alımın %40'ından fazlası olan yaklaşık 300 mg fosfor içerir. Ayrıca protein, B vitaminleri ve selenyum açısından da zengindir. Pişirme şekli fosfor içeriğini değiştirebilir. Sotelemek, kavurmak fosforu fazlasıyla korurken kaynatmak, haşlamak fosfor seviyesini %25 oranında azaltır.


85 gram pişmiş domuz etinin bir porsiyonu, yenilen bölgeye bağlı olarak fosfor için günlük alımın %25-32'sini içerir. Domuz pirzolası en az miktarda fosfor içerirken, domuz bonfile en çok içerir. Domuz pastırması bile, dilim başına günlük ihtiyacın %6'sını içerir. Kümes hayvanlarında olduğu gibi, pişirme yöntemi domuz etinin fosfor içeriğini etkileyebilir. Kuru ısıda pişirme fosforun %90'ını korurken kaynatma fosfor seviyelerini kabaca %25 azaltabilir.


Sakatatlar yüksek oranda emilebilir fosforun mükemmel kaynaklarıdır. 85 gramlık bir tavada kızartılmış beyin porsiyonu yetişkinler için günlük ihtiyacın neredeyse %50'sini içerir. Fransız lezzetli pate yapmak için sıklıkla kullanılan tavuk ciğeri, 85 gram başına günlük alımın %53'ünü içerir. Sakatat vitamini, B12 vitamini, demir ve eser mineraller gibi diğer temel besinler açısından da zengindir. Sakatat tüketimini beslenme düzeninize alarak lezzetli ve besleyici bir destek sağlayabilirsiniz.

Diyetinize lezzetli ve besleyici bir katkı sağlayabilirler.