ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER KOLAJEN İÇEREN BESİNLER NELERDİR? KOLAJEN ÜRETİMİ NASIL ARTTIRILIR?

KOLAJEN İÇEREN BESİNLER NELERDİR? KOLAJEN ÜRETİMİ NASIL ARTTIRILIR?

Kolajen içeren besinler nelerdir? Kolajenin faydaları nelerdir? Kolajen üretimi nasıl arttırılır? Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan Kolajen sentezine yardımcı olan vitamin ve mineraller..
Kolajen içeren besinler nelerdir?

Kolajen; deri, kemik, tendonlar ve bağlar gibi çeşitli dokulara yapı ve destek sağlayan sıkıca paketlenmiş moleküller içeren yapısal bir proteindir. Yaşlandıkça vücut kolajen üretimi azalır, bu da kırışıklıklar, cilt sarkması ve eklem sertleşmesi gibi problemlere yol açar. Kolajen üretimi 30’lu yaşlar itibariyle yavaşlamaya başlar. Peki, kolajenin faydaları nelerdir? Kolajen içeren besinler nelerdir? İşte, kolajenin birbirinden etkili faydaları ve kolajen üretimini destekleyen besinler:


Kolajenin Faydaları Nelerdir?

  • Kas, eklem ve doku sağlığını destekler.
  • Cildi sıkılaştırır ve kırışıklıkların görünümünü azaltır.
  • Bağırsak sağlığını iyileştirir.
  • Artrit tedavisinde yardımcı olabilir.
  • Cilt kusurlarının önlenmesinde ve tedavisinde etkilidir.
  • Eklem ağrılarını hafifletir ve eklemlerde oluşan iltihaplanmaları azaltır.
  • Kıkırdağın bütünlüğünün korunmasına yardımcı olur.
  • Kırık ve çatlaklarda iyileşme sürecini hızlandırır.
  • Yaraların daha çabuk iyileşmesini sağlar.
  • Tırnak ve saç sağlığını iyileştirir.
  • Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını ve metabolizmanın hızlı çalışmasını sağlar.
  • Doğal yoldan vücutta kolajen sentezinin artması için hem kolajen içeren besinler hem de kolajen üretimini desteklediği bilinen besin öğelerini içeren besinler yenmelidir.


Kolajen İçeren Besinler Nelerdir?

  • Yağsız et ve et suyu
  • Yumurta (özellikle yumurta kabuğu ve beyazı)
  • Kemik suyu
  • Jelatin
  • Narenciye
  • Yeşil yapraklı sebzeler
  • Kırmızı meyve ve sebzeler
  • Avokado ve avokado yağı
  • Spirullina


Kolajen Üretimini Destekleyen Vitamin ve Minerallar

  • C vitamini: narenciye grubu meyveler ve suları, çilek, frenk üzümü, kırmızı ve yeşil biber, brokoli, brüksel lahanası, patates
  • Çinko: et, kabuklu deniz ürünleri (istiridye), süt ürünleri, tahıllar, ekmek, mantar, kabuklu yemişler/yağlı tohumlar (badem, kaju, kabak çekirdeği, susam)
  • Manganez: çay, kabuklu yemişler/yağlı tohumlar (badem, kaju, kabak çekirdeği, susam), yeşil sebzeler (kale, ıspanak), tahıllar, ekmek
  • Bakır: kabuklu yemişler/yağlı tohumlar (badem, kaju, kabak çekirdeği, susam), organ etleri, kabuklu deniz ürünleri


Kolajen seviyelerini korumak için fazla şeker eklenmiş besinlerin alımından kaçınılmalıdır. Kolajen takviyeleri vücutta üretimi artırmanın bir yolu olsa da çeşitli ve sağlıklı bir diyetle alım öncelik olmalıdır.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!