ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI YAŞAM ÇEKİRDEK KİLO ALDIRIR MI, DİYETTE YENİR Mİ?

ÇEKİRDEK KİLO ALDIRIR MI, DİYETTE YENİR Mİ?

Çekirdek kilo aldırır mı? Çekirdeğin faydaları nelerdir? Çekirdek diyette yenir mi? İşte, çekirdeğin kilo üzerindeki etkileri:
Çekirdek Kilo Aldırır Mı, Diyette Yenir Mi?

Ay çekirdeği, sağlıklı yağlar, protein, lif ve çeşitli vitamin ve minerallerle doludur. Genellikle atıştırmalık olarak yenir. Ay çekirdeği yüksek oranda kalori ve yağ içerdiği için kilo verme döneminde tüketilip tüketilemeyeceği merak konusudur.

Çekirdek Kilo Aldırır Mı?

  • Ay çekirdeği yüksek yağ, protein ve lif içeriğiyle doyurucu bir atıştırmalık alternatifidir. Ay çekirdeği gibi doyurucu ara öğünler yapmak tokluğu artırarak sonraki öğündeki aşırı besin alımının önüne geçer. Bununla birlikte, ay çekirdeği lif içeriğiyle kabızlık problemini azaltabilir.
  • İnflamasyonu azaltır. Ay çekirdeğinde bol miktarda bulunan E vitamini, C-reaktif protein seviyelerini düşürmeye yardımcı olur. İnflamatuar bir belirteç olan C-reaktif proteinin kanda yüksek seviyelerde bulunması kalp hastalığı ve tip 2 diyabet riskini artırır.
  • Kalp sağlığını geliştirir. Ay çekirdeğinin yağ içeriğinin büyük bir kısmını çoklu doymamış yağ asitleri ve özellikle linoleik asit oluşturur. Linoleik asit, kötü (LDL) kolesterol seviyelerini düşürerek ve kan damarlarını gevşeten ve kan basıncını düşüren hormon benzeri bir bileşik yapımında kullanılarak kalp sağlığını korur.
  • Kan şekerini düzenler. Ay çekirdeği içerdiği klorojenik asit ve lif sayesinde kan şekerini düşürücü etki gösterebilir. Ayrıca çalışmalar, ekmek gibi yiyeceklere ay çekirdeği eklemenin, protein ve yağ içeriği sayesinde mide boşalma hızını yavaşlatarak ve karbonhidratlardan daha kademeli bir şeker salınımı sağlayarak karbonhidratların kan şekeri üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir.



Çekirdek Diyette Yenir Mi?

Ay çekirdeği besleyici içeriğinin yanında yüksek yağ ve kalori içerir. 1 yemek kaşığı ay çekirdeği (10 g) 5 g yağ içerir ve 58 kaloridir. Diyet sürecinde tüketildiğinde günlük 1-2 yemek kaşığı aşılmamalıdır, kabuklu olanlarını tercih etmek porsiyon kontrolünü kolaylaştırır. Bununla birlikte, günlük önerilen sodyum alımını aşmamak adına tuzsuz olanları tercih edilmelidir.


Yazar:

Uzm. Dyt. Aslıhan Küçük Budak

instagram.com/uzmdytaslihankucuk


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!