ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER ZEKA GELİŞTİREN YİYECEKLER: ZEKA AÇICI 15 BESİN

ZEKA GELİŞTİREN YİYECEKLER: ZEKA AÇICI 15 BESİN

Zeka geliştiren besinler nedir? Beyni en çok ne çalıştırır? Zeka geliştirici etkisi ile odaklanmanızı kolaylaştıracak yiyecekler, sınavların öncesinde size yardımcı olacak zeka açıcı 15 besin ve işlevleri
Zeka Geliştiren Yiyecekler: Zeka Açıcı 15 Besin

Eğitim ve iş hayatında yaratıcılığın önemi bir hayli büyük. Eğitim ve iş hayatında sürekli önümüze çıkan sınavlar, projeler ve tasarımları gerçekleştirmek için zihnimizi sürekli geliştirmemiz gerekiyor. Herhangi bir alanda fikir sunulduğunda herkesten farklı ve özel düşünceler sunmayı kim istemez ki? Başarıya giden yolda konsantrasyonu arttırmak, zihni geliştirmek ve daha kolay odaklanmaya ne dersiniz? Zeka geliştiren yiyecekler sayesinde; sınavlara daha çabuk odaklanabilir, sorunları daha kolay çözebilir ve hafızayı güçlendirebilirsiniz. Beyni en çok ne çalıştırır? Zeka geliştiren besinler nelerdir? sorularının cevaplarını sizler için yazımızda derledik. İşte, zeka geliştiren 15 sağlıklı yiyecek:


  • Brokoli: C vitamini içeren besinlerin zeka geliştirici etkileri bulunmaktadır. Enerji vermesiyle de bilinen brokoli, hızlı düşünme kabiliyetini geliştirir. Ayrıca sinir hücrelerinin sağlıklı bir şekilde uyarılmasını da sağlar.


  • Patates: Patates, zekanın daha verimli çalışmasını sağlayan besinler arasında yer alıyor. Ancak doğru etkiyi alabilmeniz için, kızartma yerine fırınlama, haşlama ve ızgara yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Patatesli tarifler sayfamızdan uygun tariflere ulaşabilirsiniz.


  • Adaçayı: Sakinleştirici özelliği ile bilinen adaçayı, beyin hücrelerini uyararak zeka açan bir besindir. Ayrıca dikkati topladığı için, ders çalışmaya başlamadan önce bir bardak tüketilmesi öneriliyor.


  • Kuruyemişler: E vitamini bakımından zengin olan kuruyemişler, zeka geliştiren besinlerin başında geliyor. Her gün bir avuç kuruyemiş tüketmek, zihinsel gelişimi destekliyor. Özellikle badem ve ceviz, zihni geliştiren kuruyemişlerin ilk sıralarında yer alıyor. Bu kuruyemişleri sade tüketmek istemeyenler için körili badem ve pikan cevizi tarifini buraya bırakıyoruz.


  • Somon Balığı: Balık çeşitleri arasında çok sevilen somon balığı, hücrelerin daha hızlı çalışmasına olanak sağlar. Haftada bir kez balık tüketmek, ihtiyaç duyulan omegayı almanızı sağlar.


  • Yoğurt: İçeriğinde bol miktarda kalsiyum barındıran yoğurt, hafızayı güçlendirmesiyle de bilinir. Zihin meşgul olduğunda, daha kolay odaklanmayı sağlar. Yoğurtlu tarifler sayfamızdan, yoğurt tüketmenin en lezzetli çeşitlerine ulaşabilirsiniz.


  • Süt: Protein deposu olarak da bilinen süt, günde bir bardak olacak şekilde tüketilmelidir. Düzenli süt tüketimi; zekayı kuvvetlendirir, beyni hasarlardan korur ve güçlendirir.


  • Üzüm: Yaz kış demeden her mevsim tüketilebilen üzüm, beyindeki odak mekanizmasını harekete geçirir. Aynı zamanda dopamini arttırarak sorunlar karşısında daha hızlı çözüm bulunmasını sağlar.


  • Kabak Çekirdeği: Zekayı geliştiren bir diğer besin ise kabak çekirdeğidir. Özellikle konsantrasyon problemi yaşayan kişilerin, her gün bir avuç kabak çekirdeği tüketmesi önerilir.


  • Fasulye: Protein kaynağı olarak bilinen fasulye, büyüme çağındaki çocukların zihinsel gelişimini destekler. Özellikle zeytinyağlı taze fasulye hem lezzet, hem de faydaları ile mutlaka tüketilmesi gereken bir yemektir.


  • Yaban Mersini: Genellikle tatlı tariflerinde kullanılan yaban mersini, zihin karmaşalarının daha çabuk çözülmesini sağlar. Vücudu rahatlatarak dikkatin dağılmasını önleyen yaban mersini, düzenli tüketildiğinde beynin daha sağlıklı çalışmasına yardımcı olur.


  • Kırmızı Soğan: Kırmızı soğanın hafıza üzerinde güçlü etkileri mevcuttur. Beyin fonksiyonlarını destekleyen kırmızı soğan, unutkanlığı azaltır.


  • Muz: Potasyum kaynağı olarak bilinen muz, düzenli tüketildiğinde zeka gelişimini destekler. Hem gelişme çağındaki çocuklara, hem de hamilelere önerilen besinlerden biridir. Muzu sade tüketmek istemiyorsanız, muzlu tarifler sayfamızdan yararlanabilirsiniz. 


  • Kırmızı ve Turuncu Sebzeler: Kırmızı ve turuncu sebzeler C vitamini bakımından oldukça zengindir. Zihinsel gelişimi destekleyen bu besinler, özellikle salata yapımında kullanılarak tüketilebilir. Beynin hızlı çalışmasına olanak sağlayan bu sebzeleri mutlaka tüketin.


  • Ispanak:  Sınavlardan, projelerden ve derslerden verim almak istiyorsanız, ıspanak tüketin. Demir içeriği sayesinde zekayı geliştiren ıspanak, odaklanma sorunlarını da ortadan kaldırır. Ispanaklı tarifler sayfamıza göz atarak, ıspanağı en lezzetli yemeklerde kullanabilirsiniz.


Şunlara da göz atın:


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.