ANASAYFA SAĞLIK VE GÜZELLİK SONBAHAR YORGUNLUĞU İLE BAŞETMENİN YOLLARI!

SONBAHAR YORGUNLUĞU İLE BAŞETMENİN YOLLARI!

İyi uyumak, iyi beslenmek ve düzenli egzersiz yapmak hem özel yaşamınızda, hem de iş yaşamınızda başarıyı beraberinde getirecektir.

İşte yine bir sonbahar geldi. Havaların erken kararmaya başlaması, gündüzlerin yavaş yavaş kısalıp gecelerin uzamaya başlaması, havaların hafiften soğuması... Doğada olan değişiklikler gibi vücudumuzda da değişiklikler olmaya başlar. Sabahları yataktan kalkamamak, geceleri daha erken uyuma isteğinin başlaması, gün içinde beliren halsizlik atakları... Bir çoğumuzun sonbahar yorgunluğu olarak adlandırdığı bu durumla baş etmenin yollarını öğrenmek istiyorsanız bu yazıyı mutlaka okumalısınız.

İnsan vücudu bir makine gibidir. Bir taraftan enerjiyi koyarsınız, bir taraftan iş üretilirken, diğer taraftan da zararlı artıklar ortaya çıkar. İnsan vücudunun da normal çalışması sırasında besinler alınır, bu besinler vücudun yapı taşına çevrilir ve bu esnada serbest radikaller dediğimiz bazı zararlı atıklar oluşur. Normalde insan vücudunun bunu kendi kendine temizleyen mekanizması vardır. Buna antioksidan yolaklar denir.

Bazı yiyeceklerin ve içeceklerin de antioksidan kapasiteleri yüksektir. Yani bu tür yiyecekleri tercih ettiğinizde hücreleriniz daha iyi temizlenir. Özellikle B-karoten, C vitamini, E vitamini açısından zengin yiyecekler, omega-3 oranı yüksek yiyecekler, selenyum iyonu antioksidan açıdan yüksek yiyeceklerdir. Semizotu, turunçgiller, ceviz, ıspanak, badem, nar, havuç, balık, kuru baklagillerin hem vücudumuzu temizleyici, hem de zindelik verici özellikleri vardır.
 
Kaliteli enerji depoları

Şekerli yiyecekler, bal, pekmez, çikolata, helva, lokum, tatlılar, şeker oranı yüksek meyveler, muz, incir, üzüm basit karbonhidratlara örnektir. Bu yiyecekler kısa vadede enerjimizi yükseltse de uzun vadede yorgunluk yapar. Bu yiyecekler kan şekerimizi hızlı yükseltir ve hızlı düşürür. Yani aşırı yorgunluk hissettiğimizde bir miktar bu yiyeceklerden yediğimizde öncelikle hızlıca kendini iyi hissetme safhası, akabinde de yorgunluğun derinleşerek uyku isteğinin ortaya çıktığını görürüz.

Bu durumu özellikle hipoglisemisi olan insanlar öğleden sonraları, basit karbonhidrat yüklü bir öğlen yemeğinin hemen 1-2 saat arkasından yaşar. Şekeri yükseltmek için yenilen çikolata önce iyi hissettirir, daha sonra da daha fazla yorgunluk, halsizlik ve uyku isteği şeklinde vücutta kendini gösterir. Kan şekerini daha kontrollü yükselten yiyecekler aynı zamanda kaliteli bir enerji deposudur. Örnek, bulgur, kuru baklagiller, işlenmemiş unlar, kepekli pirinç, ekşi meyveler, kivi, ayva, turunçgiller örnek olarak verilebilir. Özellikle reaktif hipoglisemi dediğimiz yemek sonrası şekeri düşen hastaların, bu türdeki karbonhidratları seçerek yemeleri kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar. Ayrıca pişirilirken çok fazla yağ kullanılan yiyecekler, kızartmalar, yağ ve beyaz un birlikte kullanılarak yapılan kurabiyeler, poğaçalar da yorucu yiyeceklerdir. Yorgunluğun nedeni sadece kötü beslenmek değildir.

Bazı hastalıkların seyrinde de yorgunluk görülebilir. Örneğin, kansızlık, tiroit bezlerinin az çalışması, vitamin B12 eksikliği, hipoglisemi, çeşitli bağ dokusu hastalıklarının seyrinde de yorgunluk şikayetleri ortaya çıkabilir. Kendinizi sürekli yorgun hissediyorsanız bunun direkt kötü beslenmekten önce metabolik bir hastalığa bağlı olabileceğini de bilin. Eğer bir hastalığınız varsa, öncelikle bu hastalıkların tıbbi tedavisini yapmak uygun olur. Bununla birlikte B grubu vitaminler ve C vitamini de yorgunluk problemi olanlara iyi gelir. Ancak vitamin dahi alsanız mutlaka doktorunuza danışın. Tüm bunlarla birlikte açık havada, sabah gün ışığı ile birlikte yapılacak yarım saatlik tempolu yürüyüş, vücudumuzda serotonin dediğimiz iyilik hormonunu yükseltir. Daha sağlıklı düşünmemize, daha pozitif olmamıza, daha doğru kararlar vermemize yardımcı olur. Akşam yemeklerini de çok ağır yememek, uyumadan en az 3 saat önce besin alımını kesmek de uyku sürecinin daha iyi ve kesintisiz olmasını sağlar. İyi uyumak, iyi beslenmek ve düzenli egzersiz yapmak hem özel yaşamda, hem de iş yaşamında başarıyı beraberinde getirir..


Yorgunluğa İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Muz;

Enerji kaynakları arasında yer alan muz, vücudun dinç kalmasını sağlar. İçeriğindeki vitaminler sayesinde toksinlerin atılmasını sağlar ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Sade veya tatlı tariflerinin içerisinde tüketilebilir.

Muzlu Rulo Pasta İle Gün Boyu Enerjik Olun!



Yoğurt;

İçerisinde bol miktarda protein ve kalsiyum barındıran yoğurt, genellikle ana yemeklerin yanında servis edilir. Özellikle diyet listelerinde ara öğün olarak tüketilir. Sindirimi yavaşlatan yoğurt, stres, halsizlik ve depresyon belirtilerini azaltır.

Kalsiyum Deposu Ev Yapımı Meyveli Yoğurt!



Havuç;

A ve C vitamini bakımından zengin olan havucun en bilindik faydası göz sağlığını korumasıdır. Bunun yanı sıra vücudun hastalık direncini arttırır. Özellikle fiziksel yorgunluğu giderdiği için yemek, salata ve tatlılarla birlikte tüketilebilir.

Havuçlu Toplar İle Günün Yorgunluğunu Atın!



Kırmızı Et;

Yorgunluğun en büyük nedenlerinden biri demir eksikliğidir. İçerisinde protein ve demir barındıran kırmızı et yemekleri, vücudun ihtiyaç duyduğu mineralleri karşılar. Bu sayede daha enerjik olmamızı sağlar.

Hafif Ama Etkili Kuzu Mutancana!



Ceviz;

Beyin gelişimini desteklemesiyle bilinen ceviz, yemeklerin ve tatlıların içerisinde kullanılır. Doyurucu olduğu için ara öğünlerde sade bir şekilde tüketilir. Zihinsel gelişimin yanı sıra fiziksel yorgunluğun giderilmesinde de rol oynar.

Her Yemeğe Yakışan Cevizli Kabak Salatası;



Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!