ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ UZUN SÜRE TOK TUTAN YÜKSEK PROTEİN DİYETİ NASIL YAPILIR, NE İŞE YARAR?

UZUN SÜRE TOK TUTAN YÜKSEK PROTEİN DİYETİ NASIL YAPILIR, NE İŞE YARAR?

Acıktırmadan zayıflatan yüksek protein diyeti nedir, nasıl yapılır? Yüksek protein diyeti ne işe yarar, riskleri nelerdir? Dyt. Mehtap Yakut'tan yüksek protein diyeti ve beslenme önerileri:
Uzun Süre Tok Tutan Yüksek Protein Diyeti Nasıl Yapılır, Ne İşe Yarar?

Biftek, hamburger, çeşit çeşit peynirler yiyerek kilo vermek pek çok insan için gerçekçi olmasa da mümkündür. Beslenme planlaması yapılırken kişilerin yaşam şekillerinin göz önünde bulundurulması önemli. Diyetisyen Mehtap Yakut, beslenme şeklinde yapılacak değişimlerin özellikle de yüksek proteinli diyet gibi belirli besinlerin ağırlıklı olduğu diyetlerin mutlaka uzman kontrolünde yapılması gerektiğini anlattı.   


Yüksek Proteinli Diyetler Protein Miktarı

Kadınların günde en az 50 gram ve erkeklerin de günde en az 60 gram protein tüketmeleri gerekir. Bu değerler kişilerin mevcut kilosuna ve genel sağlık durumuna göre değişiklik gösterebilir. Yüksek proteinli diyetlerde daha fazla protein alınması söz konusu olabilir. Protein kaynağı olarak sadece et ve süt ürünlerinin tercih edilmesine gerek yoktur. Fasulye, mercimek, kabuklu yemişler, tahıllar, soya gibi besinlerden de protein ihtiyacı karşılanabilir. Bu noktada yüksek proteinli diyetlerin sadece et tüketen insanlar için uygun olmadığını vejetaryenler tarafından da yapılabileceğini vurgulamak gerekir. Ayrıca, vücudun su kaybetmesinin sonucunda su tüketmenin muhtemel kabızlığı engelleyeceği de bilinmelidir. 




Yüksek Protein Diyetleri Nasıl İşe Yarar? 

Yüksek protein diyetleri genellikle karbonhidratı kısıtlayan formüllere sahiptir. Karbonhidrat tüketiminin azalması ile vücut su kaybetmeye başlar. Bu nedenle yüksek protein diyeti yaparken mutlaka yeterli miktarda su tüketimi yapılmalı, gerek olması halinde mineral takviyesi alınmalıdır. Vücuda ekstra karbonhidrat girmemesi durumunda vücut enerji kaynağı olarak yağlara yönelir. Bu sayede yağ yakımının artması söz konusu olur. Yüksek protein diyetleri farklı şekillerde yapılabilir. Yağ miktarının ideal seviyede tutulduğu ve karbonhidratın kısıtlandığı yüksek protein diyetlerinin yanı sıra yağ miktarının da yüksek tutulduğu beslenme planları uygulanabilir. Bu durumda vücut ketosiz adı verilen bir duruma girer ve yağ yakımı hızlanır. Ancak vücut kimyasında değişimler yaratabilecek radikal beslenme değişikliklerine gidilmeden önce uzman hekimlerden onay almak ve genel sağlık kontrollerini yaptırmak gerektiği unutulmamalıdır.


Yüksek Protein Diyetinin Riskleri 

Yüksek protein diyeti doğru uygulandığı ve takip edildiği zaman riski minimize edilebilen diyetler arasında yer almaktadır. Ancak belirli bir besin grubunun fazla tüketiminin sağlık için riskleri olabileceği unutulmamalıdır.


Yüksek protein diyetinin doğru yapılmaması durumunda böbrek olumsuz etkilenebilir. Böbrek taşı olan ya da böbrek sorunları yaşayan kişilerin bu diyetleri yapması önerilmez. Bazı yüksek protein diyetlerinde ketosiz olarak adlandırılan bir durum gerçekleşebilir. Ketosize giren vücudun dengesini sağlaması ve yeni beslenme şekline alışabilmesi için zamana ihtiyacı vardır. Ketosiz ilk başlarda baş ağrısı, mide bulantısı, ağız kokusu ve kramp gibi sorunlara meydan olabilir. Özellikle krampların kontrol altına alınabilmesi için doğru takviyelerin kullanılması gerekmektedir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!