ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER UNUTKANLIĞA NE İYİ GELİR: UNUTKANLIĞA İYİ GELEN YİYECEKLER

UNUTKANLIĞA NE İYİ GELİR: UNUTKANLIĞA İYİ GELEN YİYECEKLER

Unutkanlık neden olur? Hafızayı kuvvetlendirmek için ne yapmak gerekir? Unutkanlık için ne yapmak lazım? İşte, unutkanlığa iyi gelen ve hafızayı güçlendiren besinler:
Unutkanlığa Ne İyi Gelir: Unutkanlığa İyi Gelen Yiyecekler

Unutkanlık, kimi zaman yetersiz beslenmekten, kimi zaman da bir hastalık nedeniyle ortaya çıkan bir durumdur. Günlük aktiviteleri zorlaştıran unutkanlık, sadece ilerleyen yaşlarda değil, gençken de görülebilir. Unutkanlığı azaltmak için, beslenme programınıza ekleyebileceğiniz bazı yiyecekler mevcuttur. Ancak bu besinler tek başına bir tedavi oluşturmaz. Yalnızca tedavi sürecini destekler ve hafızanın güçlenmesine yardımcı olur. Peki, unutkanlık neden olur, nasıl geçer? İşte, unutkanlığa iyi gelen besinler:


Önemli Not: Unutkanlığınız uzun süreli devam ediyorsa ve farklı bir hastalık belirtisi olduğunu düşünüyorsanız, kısa süre içerisinde doktorunuza danışın. Doktorun önerileri doğrultusunda hareket edin, sağlığını ihmal etmeyin.


Unutkanlık Neden Olur?

Unutkanlığın birçok nedeni olabilir. Ancak toplumda en çok görülen başlıca nedenler şu şekildedir;

  • Yetersiz ve düzensiz beslenme
  • Tiroid bezi rahatsızlıkları
  • Metabolik bozukluklar
  • Yetersiz beslenmeye bağlı vitamin ve mineral eksiklikleri
  • Stres
  • Uykusuzluk ve yorgunluk
  • Depresyon
  • Hamilelik
  • Kafa travmaları
  • Beyin tümörleri
  • İlerleyen yaş
  • Bağışıklığın zayıflaması


Unutkanlığa Ne İyi Gelir?

Eğer unutkanlığınız son zamanlarda daha belirgin bir hale geldiyse ve bunun sebebi yetersiz beslenmeyse, aşağıdaki yiyecekleri beslenme programınıza ekleyerek vitamin ve mineral eksikliklerini giderebilirsiniz.



Unutkanlığın en temel nedeni, omega 3 eksikliğinden kaynaklanır. Omega 3 bakımından çok zengin olan balık çeşitleri ise, hafızayı güçlendiren besinlerin başında gelir. Özellikle somon, ton balığı, sardalya ve uskumru omega 3 bakımından en zengin balık çeşitleridir. Haftada en az 1 kez balık tüketmek, unutkanlığın giderilmesine yardımcı olur.



Zihinsel gelişimi destekleyen B12 vitamini de hafıza açısından son derece önemlidir. Kırmızı et B6 ve B12 vitaminlerini içerdiği için, unutkanlığa karşı etkili besinlerden biridir. Ayrıca odaklanma sorunu yaşayan kişilerin de haftada 2 kez kırmızı et tüketmesi önerilir.



Omega 3 kaynaklarından biri de ceviz, fındık gibi kuruyemişlerdir. Hafızayı güçlendiren ve unutkanlığı azaltan bu kuruyemişler, günde 1 avucu geçmeyecek şekilde tüketilmelidir.



Unutkanlığı önlemenin bir diğer yolu ise antioksidan bakımından zengin olan besinleri tüketmektir. Domates, antioksidan bakımından zengin olan besinlerden biridir. Beynin sağlıklı çalışmasına destek olan domates, hafızayı güçlendirir ve kan dolaşımını hızlandırır. Her gün 2-3 dilim domates yemek, sağlığınızı olumlu yönde etkileyecektir.



Doğru miktarda tüketildiğinde vücuda çok faydası olan bitter çikolata, beynin sağlıklı çalışmasına yardımcı olur. Günde 2 küçük kare bitter çikolata yemek, unutkanlığın azalmasını sağlayabilir.



Vücudu serbest radikallere karşı koruyan nar, hafızayı zayıflatacak yabancı maddelerin uzaklaşmasını sağlar. Kan dolaşımını düzenlediği için, beynin fonksiyonlarının sağlıklı bir şekilde çalışmasına da destek olur. Günde 1 bardak nar suyu içerek veya 2-3 yemek kaşığı nar tüketerek hafızanızı güçlendirebilirsiniz.



C vitamini, folik asit ve mineraller bakımından zengin olan ıspanak, beynin sağlıklı çalışmasına katkıda bulunan besinlerin başında gelir. Ancak ıspanağın faydalarından daha fazla yararlanmak için pişirmek yerine, yapraklarını yıkayıp temizleyerek salata yapımında kullanabilirsiniz.



Tarçın kokusu, zihni rahatlatır ve konsantrasyonun artmasını sağlar. Sadece kokusuyla bile hafızayı güçlendiren tarçını hazırladığınız yemeklerin üzerine serpiştirebilir veya nefis mi nefis tarçın çayı yapımında kullanabilirsiniz.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!