ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER HANGİ YEMEK İÇİN NE KADAR SPOR YAPMALIYIZ?

HANGİ YEMEK İÇİN NE KADAR SPOR YAPMALIYIZ?

Yediklerimizi kolayca eritmek için aldığımız kalori değerlerine dikkat etmek gerekiyor. Pizza, çikolata, makarna gibi yemekleri çok sevsek de, bu besinlerin kalori değeri oldukça yüksek. Peki, hangi yemek için ne kadar spor yapmalıyız? İşte, yemeklerin kalori değer ve spor yapma süresi:
Hangi Yemek İçin Ne Kadar Spor Yapmalıyız?

Gün içinde kaç kalori aldığınızı merak ediyor, ne kadar spor yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız sizi böyle alalım. Hamur işinden tatlısına, et yemeğinden abur cuburlara kadar gün içerisinde birçok yemeğin tadına bakıyoruz. Yeme kısmı ne kadar hoş olsa da, alınan kiloyla birlikte pişmanlık da kendini göstermeye başlıyor. Sağlıklı beslenmek ve kilo kontrolü sağlamak için sporu hayatımızın bir parçası haline getirmeliyiz. Sürekli hareketsiz kalmak hem kilo almaya, hem de vücudun işlevlerini yerine getirememesine neden oluyor. Bunun önüne geçmek için ister tempolu yürüyüş, ister koşu, isterseniz de klasik egzersiz hareketlerini uygulayabilirsiniz. Hangi yemekten sonra ne kadar spor yapmalıyız diye merak edenler için bu süreleri ve yemeklerin kalori bilgisini yazımızda derledik. İşte, hangi yemek için ne kadar spor yapmalıyız:



Pizza yemeyi kim sevmez ki? Ancak hamur işi tariflerinden biri olan pizzanın kalori değeri, yeme işlemini zorlaştırıyor. Bir dilim pizza, yaklaşık 240 kaloridir. Ve bu kaloriyi yakmak için 45 dakika yüzme veya 1 saat tempolu yürüyüş yapmanız gerekir.


  • 1 Adet Kumpir: 1 Saat Tempolu Yürüyüş


Aslında kalorisi düşük olarak sanılan yemeklerden biri de kumpirdir. Haşlanmış patates ile yapılan kumpire, esas malzemeler eklendiğinde kalori değeri de yükseliyor. Kumpirden aldığımız kaloriyi yakmak için 1 saat hızlı tempolu yürüyüş veya 45 dakika dans etmeniz gerekiyor.



Makarna da günlük hayatta en sık yediğimiz yemeklerden biri. Makarnayı hazırlama şeklinize bağlı olarak kalori değeri de değişiyor. Domates soslu makarna 285 kalori iken körili tavuklu makarna ortalama 310 kalori değerinde. Makarnadan alınan kaloriyi yakmak için 2 buçuk saat ev temizliği, 45 dakika tempolu yürüyüş veya 40 dakika koşu yapmanız gerekiyor.



Severek tükettiğimiz lahmacun da, kalorisi yüksek olan yemekler arasında. 1 adet lahmacun, yaklaşık 220 kalori değerindedir. Lahmacundan alınan kaloriyi yakmak için ise, 45 dakika hızlı tempolu yürüyüş veya 30 dakika koşu yapmanız gerekiyor.


  • 1 Porsiyon İskender: 5 Saat Tempolu Yürüyüş


Tadına doyamadığımız iskender, kalorisi ile yemeden önce defalarca düşündürüyor. Bir porsiyon iskenderin kalori değeri 400-500 kalori arasında değişiyor. İskenderden alınan kaloriyi yakmak için ise 4-5 saat tempolu yürüyüş, 3-4 saat yüzme veya 3 saat bisiklet çevirmek gerekiyor.


  • 2 Dilim Baklava: 1.5 Saat Tempolu Yürüyüş


Bayram denildiğinde ilk akla gelen tariflerden biri olan baklava, çoğu zaman kalori değeri yüzünden düşündürüyor. Bir dilim antep fıstıklı baklava yaklaşık 250 kaloriyken, iki dilim tüketmek 500 kalori almamıza neden oluyor. Baklavadan alınan kaloriyi yakmak için 2 saat ev temizliği, 1.5 saat tempolu yürüyüş, 1 saat yüzme veya 1. 5 saat dans etmeniz gerekiyor.



Yağda kızartılan ve en az ayda 2-3 kez tüketilen patates kızartması, yaklaşık 400 kalori değerindedir. Ancak kibrit patatesin kalori değeri daha düşüktür. Patates kızartmasından alınan kaloriyi yakmak için 1.5 saat tempolu yürüyüş veya 1 saat yüzmek gerekiyor.