ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ ŞOK DİYET NEDİR? NASIL YAPILIR? ZARARLARI NELERDİR?

ŞOK DİYET NEDİR? NASIL YAPILIR? ZARARLARI NELERDİR?

Şok diyet nedir? Nasıl yapılır? Zararları nelerdir? Hızlı kilo vermek isteyenler için şok diyet liste önerisi. Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan şok diyet listesi:
Şok diyet nedir? Nasıl yapılır?

Şokun esas anlamı çarpıcı bir şey yapmak, çabuk yapmak ve bağlı kalmamaktır. Yepyeni bir diyetle vücudunuzu şoke etmek, başarısızlık için bir reçetedir. Kilo vermek için en güvenli oran haftada 0.5 ila 1 kilogramdır. Yavaş yavaş kilo vermek, uzun vadede onları uzak tutma olasılığınızı da artıracaktır. Çoğumuz için tüketilenden daha fazla kalori yakılmalıdır.


İhtiyacımız olan kalori miktarı cinsiyete, yaşa, kiloya ve aktivite düzeyine bağlıdır. Kadınlar genellikle günde 1.200 kalorinin altına düşmemeli ve erkekler en az 1.800 kalori tüketmelidir. Şok diyetler ile çok obez olan kişiler hızlı bir şekilde kilo verebilir ve bunu güvenli bir şekilde ancak tıbbi gözetim altında yapabilirler.


Vücudun metabolizmasının değişmesi 3-7 gün sürer, bu nedenle aceleyle kilo vermek istediğinizde, gerçekten ilk birkaç gün sadece su kaybı olduğunda harika gittiğinizi düşünebilirsiniz. Kilo verdikten sonra bir programı çok çabuk bıraktığınızda, kaybedilen su geri gelir ve cesaretiniz kırılır. Vücudu şok etmek/şok diyet yapmak veya vegan diyetine girmek isteyen biri için tartı kesinlikle farklı bir rakam gösterecektir ancak iş mantıklı bir diyet uygulamaya geçtiğinde kilolar tekrar artacaktır. Bu yüzden yağ dokusunu yakmaya devam etmek için daha uzun süre bir şeylere bağlı kalınmalıdır. 


Günde 1000 kaloriden az yemek yemenin vitamin ve mineral alımında yetersizliğe neden olması çok olasıdır. Çocuklar, yaşlılar, kalp problemleri, şeker hastalığı, karaciğer bozuklukları, gut ve böbrek taşı/safra kesesi taşı olanlar, hamile/emziren kadınlar kesinlikle şok diyetlerden uzak durmalıdır.  


Şok Diyetin Zararları Nelerdir?

Araştırmalar, şok diyetlerle hızlı kilo vermenin metabolizmanızı yavaşlatabileceğini ve gelecekte kilo almanıza yol açabileceğini, vücudunuzu gerekli besinlerden mahrum bırakabileceğini, bağışıklık sisteminizi zayıflatabileceğini, dehidrasyon, nefes darlığı, kalp çarpıntısı ve kalp stresi riskinizi artırabileceğini öne sürmektedir. 


Dahası art arda yapılan şok diyetler kalp krizi riskini artırmaktadır. Uzun süreli kalori kesmeler sonunda kalp kası kaybına ve kan damarlarında zarara yol açabilmektedir. Çok düşük kalorili diyetler ancak doktor ve diyetisyen kontrolünde yapılmalıdır. Maalesef şok diyet uygulayıcıları arkadaşlarına bir doktor ve diyetisyenden daha fazla danıştıklarından bu durum başlarını belaya sokabilmektedir.


Örnek bir şok diyet planı  

Önemli Not: Aç hissedildiğinde su, bitki çayları (şeker ilavesiz), bir bardak hindistan cevizi suyu veya posalı sebze suyu içilebilir. 


  • Sabah: ½ bardak lor peyniri + 1 ufak muz  veya 1 adet haşlanmış yumurta + 1 dilim tam buğday ekmeği  veya ¾ bardak şeker ilavesiz kahvaltılık gevrek + 1 bardak az yağlı süt  
  • Öğle: 85 g haşlanmış tavuk/hindi göğüs eti + 3 bardak yeşil salata (yağsız, limon suyu veya sirke ilaveli) veya 1 kase sebze çorbası (lahana/brokoli/ıspanak veya diğer yapraklı sebzelerle yapılmış) veya 1 bardak yoğurt + yaban mersini vb. kırmızı/mor meyve 
  • Akşam: 1 kase çiğ sebze salatası veya  1 kase karışık sebze sotesi (lahana,havuç,fasülye,kereviz ve peynir içeren)(sotelemek için 2 yemek kaşığı et suyu ve 1 çay kaşığı soya sosu kullanılabilir) veya Omlet (4 yumurta beyazı + ½ bardak ıspanak + ½ bardak mantar + ½ dilim az yağlı peynir) 


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!