ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER BEYİN GÜCÜNÜ ARTTIRIP HAFIZAYI GÜÇLENDİREN 10 MÜKEMMEL BESİN!

BEYİN GÜCÜNÜ ARTTIRIP HAFIZAYI GÜÇLENDİREN 10 MÜKEMMEL BESİN!

Beyin gücünü arttıran besinler nelerdir? Hangi besinler hafızayı güçlendirir? Beyin kapasitesini arttırma yolları nelerdir? İşte, beyin gelişimine destek olan ve hafızayı güçlendiren 10 harika besin:
Beyin Gücünü Arttırıp Hafızayı Güçlendiren 10 Mükemmel Besin!

Günlük hayatın stresi, her gün hafızamızın karşı karşıya kaldığı bilgi yığını ve iş hayatında yoğun olarak kullandığımız teknolojik aletlerden gelen radyoaktif etkiler metabolizmanın en önemli olan beynimizi çok yoruyor. Aktif bir yaşam sağlıklı yaşamın temel prensibidir. Aktif yaşamda besinlerin katkısı bir hayli büyük. Özellikle yağlar, bu besinler arasında önemli bir yere sahip. 


Beynin vücuda alınan kalorilerin %20'sini, yani diğer organların kullandığından daha fazlasını enerjiye çevirdiğini biliyor muydunuz? Bu yüzden enerjinin düzenli olarak karşılanması, dikkat eksikliğini azaltmada en büyük yardımcıdır. Bu yüzden enerji verecek yiyecekleri tüketmek önceliğiniz olmalı. Glisemik indeksi düşük olan besinler, enerji ihtiyacı için önemli besin gruplarıdır. Peki, hafızayı güçlendiren besinler nelerdir? Beyin gücünü arttırmak için ne yapmalıyız? İşte, beyin kapasitesini arttıran ve hafızayı güçlendiren mükemmel besinler:


  • Yağlı Balık


Hafıza için önemli olan omega-3 yağı içeren yağlı balık, aynı zamanda D vitamini de içermektedir. Bu yüzden beyin gelişime önemli derecede katkısı vardır. Yağlı balıkların başında sardalye, somon, uskumru ve alabalık gelir. Her hafta 1 ya da 2 porsiyon tüketilmelidir.


  • Yumurta


Vücudun hafızayla alakalı olan kimyasalı asetilkolin üretmek için yumurta kullanılır. Yumurta sarıları iyi bir D vitamini kaynağıdır. Günde en fazla 2 yumurta tüketilmesi önerilir.


  • Koyu Renkli Meyveler


Koyu meyveler, beyin koruyucu olarak bilinen antosiyanin adlı bileşik bakımından zengindir. Her gün bir avuç dolusu koyu renkli meyve tüketmek, hafızayı güçlendirmeye yardımcı olur.


  • Tam Tahıllar


Kahvaltılık gevrek, ekmek, makarna ve pirincin tam tahıllı olanları bu gruba dahildir. B vitamini kaynağı olan tam tahıllar, folik asit ve B6 bakımından zengindir. Günlük bir dilim ekmek, üç yemek kaşığı kepekli makarna ve iki yemek kaşığı esmer pirinç içeren üç porsiyon tüketilmeli.


  • Sert Kabuklu Yemişler


Keten tohumu, haşhaş, kabak çekirdeği, ayçekirdeği ve ceviz bu gruba giren besinlerin başında gelir. Bu besinler, protein, doymamış yağ ve beynimizin daha iyi çalışmasına yardımcı olan B ve E vitaminleri içerir. Bu sayede beyin aktivitelerini arttırlar. Sert kabuklu yemişler günde bir avuç tüketebilir.


  • Meyve ve Sebzeler


Biber, domates, kayısı, kivi hafızayı güçlendiren besinlerin başında gelir. Bu meyve ve sebzeler C ve E vitaminleri de dahil olmak üzere koruyucu vitaminlerin kaynağıdırlar. Günde 3-4 tane tüketilebilir. Taze, dondurulmuş, kurutulmuş veya suyu sıkılarak tüketilebilirler.


  • D Vitamini Bakımından Zengin Besinler


Bazı kahvaltı gevrekleri, yumurta sarısı ve yağlı balık bu gruba girmektedir. İçeriğinde bulunan D vitamini sayesinde beyin gelişimini arttırıp hafızayı güçlendirirler. Bu besinler günde en az bir defa tüketilmelidir. Hamile kadınların, emziren annelerin ve 65 yaş üstü olanların bu vitaminin takviyesini de almaları tavsiye edilir.


  • Meyve Suyu/Bitki Çayları


Sulandırılmış içecekler ve bitki çayları vücudun rahatlamasına, ihtiyaç duyulan enerjinin alınmasına yardımcı olurlar. Günde 1 bardak meyve suyu ve 1 fincan bitki çayı içerek hafızanızı güçlendirebilirsiniz.


  • Su

Hayat kaynağımız olan suyu gün içinde bol bol içmek organların işlevlerini yerine getirebilmesi için son derece önemlidir. Günde en az 8 bardak su içmeli, yaz aylarında bu miktarı arttırabilirsiniz.


  • Yoğurt

Süt ve süt ürünlerinin kas gelişime verdikleri desteği herkes bilir. Ancak yoğurt, beyin gelişiminde de son derece etkilidir. Özellikle yağsız süzme yoğurt, günde bir kase tüketilmelidir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!