ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME MİNERAL AÇISINDAN ZENGİN BESİNLER

MİNERAL AÇISINDAN ZENGİN BESİNLER

Mineraller doğal olarak bulunan, topraklarda ve besinlede bulunan gerekli bir elementtir. Peki mineral açısından zengin gıdalar nelerdir? Sizde hazırsanız mineral açısından zengin besinleri sıraladığımız yazının detayları aşağıda...
Mineral Açısından Zengin Besinler

Mineraller, toprakta ve besinlerde bulunan ve yaşam için gerekli olan elementlerdir. Doğal olarak oluşur. Mineraller insan vücudunun ihtiyaç duyduğu miktara göre ikiye ayrılır. Makrominerallere daha büyük miktarlarda ihtiyaç vardır ve kalsiyum, potasyum, sodyum, klorür, fosfor ve magnezyum içerir. Eşit derecede önemli olmakla birlikte, demir, bakır, florür, selenyum, çinko, krom, molibden, iyot ve manganez gibi eser minerallere daha küçük miktarlarda ihtiyaç vardır. Mineralleri dışarıdan ilaç gibi alabildiğimiz gibi besinlerin içerisinden doğal yollarla da alabiliriz. Bazı mineraller, bazı besinlerin içerisinde yüksek oranda bulunur. Bugün sizler için mineral açısından zengin 16 besini sıraladık.


  • Kuruyemişler ve Tohumlar


Kuruyemiş ve tohumlar bir dizi mineralle doludur ancak özellikle magnezyum, çinko, manganez, bakır, selenyum ve fosfor açısından zengindir. Kuruyemiş ve tohumları beslenme düzeninizin içine dahil etmek oldukça kolaydır. Atıştırmalık olarak, yulaf ezmelerinde, meyve yanında, salatalarınızın içinde ve birçok daha farklı yerde tüketebilirsiniz. 


  • Kabuklu Deniz Ürünleri


İstiridye, deniz tarağı, ve midye dahil olmak üzere kabuklu deniz ürünleri konsantre mineral kaynaklarıdır ve selenyum, çinko, bakır ve demir açısından oldukça zenginlerdir. Çinko, bağışıklık fonksiyonu, DNA üretimi, hücresel bölünme ve protein üretimi için gerekli olan bir besindir. Kabuklu deniz ürünleri konsantre bir çinko kaynağı sağlar ve bu hayati mineralin eksikliği olması durumunda kabuklu deniz ürünlerine yönelmek mantıklı olacaktır.


  • Turpgiller Ailesi


Karnabahar, brokoli, pazı ve Brüksel lahanası gibi turpgillerden sebzeler yemek, kronik hastalıkların azaltılması da dahil olmak üzere sayısız sağlık yararı ile ilişkilidir. Bu sağlık yararları, etkileyici mineral konsantrasyonları da dahil olmak üzere, bu sebzelerin besin yoğunluğu ile doğrudan ilişkilidir. Brokoli, lahana, karnabahar ve dahası dahil olmak üzere turpgillerden sebzeler, hücresel işlev, DNA üretimi, detoksifikasyon ve vücudunuz tarafından üretilen güçlü bir antioksidan olan glutatyon sentezi için gerekli bir mineral olan kükürt açısından özellikle zengindir. Turpgillerden sebzeler, kükürtün yanı sıra magnezyum, potasyum, manganez ve kalsiyum da dahil olmak üzere diğer birçok mineral için iyi bir kaynaktır.


  • Sakatat


Tavuk ve biftek gibi protein kaynakları kadar popüler olmasa da sakatat, yiyebileceğiniz en mineralli besinler arasındadır. Kas bölgelerine kıyasla sakatat ürünleri mineral ve vitamin açısından zengindir. Örneğin, 85 gram sığır karaciğeri günlük bakır ihtiyacınızı karşılar ve günlük selenyum, çinko, demir ve fosfor ihtiyacınızın sırasıyla %55, %41, %31 ve %33'ünü sağlar.


  • Yumurta