Mide Ağrısına Ne İyi Gelir: Mide Dostu 15 Besin

Mide ağrısı nasıl geçer? Mide ağrısına ne iyi gelir? Mideyi rahatlatmak için ne yapılmalı? İşte, mide ağrısına iyi gelen 15 doğal ve mucizevi besin:
Mide Ağrısına Ne İyi Gelir: Mide Dostu 15 Besin
01 Aralık 2021, 13:18
Lezzet Trendleri

Hemen hemen herkesin başına gelen mide ağrısı, genellikle ağır ve yağlı yiyeceklerden sonra ortaya çıkan bir problemdir. Bunun yanı sıra bazı mide rahatsızlıkları da ağrıya neden olur. Mide ağrısı neden olur? diye merak edenler için bu etkenleri yazımızda sizlerle paylaştık. Eğer mide ağrısı geçici bir durumsa ve çok sık başınıza gelmiyorsa, evdeki malzemelerle doğal bir ağrı kesici yapabilirsiniz. Bazı besinler midedeki ağrıyı azaltırken, bazılarının tamamen dindirici bir etkisi mevcuttur. Fakat mide ağrılarınız sık sık meydana geliyorsa, bir doktora gözükmenizde fayda var. Peki, mide ağrısına ne iyi gelir? İşte, mide ağrısına iyi gelen besinler:

Mide Ağrısı Neden Olur?

Mide ağrısının birçok nedeni olabilir. Ancak en yaygın görülen nedenler şu şekildedir:

  1. Stres
  2. Hazımsızlık
  3. Yağlı ve ağır yiyecekler
  4. Aşırı yemek yeme
  5. Uzun süre aç kalma
  6. Aşırı baharatlı yiyecekler tüketme
  7. Hormonal etkiler
  8. Alerjik reaksiyonlar
  9. Zararlı alışkanlıklar (özellikle alkol ve sigara)
  10. Kafeinli içecekler
  11. Aşırı kilo/obezite
  12. Çevresel faktörler
  13. Gaz sıkışması
  14. Aşırı gazlı içecek tüketme
  15. Bazı ilaçların yan etkisi
  16. Gastrit, ülser, reflü gibi mide rahatsızlıkları

Mide Ağrısına Ne İyi Gelir?

  1. Süt ve Yoğurt


Süt ve yoğurt, mide rahatsızlıklarına karşı en çok önerilen besinlerdir. Laktoz intoleransınız yoksa, bir kase ev yapımı yoğurt veya bir bardak süt içerek midenizi rahatlatabilirsiniz.

  1. Muz


Lifli besinlerin mide ağrılarını hafifletme konusunda oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Besin lifi bakımından zengin olan muz, mide enzimlerinin sağlıklı olarak salgılanmasına yardımcı olur. Bu da ağrıların kısa sürede hafiflemesini sağlar.

  1. Kimyon


Baharatlı yiyecekler mide ağrısına neden olsa da, kimyon onlardan biri değil. Midedeki asit ve baz dengesinin sağlanmasında yardımcı olan kimyon, isteğe göre bir kase yoğurda karıştırılarak tüketilebilir. Ayrıca bir çay kaşığı kimyon içme suyuna veya limon suyuna karıştırılarak da tüketilebilir. Ancak kimyon tüketiminde aşırıya kaçılmaması ve kimyona alerjisi olan kişilerin kullanmaması önerilir.

  1. Tarçın


Tarçın da mide ağrılarına iyi gelen besinlerden biridir. İsteğe göre yoğurtla veya suya karıştırılarak tüketilebilir. Aynı zamanda bitki çayının içerisine bir çubuk tarçın eklemek de mideye iyi gelebilir.

  1. Keten Tohumu


Diyet listelerinin vazgeçilmezi olan keten tohumu da lif bakımından oldukça zengindir. Mide ağrılarına iyi gelen keten tohumunu ister yoğurtla, isterseniz de salatalarınıza ekleyerek tüketebilirsiniz.

  1. Nane


Faydaları saymakla bitmeyen nanenin mide ağrılarını da hafiflettiği bilinmektedir. Özellikle ağrının neden gaz sıkışması ise nane limon veya nane çayı ile ağrılarınızı kısa sürede dindirebilirsiniz.

  1. Armut


Armut, mideyi yormadan kolayca sindirilebilen bir besindir. Her mevsim bulmak mümkün olmasa da, lifli yapısıyla ağrıları önemli ölçüde azaltır.

  1. Papatya Çayı


Mide ağrılarına iyi gelen bir diğer besin ise papatya çayıdır. Özellikle stres, huzursuzluk gibi ruhsal sorunlar yüzünden ortaya çıkan mide ağrılarını kısa sürede hafifletir. Sinirleri yatıştırıcı bir etkisi olan papatya çayı, her gün bir fincan olacak şekilde tüketilebilir.

  1. Maden Suyu


Yemeklerden sonra en çok tüketilen içeceklerden biri de maden suyudur. Hazımsızlık ve şişkinlik gibi sorunlara iyi gelen maden suyu, ölçülü tüketildiğinde mide ağrılarını da hafifletir.

  1. Zeytinyağı


Aşırı kilo, aşırı yemek yeme durumlarından sonra ortaya çıkan mide ağrılarına karşı en etkili yöntemlerden biri de zeytinyağıdır. 1 yemek kaşığı zeytinyağını direkt tüketebilir veya salatalara ekleyerek ağrılarınızı hafifletebilirsiniz.

  1. Karnabahar