ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME BEYİN SAĞLIĞINI KORUYAN VE GÜÇLENDİREN 10 BESİN!

BEYİN SAĞLIĞINI KORUYAN VE GÜÇLENDİREN 10 BESİN!

Beyin sağlığını koruyan besinler nelerdir? Hangi besinler beyni güçlendirir? Beyni güçlendirmek için nasıl beslenmeliyiz? Uzm. Dyt. Hanse Nur Büyükdağ'dan beyin sağlığına iyi gelen 10 besin:
Beyin Sağlığını Koruyan ve Güçlendiren 10 Besin!

Düzenli ve sağlıklı beslenerek birçok hastalığın önüne geçebildiğimiz gibi beynimizi de geliştirebiliriz. Beyin gelişimini olumlu etkileyen besinlerin bebeklikten başlayarak gelişim süreçleri boyunca tüketilmesi, zihinsel ve fiziksel gelişimlerini büyük ölçüde desteklemektedir. Beyin sağlığını korumak, desteklemek, düşünebilmeyi geliştirmek ve konsantrasyonu artırmak gibi işlevler için bazı besinler çok önemlidir. Omega-3 yağ asidi en önemli bileşenlerden biridir.


Beyindeki sinir hücrelerinin yüksek oranda DHA ve Araşidonik aside ihtiyacı vardır. DHA alımının azalmasıyla öğrenme güçlükleri başlar. DHA kaynağı olarak aklımıza ilk somon balığı gelmelidir. Omega-3 yağ asidi bakımından zengin olan somon, beyin fonksiyonlarının daha verimli çalışmasına yardımcı olmaktadır. Haftada 2 gün tüketilen balığın beyin gelişimi için çok yararlı olduğu özellikle yapısındaki EPA ve DHA yağ asitlerinden zengin olan somonun beyin sağlığı için daha iyi bir balık tercihi olacağını söyleyebiliriz. 


Somon, Omega-3 yağ asidi bakımından zengindir ve beyin fonksiyonlarının daha düzgün çalışmasına yardımcı olmaktadır. Hafızayı güçlendirmektedir ayrıca yoğun stres altında daha hızlı düşünmeye yardımcı olmaktadır. 


Beynin hammaddesi DHA dediğimiz yağlardan oluşur. Yağlar beyin için çok önemli besin öğeleridir. Bizler beynimizi sağlıklı yağlarla besleyip beynin ihtiyaçlarına karşılık vermeliyiz. Ceviz, avokado ve soğuk sıkım sızma zeytinyağı enflamasyonun oluşmasını önleyerek beyin hücrelerini korur ayrıca bu besinler antiinflamatuvar besinler sınıfına girer, yani vücuttaki iltihabı önlemeye yönelik sağlıklı besinlerdir. 


Hindistan cevizi yağı gibi orta zincirli yağlar (MCT) beyin için çok yararlıdır. MCT yağlar özel hastalıkların, epilepsinin tedavisinde de kullanılmakta ve olumlu sonuçlar göstermektedir. Beslenmenizde beyin ve vücut sağlığınıza katkı yapmak için de yağ tercihi olarak zeytinyağı ve özel hastalıklarınıza uygun MCT yağları doktorunuza danışıp beslenmenize ekleyebilirsiniz.


Ceviz zihin sağlığı için önemlidir. Ceviz tüketiminin beyin gelişimine olumlu etkileri vardır ve hafızayı güçlendirmektedir. 


Unutkanlık, yorgunluk, Alzheimer hastalığı ve bunamada destek aldığımız bir diğer ürün Gingko Bilobadır. Yaprakların tablet haline getirilmesiyle kullanılan ürünün bitki çayı şeklinde içilmesinde etkisinin olmadığını belirtmeliyim bunun nedeni yararlı bileşik olan ginkolitin suda çözünme özelliği olmamasından gelir. 


Semizotunun, içerisinde bulundurduğu Omega-3 sayesinde beyin sağlığı üzerinde olumlu etkileri bulunmaktadır. Hafıza gelişimi ve konsantrasyon açısından önemlidir. 


Yaban mersinin içerisinde bulunan antosiyanin adlı güçlü antioksidan maddesi sayesinde Alzheimer, bunama, Makula Dejenerasyonunu engelleyebilme özelliği var.