ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER GÜÇLÜ BİR BAĞIŞIKLIK İÇİN 5 ALTIN BESİN

GÜÇLÜ BİR BAĞIŞIKLIK İÇİN 5 ALTIN BESİN

Bağışıklığı güçlendirmek için ne yapmak gerekir? Bağışıklığı güçlendiren besinler nelerdir? Diyetisyen Gülçin Işık'tan bağışıklığı güçlendirmek için 5 altın besin:
Güçlü Bir Bağışıklık İçin 5 Altın Besin

Güçlü bir bağışıklığa sahip olmak için hangi besinlerin tüketilmesi gerektiğini anlatan Diyetisyen Gülçin Işık, bu besinlerin nasıl fayda sağladığını açıkladı.  


Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?

  • Kemik Suyu




Kemik suyu, bağırsak sağlığını geliştirerek iltihabı azaltarak bağışıklığa yardımcı olur. Kemik suyunda bulunan kolajen ve amino asitler (prolin, glutamin ve arginin) bütünlüğünü destekler, oluşan deformasyonlarda kapatma görevi görür.

Bağırsak sağlığı bağışıklık fonksiyonunda önemli bir rol oynadığı için, kemik suyu tüketmek, bağışıklık sistemini güçlendiren mükemmel besinlerin başında gelmektedir. Kemik suyu çorbasına buradan ulaşabilirsiniz.


  • Zencefil




Zencefil organlarımızda biriken toksinlerin parçalanmasına yardımc�� oluyor. Ayrıca toksinlerden, atıklardan ve diğer istenmeyen maddelerden vücuttan kurtulmaya yardımcı olan doku ve organ sisteminde olan lenfatik sistemi temizlediği de bilinmektedir.

Zencefil kökü, immüno-beslenme ve anti-inflamatuvar etkileri ile çok çeşitli hastalıkları tedavi edebilir. Yapılan çalışmalar gösteriyor ki; zencefil bulaşıcı hastalıkların tedavisinde yardımcı olan antimikrobiyal potansiyele sahip olmaktadır. Zencefil suyu tarifini notlarınız arasına ekleyin.


Aynı zamanda virüsler, bakteriler ve parazitler gibi bulaşıcı ajanların yanı sıra ısı, asit ve sigara dumanı gibi fiziksel ve kimyasal ajanların neden olduğu enflamatuvar bozuklukları tedavi ettiğini hatırlatmakta fayda var.

 

  • Yeşil Çay




Yeşil çay ile ilgili çalışmalar, antioksidan ve immünomodülatör özellikler içerdiğini göstermektedir. Antifungal ve antivirüs etkinliği de bulunan ve bağışıklığı zayıflamış/baskılanmış hastalar için yararlıdır.

Her gün kaliteli bir yeşil çay içerek bağışıklık sisteminizi güçlendirin. Bu çayda bulunan antioksidanlar vücudunuzun mikroplarla savaşmasına ve iyileşmesine yardımcı olacaktır. Kış aylarında bağışıklığınızı güçlendirecek bitkisel çay tariflerine buradan ulaşabilirsiniz.

 

  • C Vitamini İçeren Gıdalar




Turunçgiller ve kırmızı kapya biber gibi C vitamini gıdaları, antienflamatuar ve antioksidan özellikler sağlayarak bağışıklık sisteminizin daha güçlü olmasını sağlamaktadırlar.

Çalışmalar göstermektedir ki; diyet (çinko ile birlikte) yeterli C vitamini alma solunum enfeksiyonları belirtilerini azaltmak ve soğuk algınlığından ve bronşit gibi hastalıkların süresini kısaltmak için yardımcı olabilmektedir. C vitamini içeren besinlere yazımızdan ulaşabilirsiniz.


Güçlü bir bağışıklık sistemi için en iyi C vitamini yiyecekleri şunlardır:

  • Portakal, limon ve greyfurt vb. tüm turunçgiller
  • Siyah üzüm
  • Yeşil ve kırmızı biber
  • Ananas
  • Mango
  • Maydanoz
  • Kuşburnu
  • Domates

 

  • Beta-Karotenli Gıdalar




Beta-karoten, iltihabı azaltmaya ve oksidatif stresle savaşmaya yardımcı olan güçlü antioksidan aktiviteye sahip bir moleküldür. Araştırmacılar diyor ki; beta-karoteni takviye olarak almak yerine, beta-karotenin, karotenoid açısından zengin yiyecekler yiyerek, diyet seviyelerinde alındığında sağlığı geliştirebilmektedirler. Beta karoten bakımından zengin olan tatlı patatesin faydalarına göz atmayı unutmayın.


En çok beta-karoten içeren yiyecekler; sarı, turuncu ve kırmızı meyveler ve sebzeler ile yapraklı yeşilliklerdir. Bunlar nelerdir? 

  • Kabak
  • Tatlı patates
  • Kırmızı dolmalık biber
  • Kayısı
  • Lahana
  • Ispanak
  • Kara lahana
  • Havuç 

Sağlıklı aydınlık günler dilerim.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!