ANASAYFA SAĞLIK VE GÜZELLİK YEMEK SİZİN DE HAKKINIZ...

YEMEK SİZİN DE HAKKINIZ...

Diyabet hastaları için sağlığı içinde barındıran bir tabak hazırladık....

Kan şekerini normal seviyelerde tutmak için sağlıklı besinleri yeterli miktarda ve uygun zamanlarda tüketerek diyabet hastaları da kendilerine güzel bir ziyafet çekebilirler. Biz de bu fikirden yola çıkarak diyabet hastaları için sağlığı içinde barındıran bir tabak hazırladık.

Hem sağlıklı hem de leziz menü

“Kan şekerinin normal sınırlarda seyretmesi özellikle diabetli hastalarda doğru beslenmeye çok bağlıdır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, karbonhidrat oranı yüksek yiyecekleri ölçülü ve dikkatli tüketmektir. Karbonhidrat oranı yüksek yiyecekler kan şekerini hızlı yükseltir. Bu yiyeceklere genel olarak baktığımızda un, pirinç, patates, bulgur, makarna, börekler, şeker ihtiva eden yiyecekler, meyveler ve az miktarda da sebzelerde olmak üzere karbonhidrat bulunur. Protein oranı yüksek yiyecekler kan şekerini hızlı yükseltmez, daha tok tutar. Bu tarife baktığımızda tavuk eti ve peynirler yüksek kalitede protein içeren yiyeceklerdir. Ispanak ve kırmızıbiber düşük karbonhidrat içeren sebzelerdir. Zeytinyağı ve ceviz yararlı yağ asitlerinden zengindir. Böyle bir yemekten 4-5 yemek kaşığı kadar tabağınıza aldığınızda yanına 1-2 dilim kepekli ekmek, 1 bardak ayran ve bol limonlu az yağlı bir salata ile yerseniz hem kan şekeriniz hızlı yükselmez, hem de bütün besin gruplarının bir arada olduğu, vitaminlerden, minerallerden zengin bir öğün tüketmiş olursunuz.”

Uzmanlar diyabetli kimselerin haftada en az 200 gr balık tüketiminin gerekli olduğunu belirtmektedirler. Özellikle kalbi ve damarları koruyan omega-3 alımı için somon, sardalya, ton balığı tüketiminin önemli olduğunun altını çiziyorlar.


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!