ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI YAŞAM REFLÜ VE BESLENME: REFLÜSÜ OLANLAR NE YEMELİ?

REFLÜ VE BESLENME: REFLÜSÜ OLANLAR NE YEMELİ?

Reflü nedir? Reflüsü olanlar ne yemeli, ne yememeli? Reflü için ne yapmak gerekir? İşte, Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan reflü şikayetlerini azaltacak besinler ve reflü beslenme listesi:
Reflü ve Beslenme: Reflüsü Olanlar Ne Yemeli?

Reflü, fasra, mukus ve asitten oluşan mide salgılarının ağıza kadar yer değiştirmesiyle ortaya çıkan bir sağlık problemidir. Mide ağrıları ve ağıza acı bir tat vermesiyle kendini gösteren reflüyü tetikleyen bazı besinler vardır. Reflüsü olanlar ne yemeli, ne yememeli? Reflü beslenme programı nasıl olmalı diye merak edenler için, Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım reflü beslenme önerilerini tek tek anlattı. İşte, reflü için beslenme önerileri:


Reflüyü önlemek veya azaltmak için planlanmış bir diyeti çoğunlukla takip etmek kolaydır. Sadece birkaç sınırlama dışında tahıllar, sebzeler, meyveler, süt ürünleri ve etlerden oluşan temel besin grupları yenebilir. 


  • Hangi formda olursa olsun tütün kullanımı bırakılmalıdır.
  • Sakız ve sert şekerlerden kaçınılmalıdır. Akşam atıştırmalıklarından uzak durulmalı, yemek yedikten sonra eğilmemeli ve/veya hemen uzanılmamalıdır.
  • Yavaş yenmeli, bir öğün için yaklaşık 30 dk ayrılmalıdır. Yedikten sonra en az 1 saat dik oturulmalı, yapılabiliyorsa 15 dk kadar hafif bir yürüyüş tercih edilmelidir.
  • Son yemekle yatma vakti arasında en az 2-3 saat olmalıdır.
  • Dar kıyafetler ve sıkı kemer tercih edilmemelidir.
  • Yiyecekler küçük porsiyonlar halinde alınmalıdır. Fazla kilo varsa, verilmelidir.
  • Yatakların baş kısmı 20-25 cm yüksekte olmalıdır. Öğünlerde sıvı içimi azaltılmalı, mümkünse öğün aralarına dağıtılmalıdır. 


Reflüsü Olanlar Ne Yemeli?

Reflü şikayetlerini azaltan besinler: Yağsız, %1, %2 az yağlı süt, az yağlı yoğurt, kaçınılması gerekenler dışındaki tüm sebzeler, elma, berrie grubu meyveler (çilek vb.), kavun, muz, şeftali, armut, düşük yağlı içerikle yapılan ekmek ve tahıllar, az yağlı et/tavuk/balık/hindi, katı ve sıvı yağlar hiç yok veya çok küçük miktarlarda kabul, yağsız veya az yağ ile (porsiyonda 3 g altı yağ içermeli) yapılan şeker ve tatlılar,  kafeinsiz, nane içermeyen bitki çayları, meyve suları narenciye grubu hariç ve su, yağsız veya az yağlı çorbalar. 


Reflüsü Olanlar Ne Yememeli?

Reflüyü tetikleyen besinler: Tam yağlı süt, çikolatalı süt, kızarmış veya kremalı sebzeler, domatesler, sarımsak, soğan ve baharatlı yiyecekler (karabiberli, acılı, körili), portakal, limon, mandalina, greyfurt ve ananas gibi narenciye grubu meyveler ve meyve suları, tam yağlı veya yüksek yağlı süt ile hazırlanan ekmek ve tahıllar, soğuk söğüş etler, sosis, pastırma, yağlı et, tavuk yağı/derisi, tüm hayvansal veya bitkisel yağlar, sıvı ve/veya katı yağlarla yapılan çikolata ve tatlılar, alkol, kahve (normal veya kafeinsiz), gazlı içecekler, tavuk/et/süt veya krema bazlı çorbalar.




Örnek Reflü Beslenme Programı

Sabah:

Katı yumurta + az yağlı/yağsız yoğurt + elma dilimleri veya az yağlı/yağsız süt ile hazırlanmış, dilimlenmiş muz ve berrie grubu meyvelerden oluşan yulaf ezmesi 


Öğle:

Ton balıklı salata + tam buğday ekmek + yağsız yoğurt içine ince kıyılmış kereviz veya tam buğday lavaş arasında hindi göğüs, yeşillikler ve yağsız krem peynir veya çorba (yağsız/az yağlı sebze ya da baklagilli çorbalar) + salatalar (kale, ıspanak, marul, bezelye, brokoli, havuç, kabak içerebilir) 


Akşam:

Esmer pirinç + yağsız et ve ıspanak sote veya haşlanmış ya da ızgara karides + kabak spaghetti veya tatlı patates püresi + derisiz fırın tavuk + buharda pişmiş kuşkonmaz veya ızgara tavuk/hindi göğüs + zencefilli mantar ve havuç sote


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!