ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER KALSİYUM İÇEREN BESİNLER NELERDİR? KALSİYUM EKSİKLİĞİNDE NE OLUR?

KALSİYUM İÇEREN BESİNLER NELERDİR? KALSİYUM EKSİKLİĞİNDE NE OLUR?

Kalsiyum nedir, ne işe yarar? Hangi besinler kalsiyum içerir? Kalsiyum eksikliğinde hangi hastalıklar görülür? Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan kalsiyum içeren yiyecekler ve kalsiyum eksikliği
Kalsiyum İçeren Besinler Nelerdir? Kalsiyum Eksikliğinde Ne Olur?

Kalsiyum, güçlü kemikler ve dişler oluşturmaya yardımcı olur. Kalp atışınız da dahil olmak üzere kas kasılmalarını düzenler ve kanın normal pıhtılaşmasını sağlar. Yeryüzünde bulunan en yaygın beş elementten biri olan kalsiyum, besinlerin içerisinde de bulunur. Peki, kalsiyum ne işe yarar? Hangi besinler kalsiyum içerir, eksikliğinde ne olur? İşte, tüm merak ettiğiniz soruların cevapları:


Kalsiyum İçeren Besinler Nelerdir?

  • Süt, süt ürünler ve peynir çeşitleri
  • Tohumların birçoğu (haşhaş, chia, susam)
  • Kabuklu yemişler (ay çekirdeği, badem, ceviz, fındık)
  • Soya ve soya içeren besinler
  • Yeşil yapraklı sebzeler (brokoli, bamya, lahana)
  • Kuru incir
  • Tahin ve pekmez
  • Zenginleştirilmiş unla yapılan ekmek ve mamuller
  • Kılçığıyla yenilebilen balıklar (hamsi, papalina, sardalya)


Kalsiyum Eksikliğinde Ne Olur?

Çocuklarda raşitizm hastalığı ve osteomalazi, ilerleyen yıllarda ise osteoporoza neden olabilir. Sinirlilik, kaygı, depresyon ve uyku güçlüğü gibi ruh hali sorunlarına yol açabilir. Yaşınız veya cinsiyetiniz fark etmeksizin kalsiyum yönünden zengin yiyecekleri diyetinize dahil etmek ve kalsiyumun görevini yapabilmesi için yeterli magnezyum ile K ve D vitaminlerini sağlamak hayati önem taşır. Yetersiz kalsiyum alımı yüksek tansiyon riskinizi de artırabilir. 

  • Saç incelmesi, kuruması ve dökülmesi
  • Kemik zayıflaması/güçsüzlüğü
  • Unutkanlık
  • El ve kollarda uyuşmalar
  • Kasılma ve kramplar
  • Odaklanma zorluğu
  • Gelişim geriliği


Kalsiyum Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

  • Aşırı yorgunluk hali
  • Kas problemleri ve kas ağrıları
  • Cilt kuruluğu, kaşıntı ve tırnakların daha çabuk kırılması
  • Hassas dişler, diş eti sorunları
  • Enerji eksikliği


Günlük Kalsiyum İhtiyacı Ne Kadardır?

  • Çocuklarda ve ergenlik dönemindekiler günlük 1300 mg kalsiyum almalıdır.
  • 19 ile 50 yaş arası bireylerde günlük kalsiyum miktarı 1000 mg olmalıdır.
  • 50 yaş üzeri bireylerde ise 1200 mg kalsiyum alınmalıdır.
  • Hamile ve emziren annelerin günlük ortalama 1300 mg kalsiyum alması gerekir.
  • Günde 2 ila 4 porsiyon süt ürünleri ve/veya kalsiyumdan zengin yiyecekler yemek/içmek günlük diyetinizde yeterli kalsiyum almanızı sağlayacaktır. 

Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!