ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER ÇOCUKLARIN BAĞIŞIKLIĞINI GÜÇLENDİRMEK İÇİN 7 DOĞAL KARIŞIM

ÇOCUKLARIN BAĞIŞIKLIĞINI GÜÇLENDİRMEK İÇİN 7 DOĞAL KARIŞIM

Çocukların bağışıklığını güçlendirmek için ne yapmalıyız? Ev Yapımı 7 Nefis Tarif
Çocukların Bağışıklığını Güçlendirmek İçin 7 Doğal Karışım

Virüslerle mücadele ettiğimiz günlerde çocukların bağışıklığı güçlendirmek de oldukça önemli. Özellikle kış aylarında artış gösteren soğuk algınlığı, grip, nezle gibi hastalıklara karşı çocuklarınızı koruyun. Çocuklar sebze yerine fast food yemeklerine ilgi duyduğu için, bağışıklık sistemleri hastalıklara daha açık bir hale gelir. Fakat evde alabileceğiniz basit önlemler çocuğunuzu virüslerden uzak tutabilirsiniz. Klasik sebze yemeklerini unutun. Size vereceğimiz doğal tarifler sayesinde çocuğunuzun sağlıklı beslenmesini sağlayabilirsiniz. Pratik ve doğal tariflere yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.

Çocukları Virüslerden Korumak İçin Neler Yapılmalı?

  • Çocukları okul, park ve oyun bahçelerinde bulunan virüslerden korumak için yapılması gereken ilk şey bilinçlendirmektir. Özellikle el temizliği bu konuda oldukça önemlidir. Gün içinde sık sık ellerini yıkaması gerektiğini ona anlatın.
  • Okul çantasının içine ıslak mendil ve antibakteriyel jel koyun.
  • Virüslerden korunma yöntemlerinin başında hijyen gelir. Vücut temizliğinin yanı sıra kıyafetlerin temiz olması da son derece önemlidir. Özellikle park, oyun alanları ve kalabalık yerlerden döndükten sonra çocuğunuzun kıyafetlerini değiştirin.
  • Virüsler yüksek ısılı ortamlarda fazla yaşamamaktadır. Bu nedenle kıyafetleri giydirmeden önce ütülemeniz daha yararlı olacaktır.
  • Çocuğunuz fast food yemeklere düşkünse, evde onunla birlikte yemekler hazırlayın. Köfte, patates, hamburger gibi yiyecekleri evinizde hazırlayarak sağlıklı beslenmelerini sağlayabilirsiniz.
  • Çocukların meyvelerden aldığı vitamin bağışıklık sistemini güçlendirmede oldukça etkilidir.
  • Et ve balık yemeklerine ağırlık verin. Gelişme çağında olan çocukların kemik ve kaslarını geliştirmek için, deniz ürünlerine ve et yemeklerine ihtiyacı vardır.
  • Bir spor dalıyla uğraşmasını sağlayın. Çocuğun kendi zevklerinden oluşan spor aktivitelerine katılması gelişimi için son derece önemlidir.

Bağışıklığı Güçlendiren 7 Doğal Karışım

  • Meyveli Kefir; Her gün bir çay bardağı kefir tüketmenin bağışıklığı güçlendirici etkileri vardır. Kefiri, muz, çilek veya elma püresi karıştırarak çocuklarınıza içirin.
  • Pekmez; Pekmez de bağışıklığı güçlendiren ve kansızlığı azaltan besinler arasındadır. Pekmezi sade bir şekilde yedirmek yerine, C vitamini içeren kivi ile birlikte verebilirsiniz.
  • Yoğurtlu Zencefil; Zerdeçal ve zencefilin vücut üzerinde birçok faydası vardır. Zencefil ve zerdeçalı, yoğurt ile birlikte karıştırın ve bu şekilde yedirin.
  • Ballı Süt; Ilık sütü, muz püresi ve bal ile karıştırın. Her gece uyumadan önce çocuğunuza bir bardak içirin.
  • Balık; Çocuğunuza haftada en az bir kez balık yedirin. Klasik balıkların yanı sıra ton balığı ile atıştırmalık sandviçler de hazırlayabilirsiniz.
  • Ev Yapımı Hamburger; Fast food isteklerini geri çevirmek yerine evde hazırlayın. Yazımızın devamından ev yapımı hamburger köftesi tarifine ulaşabilirsiniz. Ayrıca sebzeli köfteleri de hamburger tariflerinde kullanmaya özen gösterin.
  • Yumurta; En iyi protein kaynakları arasında yer alan yumurtayı farklı çeşitlerle pişirin. Çocuğunuzun yumurtadan soğumaması için omlet, menemen, krep, haşlama gibi çeşitlere yer verin.

Çocukların Bağışıklığını Güçlendirmek İçin 7 Nefis Tarif!

Chia Tohumlu Puding;


Sindirim sistemini düzenleyen chia tohumunun sağlık açısından birçok faydası vardır. Özellikle kas ve kemik gelişimini desteklediği için, çocuklara önerilen besinler arasında yer alır.

Muzlu Smoothie;


Çocuklarınızın severek içeceği muzlu smoothie; hem sağlıklı, hem de oldukça pratik bir tariftir. İçinde süt, muz ve bal kullanıldığı için bağışıklığı güçlendirmesiyle bilinir.

Meyve Salatası;


Çocuğunuza meyve yediremiyor musunuz? O halde meyveleri eğlenceli bir hale getirin. Muz, çilek, kivi, portakal gibi meyvelere şekil vererek, çocukların meyve yemesini sağlayabilirsiniz.

Zencefilli Kurabiye;


Zencefil de bağışıklığı güçlendiren besinler arasındadır. Fakat zencefili tek başına tüketmek biraz zor olabilir. Bu nedenle zencefili tek başına tüketmek yerine kek ve kurabiyelerin içinde kullanın.

Ev Yapımı Hamburger Köftesi;


Fast food yemeklere çok düşkün olan çocuklar için özel bir tarifle karşınızdayız. Evde kolayca hazırlanan hamburger köftesi ile çocukların gönlünü fethedebilirsiniz.

Brokoli Çorbası;


Çocukların sevmediği besinlerin başında sebze yemekleri gelir. Fakat brokoli, kabak veya havuç gibi sebzelerin çorbasını yaparak ihtiyaç duydukları vitamin ve mineralleri almasını sağlayabilirsiniz.

Sebzeli Krep;


Son önerimiz ise, sebzeli krep tarifidir. Kahvaltı ve öğle yemeklerinde sunulan sebzeli krep tarifinin iç harcını istediğiniz besinle zenginleştirebilirsiniz.

Diğer yazılarımıza da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!