ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER SINAV ÖNCESİ NE YEMELİ NE YEMEMELİ?

SINAV ÖNCESİ NE YEMELİ NE YEMEMELİ?

Sınav öncesi beslenme nasıl olmalıdır? Sınav öncesinde ve sınav gününde ne yemeli ne yememeli? Sınavda zihin açan besinler ve sınav günü kahvaltı önerilerini Diyetisyen Ezgi Dilan Şeker anlattı
Sınav Öncesi Ne Yemeli Ne Yememeli?

Uzun bir sınava hazırlık dönemimin sonuna gelindi. Bu süreci en iyi şekilde sonlandırmak ve sınavdaki performansınızı en üst düzeyde tutmak için sınav sabahı yedikleriniz ve sınav sonrası tüketeceğiniz besinler sizin için önemli. Diyetisyen Ezgi Dilan Şeker, sınava girecekler için zihin açıcı besinleri öneriyor ve sınav sabahı nasıl beslenilmesi gerektiğini anlatıyor. İşte sınav sabahı kahvaltıda tüketilmesi ve tüketilmemesi gereken yiyecekler ile sınavda performans artırıcı zihin açan besinler!


SINAV GÜNÜ KAHVALTIDA NE YEMELİ?

Sınav sabahı kahvaltı yapmaya dikkat edin. Uzun süre sınavda olacağınız için açlık durumu sınavda dikkatiniz dağıtabilir. Bu sebeple sınav günü yapacağınız kahvaltı çok önemli. Kahvaltınızda 1 ya da 2 adet yumurtadan oluşan bol sebzeli bir omleti tercih edebilirsiniz. Omletinize mantar ve biber ekleyerek hem daha uzun süre tokluğunuzu saplayıp hem de biberin içerisindeki C vitamini sayesinde kendinizi daha canlı hissedebilirsiniz. 


SINAV GÜNÜ KAHVALTIDA MUZ, KİRAZ YA DA ÇİLEK

Sınav sabahı kahvaltınız da 1 porsiyon meyve mutlaka olsun. Meyve olarak muz tüketebilirsiniz. Muz içeriğindeki magnezyum sayesinde rahatlamanıza yardımcı olacaktır. Diğer bir seçenek olarak mürdüm eriği, kiraz, çilek gibi kırmızı-mor meyveleri de tüketebilirsiniz. Bu meyveler içeriklerindeki yüksek antioksidan bileşenler sayesinde sınav günü bağışıklığınızı desteklemeye yardımcı olacaktır. 


SINAV GÜNÜ KAHVALTIDA SÜT VEYA YOĞURT TÜKETMEYİN!

Süt ve yoğurt laktik asit üretimine neden olacağı için sınav sabahı tüketmekten kaçınacağınız besinler olsun. Çünkü laktik asit yorgunluğa ve sınav sırasında uyuklamanıza sebep olabilir.  Peynir tüketmek istiyorsanız lor peyniri veya tuzsuz beyaz peyniri tercih edin. Yüksek tuz alımın sınav sırasında susamanıza ve dolayısı ile çok su tüketmenize neden olabilir. 


SINAV PERFORMANSINI ARTIRAN ZİHİN AÇICI BESİNLER!

  • Ceviz, badem, fındık gibi kuruyemişler içeriğindeki magnezyum ve yararlı yağ asitleri nedeniyle sınav sırasında odaklanmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca içeriğinde yağ sayesinde uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır.
  • Kahve de sınavda zihin açısı besinlerden biridir. Sınavdan 1 saat önce 1 fincan kahve tüketimi konsantrasyonunuzu arttırarak sınav başarınıza destek olacaktır.
  • Et ve tavuk da sınav için yardımcı besinlerden. Kaliteli protein kaynağı bu besinler sınavda sizin destekçiniz olacaktır. İki gün sürecek sınav süresince bu besinlerden faydalanmanız yararınıza olacaktır.
  • Semizotu ve diğer mevsim yeşillikleri bulunan bir salata da protein alımından sonra tüketilmeli. Et ve tavuğun yanında mevsim sebzelerinden semizotu ve yeşillikleri içeren bir salatayı tercih edin. Sınav sonrası makarna, pilav, börek gibi yoğun karbonhidrat içerikli besinleri tercih etmeyin. Beyaz undan yapılan bu yiyecekler sınav sonrası uyuklamaya, şişkinliğe ve hazımsızlığa sebep olabilir.
  • Dondurma sınav öncesi modunuzu yüksetlemeye yararlı olacaktır. Sınava kendinizi hazırlamak, modunuzu yükselmek için ara öğünde 1 top kakaolu dondurma tüketebilirsiniz.
  • Bitter çikolata, kakao içeriğindeki bileşenler sayesinde hem serotonin salınımızı arttıracak hem de odaklanmanıza yardımcı olacaktır. 

SINAV ÖNCESİ AKŞAM YEMEĞİ NASIL OLMALI?

Sınav öncesi kaliteli bir uyku ile sabaha uyanmanız çok mühim. Sınavdan önceki akşam yemeğinde az yağlı sebze yemeği tüketmeniz uykunuzun daha rahat olmasını destekler ve bir sonraki gün daha dinç uyanmanıza yardımcı olur. 
Seçeceğiniz sebze yemeğinin yanında 1 kase yoğurt tüketimi gevşemenize ve uykuya rahat bir geçiş yapmanıza yardımcı olur. 

SINAVDAN ÖNCEKİ GECE NE YEMEMELİ?

Sınavdan önceki gece bitki çayı ve kahve tüketmemeye özen gösterin. Kahve uykunuzun kaçmasına, bitki çayları ise sonraki gün uyanmada zorluk yaşamanıza neden olabilir. 
Sınava girecek herkese başarılar dilerim, sınav günü sizin gününüz olsun…

Diyetisyen Ezgi Dilan Şeker

Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.