ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER ÇİKOLATA KRİZİNE SAĞLIKLI ÇÖZÜMLER

ÇİKOLATA KRİZİNE SAĞLIKLI ÇÖZÜMLER

Çikolata krizine sağlıklı çözümler
Çikolata krizine sağlıklı çözümler

Zeynep Ağaoğulları
Şef, yemek stilisti
@zeynepagaogullari
[email protected]

Çocukluk yıllarımda ne şeker, ne bisküvi ne de diğer tatlılarla ilgilenirdim; sade ve sütlü çikolata tek göz ağrımdı. Bu nedenle annemin de katkılarıyla içi çikolata dolu, “abur cubur çekmecesi” adını verdiğim bir çekmecem oldu. Daha sonraları Fransa’da LaDurée’de çalışırken kilolarca çikolatayla dip dibe olduğum için cazibesine karşı biraz da olsa bağışıklık kazandım. Ama zaman zaman herkesin çikolata krizi tutar!

Bu krizi artık daha sağlıklı tariflerle atlatıyorum. İster çikolata ister çiğ kakao kullanarak evde kolayca hazırlayabileceğiniz bir fındık ezmesi, yerken suçluluk hissettirmeyen, kremamsı kıvamda bir chia puding ve çok besleyici muzlu bir kek hazırladım. Sürekli buzluğumda bulunan çiğ, vegan, glütensiz tartın bol kakaolusunu yaptım. Atıştırmalık olarak da kavrulmamış karabuğday ile hazırlanan bir hurma topu hazırladım. Bu tarifte karabuğdayı çiğ kullanabilirsiniz, ben filizlendirmeyi tercih ettim. Filizler, doğum mucizesini temsil eden süper besinlerdir. Yaşayan, gelişen bu besinler yüksek oranda hücre yenileyici ve gençleştiricilerdir. Glütensiz karabuğday, mükemmel bir protein kaynağıdır ve var olan bütün amino asitleri bünyesinde bulundurur. Kolon temizlenmesine yardımcı olurken, vücudu alkali kılıp metabolizmanın dengelenmesini sağlar. Lesitin bakımından zengin karabuğday, kötü kolestrolün emilimini engeller, toksinleri nötralize ederek lenf sistemini temizler. Kalsiyum, demir, coenzim Q10, B vitamini ve magnezyum açısından zengindir, kan ve kemik sağlığı için iyi bir besindir.

Kakao mucizesi
Sağlıklı tariflerde çikolatanın temel öğesi kakao beni en çok motive eden malzemelerden bir tanesi. Enerji üretiminden sağlıklı kemik oluşumuna, dengeli bir kan basıncından sağlıklı beyin fonksiyonlarına sayısız fayda sağlayan, antioksidan, demir, magnezyum ve kalsiyum bakımından zengin çiğ kakao ise işlenmişe nazaran daha fazla flavanol içeriyor. Böylece enfeksiyonları önleme ve bağışıklığı korumada daha yararlı oluyor.

Güç ve cesaret verir
Kakaonun varlığına dair bilgilerin bulunduğu en eski belgeler M.Ö 1100 yıllarına dayanır. Bu dönemlerde, ilk olarak Olmeka’lar kakaoyu öğütmüşler. Latince adı “tanrıların besini” anlamına gelen “Theobromocacao” olan kakao ağaçlarını Meksika topraklarında yetiştirmeye başlamışlar. Kakaoyu ilk olarak su, biber, baharatlar ve çeşitli taze otlarla karıştırarak acı, ekşi su anlamına gelen “xocoatl” adını verdikleri bir içecek yapımında kullandıklarına inanılıyor. 16. yy’a kadar, Avrupa’da kimsenin kakaodan haberi yoktu. İlk olarak, 1502’de, Christophe Colomb keşfetti. Ancak kakao tanelerini, 1528’de Avrupa’ya ilk getiren Cortés oldu. 1700’lü yıllarda ise endüstriyel devrim ile ilk çikolata ortaya çıktı. 

Çikolatalı fındık ezmesi tarifi için tıklayın
Kakaolu muzlu yulaflı kek tarifi için tıklayın
Kakaolu chia puding  tarifi için tıklayın
Karabuğdaylı kakaolu hurma topu tarifi için tıklayın
Çiğ vegan kakaolu tart tarifi için tıklayın


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.