ANASAYFA YAZARLAR EZGİ DİLAN ŞERBETLİ TATLILAR VE KALORİ DEĞERLERİ

ŞERBETLİ TATLILAR VE KALORİ DEĞERLERİ

Hangi tatlı kaç kalori? Bayram sofralarında sık sık yer verilen şerbetli tatlıların kalori değerleri nedir? İşte, Dyt. Ezgi Dilan'dan şerbetli tatlılar ve kalorileri:
Şerbetli Tatlılar ve Kalori Değerleri

Kültürümüzde çok güzel bir söz vardır “Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım”. Bayramlarda, doğum günlerinde, nişanda, sözde ana menüde hep tatlılar vardır. Fakat bizim seve seve tükettiğimiz tatlılar aslında sağlığımız en çok zarar veren besin gruplarından birisi. Yüksek oranda şeker içermeleri diyabet, karaciğer yağlanması, obezite gibi pek çok gibi rahatsızlığa neden olmakta. İnsanoğlu olarak yaratılıştan itibaren tatlı tada daha meyilli olarak dünyaya geliyoruz. Son 100 yıldaki ulaşım ağındaki ilerleme her şeye erişimi kolaylaştırdığı gibi yemeklere de erişimi kolaylaştırdı. Bu nedenle hem sağlıklı olmak hem de sevdiğimiz tatları tüketmek istiyorsak porsiyon kontrolünü yapmayı öğrenmeliyiz.


Bu haftaki konumuz şerbetli tatlılar. Şerbetli tatlılar bizim kültürümüzde eski dönemlerden itibaren yer alan tatlı grubu. Bu nedenle bayramlarda, nişanlarda hep ilk tercih edilen tatlılar. Önümüzde Ramazan Bayramı diğer adıyla bilinen şeker bayramı var. Çoğu kişi el açması baklava siparişini verdi bile. Bayramda hem ağzımınız tatlanması hem de porsiyon kontrolü için şerbetli baklavaların kalori değerleri ve yenilebilecek porsiyonlarını keyifle okumanız için düzenledim. 


Şerbetli Tatlıların Kalori Değerleri


Benim en sevdiğim şerbetli tatlılardan birisi. Yurt dışında da bizi temsil eden tatlı. İçeriğindeki şeker ve beyaz undan dolayı kan şekerini hızlı yükseltip düşüren bir tatlı bu nedenle kan şekeri dengesi için baklavayı tüketirken yanında kahve, maden suyu ve ayran gibi içecekleri tercih etmeniz hem sonraki öğüne kadar tok kalmanıza yardımcı olacak, hem de kan şekerinizin daha dengeli olmasını sağlayacaktır.


1 porsiyon baklava restoranlarda ve kafelerde 4 dilim olacak şekilde servis edilir. 1 orta dilim baklava 165 kaloridir ve ortalama olarak 20 gram karbonhidrat içerir. Baklavayı ara öğünde 1 dilim olacak şekilde yani yarım olarak tüketmeniz kalori alımı açısından daha iyi olacaktır. Baklava gibi yüksek kalorili tatlı tükettiğiniz günlerde gün içindeki karbonhidrat alımınızı kısıtlamanız daha çok sebze ağırlıklı beslenmeniz kalori dengesi açısından dikkat edilmesi gereken noktalardan. 



Baklavanın kardeşi sayılabilecek ama ondan çok daha şerbetli bir tatlı şöbiyet. Bu nedenle tüketimine dikkat etmek gerekiyor. 1 adet şöbiyet ortalama 260 kaloridir ve 30 gram karbonhidrat içerir. Bu nedenle ara öğünde ½ dilim şöbiyet tüketimi yeterli.



Baklavaya göre daha masum görünen bazı insanların öğün olarak tükettiği katmer yine şerbetli tatlı grubunda yer alan tatlılardan. 1 adet katmer ortalama 500 kaloridir ve 100 gram karbonhidrat içerir. Ara öğün olarak ¼ adet katmeri tüketebilirsiniz.  



Fıstıklı sarma gurme kişilerin daha çok tercih ettiği şerbeti baklavaya göre biraz daha az bir tatlı. Fakat içeriğindeki yağ oranı baklavadan daha fazla. 1 adet fıstıklı sarma 210 kaloridir ve 20 gram karbonhidrat içerir. Ara öğün olarak ½ dilim tüketmeye dikkat edin.  



Şekerpare yine sevilen ve çokça tercih edilen tatlılardan birisi. Karbonhidrat oranı ve kalori içeriği baklavaya göre daha az olsa da yine de diğer tatlılara göre yüksek kalorili bir tatlı. 1 adet şekerpare ortalama 140 kalori içerir ve 23 gram karbonhidrat içerir. Baklavada olduğu gibi 1.5 adet olarak şekilde tercih edebilirsiniz. 



Şekerpare ve baklavaya göre nispeten daha düşük kalorili bir tatlı. 1 adet dilber dudağı ortalama 100 kaloridir ve 13 gram karbonhidrat içerir. Ara öğünde 2 adet tüketebilirsiniz.  



Hatay'ın meşhur tatlısı. Kendine özel peyniri ile yapılan şerbetli tatlılardan künefe. 1 adet künefe ortalama 420 kaloridir ve 55 gram karbonhidrat içerir. Kalorisi de şeker oranın da yüksek bir tatlı. Bu nedenle ara öğünde ¼ adedini yanında 1 ince dilim dondurma ile tercih edebilirsiniz.


Yerken bizi mutlu eden ama kalorisini bilmediğimiz şerbetli tatlılar gördüğünüz gibi en tehlikeli tatlı grubu. Bu nedenle zayıflama programında olanların ve şeker hastalarının dikkatli tüketmesi gerekiyor. Şerbetli tatlı tüketiminden sonra su tüketmeyi ihmal etmeyin. Bayramda porsiyon kontrolüne dikkat edin.  

Sağlıklı haftalar dilerim…


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!