ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER KOLAJEN ÜRETİMİNİ ARTTIRAN BESİNLER NELERDİR? GENÇLİK SIRRI KOLAJEN!

KOLAJEN ÜRETİMİNİ ARTTIRAN BESİNLER NELERDİR? GENÇLİK SIRRI KOLAJEN!

Kolajen üretimini arttıran besinlerin yanında üretimi azaltan unsurlardan da uzak durmak gerekir. Ciltte sarkmalar kırışıklıklar üretim azalınca başlar.
Kolajen Üretimini Arttıran Besinler Nelerdir? Gençlik Sırrı Kolajen!


Memorial Ataşehir Hastanesi

Beslenme ve Diyet Bölümü 

Uz. Dyt. Dilara İsmailoğlu

Kolajen nedir? Gençliğin sırrı kolajen üretiminde gizli. Vücudun bu maddeyi üretimini engelleyen unsurlardan uzak durarak ve doğru besinleri tüketerek yaşlılık belirtilerini (kırışıklık, sarkma) azaltabilirsiniz. 

Peki kolajen üretimini arttıran besinler, engelleyen, azaltan unsurlar nelerdir? İşte yanıtı...

KOLAJEN NEDİR?

Kolajen, cilt ve vücudun diğer bölümleri tarafından üretilen proteindir. Genç bireylerde daha fazla olsa da yaşamımız boyunca vücudumuzda kolajen üretilir. Ancak yaşlandıkça üretilen miktar azaldığından ciltte sarkmalar ve kırışıklıklar meydana gelir. Uzun süre genç kalmanın sırrı vücutta kolajen üretimini azaltan durumlardan uzaklaşmak olacaktır. 

KOLAJEN ÜRETİMİ ARTTIRMAK İÇİN UZAK DURULMASI GEREKENLER

  • SİGARA KOLAJENİN ÜRETİMİNİ AZALTIR.

Vücutta kolajenin üretimini azaltan en önemli etken sigaradır. Cilde ışıltısını kazandırmak için sigaradan uzak durmak gerekmektedir. 

  • ŞEKERLİ GIDALAR VE SAĞLIKSIZ BESLENME:

Bilindiği gibi şekerli gıdaların fazla tüketilmesi cilt yapısını bozabilmektedir. Şekerli gıdaların fazla tüketilmesinin cilde tek etkisi bu da değildir. Kolajenin üretimini de azaltmaktadır. 

  • GÜNEŞ IŞINLARININ OLUMSUZ ETKİSİ

Güneş ışınlarının ciltte yarattığı etki çok da masum değildir. Her ne kadar kremlerle güneşin Uv ışınlarından korunmak mümkün olsa da yine de kolajenin üretimi azalabilir.

Özellikle güneş ışınlarının dik geldiği saatlerden kaçınmak yaz-kış fark etmeksizin mutlaka cilde özellikle de yüz bölgesine güneş kremi kullanmak önemli yarar sağlayacaktır.

KOLAJEN ÜRETİMİNİ ARTTIRAN BESİNLER NELERDİR?

Kolajenin üretimini artırmak için kaçınılması gerekenlerin yanında özellikle tüketilmesi gereken besinler de bulunmaktadır. Sağlıklı beslenmenin yanı sıra dışarıdan destekler ile kolajenin üretimini desteklemek mümkündür. 

Kolajenin üretimini artırmak için gereken gıdalar şunlardır:

  • Yaban mersini kolajenin üretimini arttırır.
  • Avokado ile kolajenin üretiminizi arttırabilirsiniz.
  • Yumurta- (özellikle son yıllarda cilt maskelerine yumurta akı eklenmesi de bu durumu açıklamakta)
  • Yeşil yapraklı sebzeler- özellikle koyu yeşil olanlar (ıspanak, pazı, lahana vb.)
  • Bakliyatlar- özellikle fasulye türevleri kolajenin üretimine olumlu etki eder.
  • Kırmızı renkli sebzeler ve meyveler- (çilek, vişne, kırmızı elma, böğürtlen, ahududu, pancar, kırmızı biber, havuç vb.)
  • Sarımsak
  • Soya- (özellikle sütünü kahvelerinizde veya tadını seviyorsanız sade olarak ta tüketebilirsiniz.)
  • Beyaz çay kolajenin üretimine destek olur.
  • A vitamini içeren besinler- (havuç, brokoli, ıspanak, kavun vb.)
  • Turunçgiller/Yüksek oranda C vitamini içeren meyveler; ananas, portakal, greyfurt, kivi, çilek vb.)
  • Kemik suyu- (kolesterol veya kalp hastalığınız var ise kaçınınız.)
  • Omega-3 yağ asitleri – (özellikle somon tüketimi, kaju, badem, ceviz vb. yağlı tohumlar)

KOLAJEN ÜRETİMİNİ ARTTIRMAK İÇİN BUNLARI DA YAPABİLİRSİNİZ

Bol su tüketmek, egzersiz yapmak ve hava kirliliğinden olabildiğince kaçınmak da vücutta kolajen üretimini artırmaktadır.

Diğer yazılarımıza da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!