ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER GÜZELLİK REÇETELERİ YAĞLI CİLDİ OLANLAR NASIL BESLENMELİ, NE YEMEMELİ?

YAĞLI CİLDİ OLANLAR NASIL BESLENMELİ, NE YEMEMELİ?

Yağlı cildi olanlar ne yemeli, ne yememeli? Cildi yağlı olanlar nasıl beslenmeli? Yağlı ciltler ne yemeli diye merak edenler için Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan tavsiyeler:
Yağlı Cildi Olanlar Nasıl Beslenmeli, Ne Yememeli?

Cildi yağlı olanlar nasıl beslenmeli? Yağlı ciltler ne yemeli, ne yememeli? Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan yağlı ciltler için beslenme önerileri:

Yağlı cildin esas nedeni kişinin genetik yapısına bağlıdır. Bununla birlikte yaş, yaşanılan yer, mevsim, genişlemiş gözenekler, yanlış cilt bakım ürünleri, cilt bakımında aşırıya kaçmak, nemlendirici kullanmamak gibi birçok nedenden ötürü de olabilir. Uygulanan diyet de cilt bakımında önemli bir rol oynar ve uzun vadede ne yiyip ne yemeyeceğinizi bilmek yardımcı olabilir. 


  • Narenciye grubu meyveler (greyfurt, limon, portakal); yüksek C vitamini ve antioksidan içerikleri ile kolajen üretiminizi destekler, cildin doğal PH dengesini artırmaya yardımcı olarak sivilceleri önler. Yüksek su içerikleri sayesinde cildinizi nemli tutmaya ve dış patojenlerden korunmaya yardımcı olur. 


  • Yüksek potasyum, lif, çinko, lektin, A, C ve E vitamini içeren besinler (muz, avokado, salatalık); cildinizi oksidatif stres ve erken yaşlanmadan korur, sivilcelere neden olabilecek bakterileri uzak tutar ve sebum yağı üretiminizi düzenlemeye yardımcı olur. Avokadolu tarifler ve muzlu tarifler ile cilt sağlığınızı besleyin.


  • Yeşil yapraklı sebzeler (kale, ıspanak, pazı, lahana); A ve C vitamini ile bakırdan zengindir. Sağlıklı hücre büyümesini teşvik eder, iltihabı azaltır ve serbest radikal hasarına karşı korur. Düşük A vitamini seviyeleri; yağlı ciltlerde sebum yağı üretimini daha da kötü etkileyebilir. Kök sebzeli tarifler sayfamızdan yeşil yapraklı sebzelerle hazırlayabileceğiniz yemeklere ulaşabilirsiniz.

  • Omega 3 yağ asitleri (balık, ceviz, keten tohumu); cildin doğal bariyerini güçlendirmeye, toksinleri ve patojenleri dışarıda tutmaya yardımcı olur. Bu sağlıklı yağlar iltihabı azaltabilir, leke ve sivilce gelişme olasılığını azaltabilir. 


  • Baklagillerin (mercimek, nohut); glisemik indeksi düşüktür, kan şekeri seviyelerinizde yağ bezlerinizin daha fazla yağ salgılamasını tetikleyebilecek şiddetli bir artış yaşamazsınız. Baklagiller sebum yağı üretiminizi düzenleyen ve cildinizin kendini onarmasına ve yenilemesine yardımcı olan çinko mineralini içerir. Bakliyat tarifleri sayfamızda en lezzetli tarifler sizi bekliyor.


  • Beta glukan (yulaf); bağırsaktaki dost bakterilerin büyümesini teşvik etmeye yardımcı olur, ayrıca iltihap karşıtı antioksidanlar açısından zengindir ve kan şekeri seviyenizi düşürmeye yardımcı olarak sebum yağı üretiminizi artırabilecek bir insülin artışını önleyebilir. Yulaflı tarifler sayfamızdan yararlanabilirsiniz.


Yağlı Ciltler Ne Yemeli?

Greyfurt, muz, kale, ceviz, badem, salatalık, ananas, mercimek, avokado, yulaf, hindistan cevizi suyu, keten tohumu, yeşil çay


Yağlı Ciltler Ne Yememeli?

Çok fazla şeker, kafein, tuz, süt ürünü, fıstık ezmesi, gluten, işlenmiş yiyecek (et ürünleri, beyaz unlu karbonhidratlar), alkol, kızarmış yiyecekler, baharatlı yiyecekler, meşrubatlar


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!