ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER UZMANINDAN 1000 KALORİLİK DİYET LİSTESİ

UZMANINDAN 1000 KALORİLİK DİYET LİSTESİ

1000 kalorilik diyet ile ayda kaç kilo verilir? 1000 kalorilik diyetin faydaları ve zararları nelerdir? Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan 7 günlük 1000 kalorilik diyet listesi:
Uzmanından 1000 Kalorilik Diyet Listesi

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım, 1000 kalorilik diyet listesinin avantajlarını ve zararlarını anlattı..

Düzgün uygulandığında hızlı kilo kaybı olarak adlandırdığımız haftada 1-1,5 kg kaybı sağlar. 1000 kcalik bir plan tek ürün bazlı diyetlerden veya meyve/sebze sulu detokslardan daha faydalıdır, çünkü sağlıklı beslenmenin bir parçası olan besin öğelerinden zengin sebze, meyve, lif alımı ve yeterli su içimini destekler. Hızlı kilo vermekte ve risk almakta kararlıysanız 1000 kcalik plan size uygun olabilir.


Tercih edilme nedenleri:

  • Hızlı kilo kaybı sağlaması, bazı önemli organizasyonlar/kutlamalar öncesi 1000 kcalik bir diyeti cazip hale getirir.
  • Ulaşılabilir yiyecekler içerir. Hemen hemen tüm marketlerde, pazarlarda listedeki tüm ürünlere ulaşabilirsiniz.
  • Planlama yapmak zor değildir. Ürün seçmeye veya yemek yapmaya vakti olmayanlar için uygundur.


1000 Kalorilik Diyet Listesinin Zararları/Sakıncaları

  • Besin öğelerinden eksiktir. 1200 kcal altındaki diyetler sürekli açlık hissi doğurabilmekte, bu da aşırı yeme ile sonuçlanabilmektedir.
  • Uzun dönem uygulanırsa vücudu susuz ve hayati besin öğelerinden eksik bırakabilir. 1 haftadan uzun yapılması; enerji düşüklüğü, saç kaybı, kırılgan tırnaklar, yavaş kalp ritmi ve kas kütlesi kaybıyla sonuçlanabilir.
  • Metabolizmayı yavaşlatır. Bu diyetlerde uzun dönem sonuçlar beklenmemelidir. Kalori kısıtlaması metabolizmayı yavaşlatır. Normal kalori alımına dönüldüğünde hızla kilo alınır. Ben yine de hızla vereyim sonrasını düşünürüz diyorsanız burada karar pek tabi ki size ait.
  • Özellikle erkekler ve yoğun egzersiz programı uygulayanlar için uygun değildir. Yorgunluk, uykusuzluk ve kötü ruh haline neden olabilir ve aşırı yorgunluk hissi sakatlanmayla sonuçlanabilir.
  • Uzun dönem kilo kaybı ve daha iyi sağlık için bu tarz diyetler tercih edilmemelidir. 1000 kcalik diyetlerde öğün atlanmamalı, bol su içilmeli ve yeterli uyku alınmalıdır. Yürüyüş bazlı hafif egzersizler yapılabilmektedir.


1 Haftalık 1000 Kalorilik Diyet Listesi Örneği

1. GÜN

  • Sabah: 1 bardak sütlü yulaf ezmesi + ½ elma + 1 çay kaşığı tarçın + 1 fincan Türk kahvesi (sade)
  • Öğle: 1 yumurta + 1 dilim beyaz peynir + 1 dilim tam buğday ekmeği ya da tam tahıllı ekmek
  • Ara: 15 adet çiğ badem
  • Akşam: 60 gr pişmiş tavuk/hindi göğsü + 1 büyük kase karışık salata (marul, çeri domates, kırmızı/sarı dolmalık biber, kırmızı soğan vb. limon suyu) + 1 fincan bitki çayı


2. GÜN

  • Sabah: ½ bardak kırmızı meyve taze ya da donmuş (böğürtlen/ahududu/yaban mersini vb.) + 1 bardak yoğurt + 1 fincan yeşil çay
  • Öğle: 80 g ton balığı + 1 bardak salata (marul, kırmızı kapya biber, taze soğan vb.) + 2 ince dilim tam buğday ya da tam tahıllı ekmek
  • Ara: 1 bardak dilimlenmiş karışık meyve
  • Akşam: 1 fileto fırın/ızgara balık + 1 ufak boy patates + 1 bardak buharda pişmiş karnabahar ve brokoli + 1 fincan bitki çayı


3. GÜN

  • Sabah: 1 adet haşlanmış yumurta (ya da 2 adet haşlanmış yumurta beyazı) + 1 bardak salatalık, marul, çeri domates + 1 bardak portakal suyu
  • Öğle: 1 kase kremalı sebze çorbası (2 kepçe) + 1 dilim tam buğday ya da tam tahıllı ekmek
  • Ara: 1 bardak yoğurt + 8-10 adet çiğ fındık + 8-10 adet kırmızı meyve taze ya da donmuş (böğürtlen/ahududu/yaban mersini/çilek vb.)
  • Akşam: 1 bardak tavuklu bezelyeli pirinç pilavı (mümkünse esmer pirinç)


4. GÜN

  • Sabah: Muzlu smoothie (½ bardak yoğurt + 1 çay kaşığı bal + ½ muz + 1 bardak taze/donmuş ahududu + 1 yemek kaşığı keten tohumu + ½ bardak su)(hepsini blenderize edin.)
  • Öğle: Ton balıklı salata: (80 g ton balığı + 2 adet kereviz sapı + 2 bardak marul + 1 yumurta + 1 yemek kaşığı zeytinyağı) + (1 ufak kutu probiyotik yoğurt + 2 adet tam ceviz)
  • Ara: 2 bardak yağsız/tuzsuz patlamış mısır veya 2 çay bardağı sarı leblebi
  • Akşam: 120 g yağsız biftek/kontrafile + (1 ufak havuç + ½ soğan + 1 domates ve 1 yk domates sosu)(hepsini soteleyin.) + ½ salatalık ve 2 bardak maruldan salata


5. GÜN

  • Sabah: 1 bardak sütlü yulaf ezmesi + ½ bardak çilek vb. kırmızı meyve + 1 çay kaşığı tarçın + 1 fincan kahve (sade)
  • Öğle: 1 kase lahana çorbası (soğan, sarımsak, lahana, havuç) + 1 çay bardağı yoğurt + 1 portakal
  • Ara: 1 fincan yeşil çay + 2 adet şekersiz yulaflı bisküvi
  • Akşam: 1 kase dolusu mercimek yemeği + Taze ya da közlenmiş kırmızı kapya biber + 2 ufak mandalina


6. GÜN

  • Sabah: Sebzeli smoothie (1 havuç, 1 domates, 1 salatalık, 1 avuç dolusu ıspanak) + 1 adet haşlanmış yumurta + 2 adet şekersiz yulaflı bisküvi
  • Öğle: 1 kase buharda pişmiş sebze + 1 çay bardağı yoğurt + 1 dilim tam buğday ya da tam tahıllı ekmek
  • Ara: 1 fincan yeşil çay + 1 orta boy portakal
  • Akşam: 120 gr yağsız ızgara et + 1 büyük ayran + 1 orta boy armut


7. GÜN

  • Sabah: ½ bardak lor peyniri + 1 ufak muz + 1 dilim tam buğday ya da tam tahıllı ekmek + 1 tatlı kaşığı şekersiz fıstık ezmesi
  • Öğle: 60 g tavuk/hindi göğüs + 2 bardak Akdeniz salatası + ¼ bardak haşlanmış nohut + 2 yemek kaşığı salata sosu + 1 çay bardağı yoğurt + 1 elma
  • Ara: 1 çay bardağı süt (yarım yağlı/laktozsuz) + 1 çay bardağı müsli
  • Akşam: 180 g ızgara/buharda/fırın somon + 1 ufak patates + 1 bardak buharda pişmiş karnabahar ve brokoli


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!