ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME ARJİNİN İÇEREN BESİNLER NELERDİR?

ARJİNİN İÇEREN BESİNLER NELERDİR?

Arjinin nedir? Arjinin tüketimi nasıl arttırılır? Arjinin ne işe yarar, faydaları nelerdir? İşte, arjininin faydaları ve yüksek oranda arjinin içeren 10 mucizevi besin:
Arjinini Yüksek 10 Sağlıklı Gıda

Arjinin, kan akışını düzenlemek için önemli olan bir aminoasit türüdür. Aminoasitler proteinin yapı taşlarıdır. Proteinler aminoasitlere sindirilir ve daha sonra vücuda emilir. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu farklı proteinleri yapmak için parçalara ayrılabilir ve farklı şekillerde bir araya getirilebilirler.

İnsan vücudu kendi kendine aminoasit üretebilir ancak bazı aminoasitler, yani esansiyel aminoasitler kendiliğinden üretilemezler, dışarıdan ek olarak yiyeceklerden almak gerekir. Beslenme amaçları için aminoasitler üç kategoriye ayrılır:

  • Gereksiz: Vücudunuz, vücudun ihtiyaçlarını karşılamak için bunları yeterli miktarlarda üretebilir.
  • Temel: Vücudunuz bunları üretemez, bu yüzden onları yiyeceklerden almanız gerekir.
  • Yarı gerekli: Bu aminoasitler normal şartlar altında gerekli değildir, ancak bazı durumlarda olabilir.

Arjinin yarı esansiyel bir aminoasittir çünkü genellikle çocukların büyümesi için gereklidir, ancak sağlıklı yetişkinler için gerekli değildir.

Vücudunuz bu aminoasidi besin kaynaklarından almanın yanı sıra kendi de üretebilir, bu sebepten dolayı arjinin eksikliği sıklıkla rastlanan bir eksiklik değildir. Bununla birlikte, vücudun üretimi gereksinimlerini karşılamıyorsa, stres ve hızlı büyüme zamanlarında bir kişi arjinin eksikliği yaşayabilir.

Arjinin Ne İşe Yarar?

İşte arjinin vücudunuz için ne yapar:

  • Arter damarları ve kan damarlarını genişleten ve rahatlatan, kan akışını iyileştiren nitrik oksit oluşturur,
  • Yaralanmaları iyileştirmeye yardımcı olur,
  • Atıkları uzaklaştırmada böbreklere yardımcı olur,
  • Bağışıklık sistemi fonksiyonunu artırır,
  • İnsanlar, kalp hastalığı, anjina ve erektil disfonksiyonun yanı sıra vücut geliştirme, yaraları iyileştirme ve doku onarımı için bir diyet takviyesi olarak arjinin alırlar.

Arjinin alımını artırmanın tüm bu koşulların tedavisinde yardımcı olabileceğine dair bazı kanıtlar var. Bununla birlikte, takviye olarak almak, mide rahatsızlığı ve ishal gibi yan etkilere neden olabilir. Daha büyük dozlar, başka ilaçlar alan veya belirli sağlık koşullarına sahip kişiler için de risk taşıyabilir.

İyi haber, yüksek proteinli gıdalardan arjinin almanın güvenli ve sağlıklı olmasıdır. Arjinin diğer aminoasitlerden üretildiğinden, yüksek proteinli gıdalar genel olarak arjinin seviyelerini artırmaya yardımcı olur. Burada bahsedeceğimiz 10 gıda arjinin alımınızı artırır.

Arjinin İçeren Besinler Nelerdir?


En yüksek arjinin miktarını hindi göğsünde bulacaksınız. Bir pişmiş göğüste 16 gram arjinin var! Hindi sadece harika bir protein kaynağı olmakla kalmaz, aynı zamanda B vitaminleri ve omega-3 yağ asitleri gibi yüksek konsantrasyonda diğer besin maddelerine sahiptir. Beslenme düzeninize hindi eklemeyi unutmayın.


Bir başka yüksek proteinli gıda olan domuz filetosu, kaburga başına 14 gram arjinin içeriği ile çok yakın bir zamanda gelir. Aynı zamanda domuz etinin en yağsız kesimlerinden biridir, bu nedenle yağ oranı daha düşüktür.  


Tavuk, protein almanın bir başka popüler ve sağlıklı yoludur. Aynı zamanda üçüncü en iyi arjinin kaynağıdır. Bir tavuk göğsü, günlük önerilen proteininizin yüzde 70'ine ve yaklaşık 9 gram arjinin içerir. 


Protein ve arjinin almanın tek yolu hayvansal kaynaklar değildir. 1 su bardağı kabak çekirdeğinde yaklaşık 7 gram arjinin vardır. Kabak çekirdeği de demir ve çinko minerallerinin harika bir kaynağıdır. Çekirdekleri salata ve yemeklerinizin üzerine eklemeyi unutmayın.