ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER MALZEME REHBERİ KAHVE FAYDALI MI, ZARARLI MI?

KAHVE FAYDALI MI, ZARARLI MI?

Kahve içmek yararlı mı yoksa zararlı mı? Kimler kahve tüketmemeli? Kahvenin kalori değeri ne? İşte, Uzm. Dyt. Zülal Yalçın'dan kahvenin faydaları ve zararları:
Kahve Faydalı Mı, Zararlı Mı?

Kahve herkesin gün içerisinde farklı zamanlarda tükettiği en popüler içeceklerden biridir. Kimileri kahve içmeden güne başlamaz, kimileri ise akşam kahve içmeden yapamaz! Tabii aynı zamanda kahvenin çeşitleri de saymakla bitmez. O zaman haydi gelin bu kadar sıklıkla tükettiğimiz kahvenin yararları ve zararlarına bir göz atalım!


İçtiğimiz kahvenin yarısından fazlası Brezilya’da üretilmektedir. Yetiştirildiği bölgelerin özelliklerine göre kahve çeşitleri değişmektedir. İçerik olarak kafein haricinde 400 kimyasal, eser miktarda antioksidan ve niasin içermektedir.

Kahve Kaç Kalori?

Kahvenin kendisi kalori içermez fakat içerisine süt, krema ve şeker eklenmesi ile kahvenin kalorisi yükselir.

  • 1 fincan Türk kahvesi, 7 kaloridir.
  • 1 fincan sütlü kahve, yaklaşık 70 kaloridir.
  • 1 fincan nescafe, ortalama 80 kaloridir.
  • 1 orta boy fincan şekersiz filtre kahve, 2 kaloridir.

Kahvenin Faydaları Nelerdir?

  • Yapılan bazı araştırmalarda kahve tüketen insanların, tüketmeyenlere göre bazı ciddi hastalık risklerinin çok daha düşük olduğunu göstermektedir. Bu hastalıkları; Tip 2 diyabet, Alzheimer, Parkinson, depresyon olarak sıralayabiliriz.
  • Aynı zamanda kahve uyarıcı etkisi nedeniyle mental fonksiyonlar üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir. Yapılan bir araştırmada günde 3 bardak kahvenin alzheimer hastalığı gelişim riskini %60 oranında azalttığı bulunmuştur.
  • Kahve kafein içerdiği için içtiğinizde enerjinizi yükseltir, kanınızdaki epinefrin (adrenalin) seviyelerini arttırarak egzersiz performansınıza katkıda bulunur.
  • Kilo verme sürecinizde metabolizmanızı hızlandırarak yağ yakımınıza destek olur.
  • İyi bir antioksidan kaynağıdır.
  • Konsantrasyonu arttırır.
  • Fiziksel performansı arttır. Vücuda enerji verir.
  • Sinir sistemini harekete geçirir. Ancak çok tüketilmesi, sağlık için ciddi sorunlara yol açabilir.
  • Kan basıncını ve kalp atım hızını yükseltir.

Kahvenin Zararları Nelerdir?

  • Kalp problemlerine yol açabilir: Kahve kan basıncını yükseltme etkisine sahiptir. Özellikle tansiyon hastalığı olan bireyler günde 2 fincan kahveyi geçmemelidir. Tüketimi çok olduğunda düzensiz kalp atışı veya taşikardiye sebep olabilir.
  • Kemik sağlığını olumsuz etkiler: Kafein, diüretiktir. Bu sebeple idrarla atılacak olan kalsiyum miktarını arttırır. Bu da kemikleri zayıflatabilir. Özellikle osteoporozunuz varsa, kafein tüketimini günde 300 mg’dan daha azla sınırlandırmanız gerekmektedir. (Yaklaşık 2-3 fincan kahve). Eğer tüketiminiz fazla ise kalsiyumdan zengin besinleri beslenmenize mutlaka eklemeniz gerekmektedir.
  • Bağımlılık yaparak anksiyete, duygu durum bozukluğu ve uyku düzensizliğine sebep olabilir.
  • Yemekler ile birlikte içildiğinde ya da yemekten hemen sonra içildiğinde D vitamini ile etkileşime girip, vücutta D vitamini eksikliğine sebep olabilir.

Kimler Kahve İçmemelidir?

Kahve içip içmemeye karar verirken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç şey var. Kafeinli kahve aşağıdakiler için önerilmez:

  • Aritmisi olan kişiler (örn. düzensiz kalp atışı)
  • Sık sık endişeli hisseden kişiler
  • Uyumakta zorluk çeken kişiler
  • Hamile olan insanlar
  • Çocuklar

Sonuç olarak; Pek çok besin ve gıda maddesi gibi, çok fazla kahve tüketmek de özellikle sindirim sisteminde rahatsızlıklara neden olabilir. Ancak günde 2 fincan kahve güvenli doz olarak kabul edilmektedir. Kahveyi bu sınırda tutmanız sağlığınız için olumlu olacaktır. Gün içerisinde kahve tüketiminize ek olarak 2 lt suyu geçmeyi de mutlaka unutmayın!


Yazar:

Uzm. Dyt. Zülal Yalçın

instagram.com/uzmdytzulalyalcin


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!