ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER MALZEME REHBERİ PORTAKALIN FAYDALARI NELERDİR?

PORTAKALIN FAYDALARI NELERDİR?

Lezzetli ve sevilerek tüketiken kış meyvelerinden portakalın sağlığa faydaları nelerdir? Sizlere portakal hakkında bilmeniz gerekenleri listeledik. İşte portakalın faydaları:
Portakalın Faydaları Nelerdir?

Turunçgilleri yemeyi seviyorsanız, muhtemelen portakala da bayılıyorsunuzdur. Portakal insanların genel olarak taze şekilde suyunu sıkarak tükettikleri bir meyvedir. Portakallar, vitaminler, mineraller ve antioksidanlar dahil olmak üzere besin ve koruyucu bitki bileşiklerinin hazinesidir. Araştırmalar düzenli olarak portakal tüketmenin sağlığınıza çeşitli şekillerde fayda sağlayabileceğini gösteriyor. Portakal hakkında bilmeniz gereken her şeyi sizlere bu yazıda anlattık.


Besin Değerleri

 140 gram portakalın besin değerleri aşağıdaki gibidir;
  • Kalori: 66
  • Su: %86
  • Protein: 1.3 gram
  • Karbonhidrat: 14.8 gram
  • Şeker: 12 gram
  • Lif: 2.8 gram
  • Yağ: 0.2 gram
  • C Vitamini: Günlük İhtiyacın %92'si
  • Folat: Günlük İhtiyacın  %9'u
  • Kalsiyum: Günlük İhtiyacın  %5'i
  • Potasyum: Günlük İhtiyacın %5'i


Çoğu meyve gibi portakal da esas olarak karbonhidrat ve su içerir, çok az protein ve yağ içerir ve nispeten düşük kalorilidir. Portakallar iyi bir lif kaynağıdır. 140 gramı, günlük ihtiyacın yaklaşık %10'unu karşılar.


Günlük olarak yeterli miktarda lif almak genel sağlık için çok önemlidir ve düzenliliği destekleyerek ve faydalı bağırsak bakterilerinizi besleyerek sindirim sisteminizin sağlıklı kalmasına yardımcı olur. Ayrıca, lif açısından zengin diyetler, kalp hastalığı, kolon kanseri ve obezite risklerinin azalması da dahil olmak üzere bir dizi fayda ile ilişkilidir. Portakallar ayrıca belirli besinlerde, özellikle C vitamini ve folatta yüksektir. 140 gramlık bir portakal günlük C vitamini ihtiyacınızın %92'sini karşılar. Bu suda çözünür besin, sağlığınız için gereklidir. Vücudunuz onu bağışıklık fonksiyonu, kolajen sentezi, demir emilimi ve daha fazlası için kullanır. C vitamini ve folata ek olarak, portakallar kalsiyum, potasyum, B1 vitamini dahil olmak üzere daha az miktarda başka besin sağlar.

Faydalı Bitki Bileşikler Açısından Zengin

 Portakallar, sağlık yararlarının çoğundan sorumlu olabilecek çeşitli bitki bileşiklerinin zengin bir kaynağıdır. Portakallar, anti-inflamatuar ve antioksidan etkileri olan çeşitli biyoaktif bitki bileşiklerinin mükemmel bir kaynağıdır. Bunlara flavonoidler, karotenoidler ve C vitamini dahildir. C vitamini, en iyi bilinen ve iyi araştırılmış antioksidanlardan biridir. Portakal gibi C vitamini açısından zengin yiyecek ve içeceklerin optimal alımını sürdürmek çok önemlidir. 

Portakalın Sağlığa Faydaları

Araştırma bulgularına göre, portakal gibi turunçgiller meyvelerini düzenli olarak tüketmek sağlığınıza çeşitli şekillerde fayda sağlayabilir.

  • Kalp Sağlığını Geliştirmeye Yardımcı Olur

Kalp hastalığı şu anda dünyanın en yaygın erken ölüm nedenidir. Portakalda bulunan C vitamini, flavonoidler ve karotenoidler de dahil olmak üzere bir dizi besin ve bitki bileşiği, onları optimal seviyelerde tüketirseniz kalp sağlığını geliştirmeye ve kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Ayrıca düzenli olarak portakal ve portakal suyu tüketmek kalp hastalığı risk faktörlerini azaltmaya yardımcı olabilir.

  • Turunçgillerde Yüksek Diyetler Kronik Hastalıklara Karşı Koruma Sağlayabilir

Kalp sağlığını korumanın yanı sıra, düzenli olarak portakal ve diğer turunçgilleri tüketmek, belirli kanser türleri ve diyabet dahil olmak üzere diğer sağlık durumlarının riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Araştırmalar, narenciye bakımından zengin diyetlerin aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli kanser türlerinin riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini düşündürmektedir. Narenciye meyvelerini düzenli olarak tüketirseniz bazı tıbbi durumların riskini azaltmaya yardımcı olsa da, diyetinizin ve bir bütün olarak yaşam tarzınızın herhangi bir gıdadan çok daha önemli olduğunu unutmayın.

  • Anemi Önleme

C vitamini açısından zengin gıdaları tüketmek, vücudunuzda yeterli miktarda mineral demir bulunmadığında ortaya çıkan bir durum olan aneminin önlenmesine yardımcı olabilir. Portakallar iyi bir demir kaynağı olmasa da, vücudunuzun demiri emme yeteneğini artıran mükemmel bir C vitamini kaynağıdır. Mercimek ve fasulye yemeklerine bir tutam portakal suyu eklemeyi veya demir emilimini artırmaya yardımcı olmak için ıspanak salatalarına portakal dilimleri eklemeyi deneyin. Hem lezzetli hem de sağlıklı olacaktır. 

  • Bağışıklığı Desteklemeye Yardımcı Olabilir

Vitaminler, mineraller ve antioksidan bileşikler bakımından yüksek olan meyveleri düzenli olarak tüketmek, sağlıklı bağışıklık fonksiyonunun desteklenmesine yardımcı olabilir. Portakal ve diğer turunçgiller mükemmel C vitamini kaynaklarıdır. C vitamini güçlü bir antioksidandır ve bağışıklık sağlığını olumsuz yönde etkileyebilecek ve hastalık riskini artırabilecek oksidatif hasar sürecine karşı korunmaya yardımcı olur. Lif, bağışıklık sağlığını geliştirmeye yardımcı olabilecek portakallar tarafından sağlanan başka bir besindir. Vücudunuzun, bağışıklık sistemi gelişimini ve işlevini etkileyen sağlıklı bir bağırsak bakterisi dengesini korumak için liflere ihtiyacı vardır.



Bütün Portakal Mı, Portakal Suyu Mu?

 

Portakal suyu, en sık tüketilen meyve sularından biridir. Tatlıdır, canlandırıcıdır ve bir dizi önemli besin ve faydalı bitki bileşikleri sağlar. Hem portakal suyu hem de bütün portakallar besleyici olsa da, ikisi arasında birkaç fark vardır.

  • Lif İçeriği

Saf portakal suyu ile bütün portakallar arasındaki temel farklardan biri, meyve suyunun lif bakımından çok daha düşük olmasıdır. 250 ml saf portakal suyu, bütün bir portakalın kalorisinin neredeyse iki katıdır ve neredeyse iki katı kadar şeker içerir. Ayrıca portakal suyu, bütün portakallardan çok daha az lif içerdiğinden çok daha az doyurucudur. Sonuç olarak, meyve suyunu bütün portakallardan daha fazla tüketmek çok daha kolaydır. Herhangi bir meyve suyundan çok fazla içmek genel sağlığınız için iyi değildir çünkü aşırı kalori tüketimine katkıda bulunabilir.

  • İlave Şeker

Ayrıca, bazı portakal suları, optimal sağlık için minimumda tutmanız gereken ilave şekerler içerir. Kaliteli portakal suyu ölçülü tüketildiğinde sağlıklı bir seçim olsa da, daha sık bütün meyveyi seçmek akıllıca bir seçimdir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!